Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 11:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Mijn hersenen kookte, m'n haar viel uit, mijn handen begonnen te trillen, en mijn ogen rolde uit hun kassen: een (dit toetsenbord geeft geen haakjes!!!) of andere kunstschool in nederland (ergens in rotterdam geloof ik) is van plan om met een speciale opleiding te starten; gentische kunst. hed houd dus in dat je door genetische manipulatie een stel weerloze dieren mishandeld omdat ze vinden dat " de kunstwereld niet achter mag blijven in dit tijdperk van biotechnologie". Het is GEEN grap! Ik las het in de krant (niet dat dat ze gaat lukken, dat laat de regering nooit toe). Meningen???
Oud 05-02-2003, 12:27
Swami Salami
Swami Salami is offline
onzin. (zowel het idee, als je topic)
heb je een bron?

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:52
Thomas
Thomas is offline
Onzin idd. Wil eerst die bron eens zien.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:01
*Burning water*
*Burning water* is offline
En al was het geen onzin; bij genetische manipulatie is van dierenmishandeling geen sprake. Zo ver gaan ze ook echt niet.
Je zou al een mooi chromosomenportret kunnen maken met een haar, of een huidschilfer.
Oud 05-02-2003, 13:08
dystopia
dystopia is offline
In welke krant las je het? Heeft die krant een site op internet? Bron is wel wenselijk
Oud 05-02-2003, 14:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
dystopia schreef:
In welke krant las je het? Heeft die krant een site op internet? Bron is wel wenselijk
Juist... binnen 12 uur een bron of hij gaat dicht?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:17
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
En al was het geen onzin; bij genetische manipulatie is van dierenmishandeling geen sprake. Zo ver gaan ze ook echt niet.
Je zou al een mooi chromosomenportret kunnen maken met een haar, of een huidschilfer.
ik denk dan eigenlijk meer aan een abstracte collage van de huid van een daarvoor gemanipuleerde blauwe koe ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:39
Professor Aap
Professor Aap is offline
Citaat:
De kunstacademie in Den Haag heeft plannen voor een opleiding waarbij planten en dieren genetisch worden gemanipuleerd tot kunstwerk. Zij biedt de opleiding 'genetisch ontwerpen' aan in een brochure. Bij genoeg belangstelling begint de opleiding in september.
Hoofddocent T. Stolk is een van de initiatiefnemers. Volgens hem is het in eerste instantie bedoeld om de discussie over het onderwerp aan te zwengelen. ,,We moeten eerst zo goed mogelijk vaststellen wat er mogelijk is. Als het kan, denk ik dat we binnen twee jaar met de uitvoering kunnen beginnen.''

Het doel van de opleiding is volgens Stolk tweeledig. ,,We willen als kunstenaars een rol spelen in de maatschappelijke ontwikkeling rond genetische manipulatie. Aan de andere kant verkennen we de grenzen van de kunst en zoeken we naar nieuwe kunstvormen.'' Stolk, die zich overigens kan voorstellen dat de plannen omstreden zijn, wil minstens tien studenten om met de opleiding te beginnen.

Een woordvoerster van de Dierenbescherming, altijd al gekant tegen genetische manipulatie, reageert verontwaardigd op de plannen. ,,Wij wijzen dit ten stelligste af. Dit kan absoluut niet. Is dit een grap?'' Volgens haar krijgt de academie nooit een vergunning voor dergelijke experimenten met het sleutelen aan erfelijke eigenschappen. ,,Genetische manipulatie mag alleen als het noodzakelijk is en er geen alternatieven zijn. Deze kunst lijkt mij niet noodzakelijk.''
Oud 05-02-2003, 15:59
Isa
Isa is offline
walgelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:07
Martian
Martian is offline
Laat die kerel zn eigen kinderen manipuleren
Oud 05-02-2003, 17:34
CraigDavid
CraigDavid is offline
dit soort onzin gaat mijn voorstellingsvermogen te boven
Oud 06-02-2003, 10:13
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:
ik denk dan eigenlijk meer aan een abstracte collage van de huid van een daarvoor gemanipuleerde blauwe koe ofzo
Ja, nu je het zegt...

Dan ben ik ook volledig tegen. Belachelijk! Zo ga je toch niet met levende wezens om?
Oud 06-02-2003, 13:03
Verwijderd
Het is nog geen 1 april..dus WALGELIJK. *kotssmiley*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Wijzingin jongens, ik heb het online gevonden! Klik hier en wees verbaast:
http://www.haagschecourant.nl/regiop...hiefID=1438934

je kan ook gewoon naar de site van de haagschecourant gaan en zoeken op "genetische kunst"

Goddank gaat de dierenbescherming er wat aan doen...

Laatst gewijzigd op 07-02-2003 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:06
Gatara
Gatara is offline
Ziek.....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:14
Gatara
Gatara is offline
Protest tegen 'kunst met dieren'

DEN HAAG | De plannen van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) in Den Haag om een opleiding 'genetisch ontwerpen' te beginnen stuiten op protest van kunstenaars.

Eerder ventileerde de milieubeweging al kritiek.
De bezwaren richten zich tegen het voornemen om in het kader van kunstprojecten over te gaan tot genetische aanpassingen van planten en dieren. In een aan deze krant gestuurde verklaring nemen achttien Nederlandse kunstenaars, onder wie Wieteke van Dort, afstand van het project.
Directeur Jack Verduyn Lunel van de KABK tilt niet zo zwaar aan de commotie. "Het was ook de bedoeling dat er een debat zou ontstaan. We willen vanuit de kunst kijken naar de genetica. Maar ik zie nog niet een-twee-drie gebeuren dat er hier met muizen wordt geëxperimenteerd."
http://www.haagschecourant.nl/regiop...ant-Voorpagina!!__1437166_,00.html?ArchiefID=1437166
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
zorg effe dat je link het doet, ben te lui om te knippen & plakken
Reageren

Regels voor berichten