Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat mensen zich gaan hechten aan een knuffel als ze hem als klein kind ook vaak genoeg bij zich hebben gehad. Het wordt een vertrouwd voorwerp, met een vertrouwde geur die je even lekker kan vastpakken. Sommige mensen vertellen zelfs hele verhalen aan zo'n knuffel om maar even van zich af te praten. Er zijn een heleboel reden waarom je je kan hechten aan een knuffel en ik vind daar niets vreemds aan. De een vind het prima als hij op een speciaal plekje op de kast staat bijvoorbeeld en de ander moet hem echt in bed hebben om te kunnen slapen. Ik vind het juist altijd wel wat hebben als iemand zijn knuffel uit zijn/haar kindertijd nog heeft. Ik zou het alleen niet nodig vinden om vanwege anderen een redelijk onschuldig iets als dit te laten terwijl je het eigenlijk helemaal niet wilt. Vandaar dus mijn vraag: waarom wil je dat? Is dat omdat je het zelf vervelend vind of omdat je bang bent wat anderen ervan vinden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het persoonlijk ook wel iets hebben, wanneer mensen nog met hun knuffel bezig zijn. Puur omdat ik me in die gedachte van vertrouwdheid wel kan vinden... Echter zijn er veel mensen uit mijn omgeving die wel erg vreemd reageren op iemand die op een dergelijke leeftijd nog met een knuffel slaapt. En ik kan me voorstellen dat het dan weleens moeilijk kan zijn, wanneer mensen je belachelijk maken om dat, wat jij eigenlijk zo fijn vind. @ Stefanie: Van mij mag een volwassene met een knuffel slapen, waarom ook niet? Echter vraagt de topicstarter ook hoe ze er weer vanaf komt, en geeft ze eerder in haar verhaal al aan, dat zelfs wanneer ze haar knuffel ver van haar bed neerzet ze hem uiteindelijk toch weer gaat pakken omdat ze niet slapen kan. Wat ik hier tot dusver uit afleid, is dat zij al pogingen heeft ondernomen haar gedrag te stoppen (om watvoor reden dan ook), zonder succes. In mijn optiek is het dan tijd voor drastischere maatregelen, om jezelf daadwerkelijk van gewoontes te verlossen. Of weggooien dan direct de beste oplossing is weet ik niet, maar er kwam zo snel niet iets anders in me op.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik zou je knuffel in ieder geval NOOIT weggooien. Ik heb de mijne ook nog, zo'n beest heeft toch een bepaalde emotionele waarde. Probeer 'm vannacht eens op het voeteneinde van je bed te leggen en zo rustig af te bouwen. Als je het toch drastisch wilt doen: laat 'm eens bij je ouders liggen als je weer teruggaat naar je kamer. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik zou 'm zeker niet weggooien.
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik wil er niet meer mee slapen omdat ik nu dus op kamers woon. Elke keer als ik naar huis of naar mn kamer ga, dan moet ie mee in mn tas ![]() 1 Hij neemt nogal veel plek in waardoor ik altijd nog een tas extra mee moet nemen (nee hij is niet zo groot maar het pas gewoon net niet bij mn spullen) 2 Mn huisgenootjes mogen het inderdaad ook niet weten. x |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik woon ook op kamers, en dat kun je heel simpel oplossen. Ik heb hem gewoon op mijn kamer liggen, en als ik naar huis ga dan gaat hij niet mee. Als ik thuis ben of bij mijn vriend of waar dan ook slaap ik dus gewoon zonder knuffel, maar op mijn eigen kamer mét. Ik schaam me er trouwens niet voor om ermee te slapen wanneer er anderen bij mij slapen, ik vind het gewoon teveel gedoe om hem altijd mee te slepen. Als je nou gewoon je knuffel op je kamer laat liggen (of bij je ouders thuis, wat jij het liefste wilt of waar je het vaakst slaapt) dan móet je wel zonder slapen wanneer je ergens anders bent. Op die manier raak je daar aan gewend, maar hoef je het slapen met een knuffel niet helemaal op te geven. In het begin is het misschien wat lastig om jezelf een nieuwe slaaphouding aan te meten (want daar gaat het voor een groot deel om) maar daar wen je vanzelf aan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Knuffels en ander speelgoed Verwijderd | 75 | 23-05-2005 20:27 | |
Verhalen & Gedichten |
knuffel sIly2 | 1 | 22-10-2004 20:14 | |
Liefde & Relatie |