Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nja, het is idd een vmbo-havo onderwijs. Ik heb doorgegeven dat ik de vakken tekenen en fotografie heel erg leuk vind. Dat zijn extra vakken die je daar kan kiezen. Ik ben al bezig met het maken van schilderijen, en ik heb ook zo'n klei dingetje die ik in de Artis gemaakt had. 27 januari is de open dag op het Ivko, dus ik heb nog weinig tijd om een uitgebreid portfolio te maken. Ik zal na de kerstvakantie laten zien wat ik tot nu toe allemaal gemaakt heb, want ze zitten allemaal op school. Maar alvast bedankt voor de tips. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gefaalde kunstenaars geven meestal les aan academies, omdat daar de eis voor gediplomeerdheid tot lesgeven lager is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je moet je nou nog niet zorgen gaan maken of je er later geld mee kan verdienen.
||
![]() |
Citaat:
Tussen haakjes: mijn familie vindt mijn werk niet bijzonder goed, geloof ik. Ik denk niet dat dat een goede graadmeter is wat betreft het niveau van jouw werk. Het gaat om hoe leuk en belangrijk jij het vindt om er mee bezig te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zou ik zeggen, kijk eens in de richting van vormgeving, grafisch of industrieel. Vormgeving wordt immers ook beschouwd als kunstvorm, zij het toegepaste kunst. Je kunt dan voor een ontwerpbureau gaan werken en misschien zelf wel een eigen bedrijf beginnen. Je kunt hierdoor in de reclamewereld terecht komen, maar ook zelf producten gaan ontwerpen voor een andere markt. Dat je goed bent op de computer en graag ermee werkt is dan echt een uitkomst. @Nirawatsi: Ik zou inderdaad ook eens wat andere materialen of technieken uitproberen. En probeer eens wat met je fotocamera. Het gaat er bij een creatieve opleiding met name om dat je creatief bent en dat je vernieuwende ideeën hebt. Tekentechnieken enzo kun je leren. Dat zei mijn vader altijd, die heeft Academie voor Industriele Vormgeving gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je goed bent is er altijd plaats voor je en vraag. Het stikt van de middelmatigheid binnen kunstacademies, volgens mij is dat op grafische opleidingen niet anders. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Kunstacademie etc rodina | 169 | 22-11-2004 20:32 | |
ARTistiek |
jouw toekomst in de kunst of literatuur? rodina | 56 | 23-04-2004 23:13 | |
ARTistiek |
Kunstopleidngen en hoe daarover gedacht wordt..(?) Last_Mohican | 27 | 01-04-2004 10:22 | |
Lifestyle |
stelling: alto's zijn vroeger gepest geweest! Verwijderd | 106 | 04-05-2003 11:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Genetische kunst??? SuperSanne | 16 | 07-02-2003 13:24 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
illustratie lady_x | 4 | 11-05-2002 20:59 |