Oud 06-02-2007, 11:08
Dimo
Dimo is offline
hallo ik hadt een vraag, ik heb op het moment een speedstream 5450 router van siemens en een switch van hp( hp procurve switch 2124 j4868a) en een windows 2003 enterprice server en een gewone pc. nu is mijn vraag ik wil graag dat ik de dat de windows server internet heeft en dit door geeft aan de pc, zonder dat ik de router ook aan de pc hoef aan te sluiten. is dit mogenlijk zo ja hoe kan ik het dan het beste op stellen en welke bekabeling kan ik het beste waar plaatsen .

mvg Dimo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2007, 11:12
Dimo
Dimo is offline
p.s. of moet ik dan bij mijn windows 2003 enterprise server meerdere netwerkkaarten gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 19:45
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Aparte vragen voor iemand die een windows 2003 enterprise server heeft draaien.

Anywho, kun je eens duidelijker zijn? Als je puur wilt dat de Windows server bak internet doorgeeft aan die client pc dan moet je er een netwerkkaartje bijplaatsen en internet delen. Maar volgens mij begrijp ik je niet.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 07:54
Dimo
Dimo is offline
sta ik ook van te kijken dat ik die heb . maar het is ook van een bedrijf waar ik stage loop. maar goed, wat ik bedoel is in welke orde moet je het opstellen om op de server te kunnen draaien te krijgen om er bestanden op en af te zetten en halen(licht er aan wat voor rechten je uit deeld aan iemand). en tegelijkertijd internet te hebben bijv. door als eerste de router aan de server te koppelen dan weer een een utp van uit de 2de netwerkkaart naar de switch en dan de pc('s) aan de switch verbinden of is het in een andere volgorde, en welke kabels ik waar moet zetten voor een goede verbinding te krijgen (utp kabel,role over). (stage begelijder('s) waren er niet dus kon het aan niemand vragen en op internet was het ook niet echt duidelijk te vinden)

alvast bedankt voor je rep. mvg dimitry ik hoop dat het wat duidelijker is ik ben ook veel beter door het te vragen dan door het tiepend te vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:27
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als ik jou was, zou ik beter google'n en je schoolboeken er bij pakken.

Tip: voor je router vraag gebruik bij google de volgende zoekwoorden: windows 2003 server router

Een logische volgorde: os installeren, services installeren & configureren, gebruikers aanmaken, rechten uitdelen, test opstelling regelen, een client aansluiten, testen, testen, testen,testen en als je het zeker weet dat het werkt weer ff testen en dan pas de boel koppelen
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 23:32
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nog logischer volgorde: OS installeren, beetje kijken of het werkt en de rest van de tijd ouwehoeren, internetten en koffiedrinken.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 08:42
Dimo
Dimo is offline
lol miss ook het beste om maar wat koffie te gaan leuten
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:47
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Mja, ik werk tegenwoordig bij een of andere gemeente waar ze met Office 2000 SR-1 werken. Nou moeten er nog allemaal updates overheen omdat hun teringdigitaledocumentensysteem Decos niet goed samenwerkt met Word. Nou werkt niets goed samen met Decos, want het is een kutpakket, maargoed.
Ik heb de hele dag allerlei updates lopen integreren in de office installatie. Wachten, wachten en nog eens wachten.
Maar gelukkig is de koffieautomaat niet ver weg.

Affijn, nu werkt het. No thanks to sophos antivirus.. Dat is een nog groter schijtpakket dan decos. Neemt zo 40 a 50 MB geheugen in (wellicht nog meer, dit was één service) en als je wat wilt doen op je PC slurpt-ie zo 50 to 70% van je processorkracht. Hoog tijd voor een nieuwe virusscanner daaro.

En zal ik nu eens antwoord geven op je vraag?
Als je de beschikking hebt over één server dan zou ik daar lekker een firewall + AD + filer bak van maken. Of een losse linux firewall en de rest van de taken toebedelen aan die w2k3 bak.

Je kan er ook netware op gooien, weet je zeker dat je je stage opnieuw moet doen
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 08:10
Dimo
Dimo is offline
hehe miss is het ook tijd voor een nieuwe cpu??? en werkgeheugen ma fijn fire wall heb ik nog wel in de kast liggen (zo'n hardware matige fire wall) lol boven in de server ruimte staat ook zo een alleen groter, en wow ik wist niet dat linux nog iets anders kon dan teks onthouden en mailtjes toch maar is wat vaker lezen uit dat boek... al hoewel tis ook best nog wel een rot os maar jah iedereen zo zijn favo os. nou ik vind het bud want ik moet kwart voor acht zijn maar ben er al 5 voor half acht rot bussen majah ik hoeft tenminste niet 15 km fietsen is het nog gelukt met decos tussen ()...?
nog nooit van dat programma gehoord wat is het?btw nog succes met je instalatie's en updates

Laatst gewijzigd op 09-02-2007 om 08:20.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 14:12
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dimo schreef op 09-02-2007 @ 08:10 :
hehe miss is het ook tijd voor een nieuwe cpu??? en werkgeheugen
Nee, want als je die service van die virusscanner eruit knikkert loopt-ie ook ineens gewoon lekker vlot. De virusscanner is zo slecht dat als je iets aan het kopieren bent van a naar b dat het harddisklampje alleen maar af en toe aan gaat. Zet je de virusscanner uit, dan blijft het lampje aan en ben je ook tien keer sneller klaar.

Citaat:
Dimo schreef op 09-02-2007 @ 08:10 :
is het nog gelukt met decos tussen ()...?
nog nooit van dat programma gehoord wat is het?
Decos is een programma om digitaal documentjes (brieven enzo) in op te slaan, te beantwoorden en te lezen. Op de ene afdeling komt de post binnen, daar gaan ze die zut scannen. Dan kunnen mensen in Decos hun normale snailmail lezen, en er op antwoorden. Grappig is dat je op andere afdelingen mensen die dingen massaal ziet uitprinten, dus echt handig is het nog niet.
En ermee lukken? Tsja, ik heb geen idee, en het kan me ook niets schelen. Ik heb die office2000 prut lopen integreren om te zorgen dat ik niet bij jan en alleman langs hoef om die updates met de hand te doen. Dan kan ik gewoon meer koffie drinken bij m'n bureau. En dat is goed.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 15:32
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-02-2007 @ 14:12 :
Nee, want als je die service van die virusscanner eruit knikkert loopt-ie ook ineens gewoon lekker vlot. De virusscanner is zo slecht dat als je iets aan het kopieren bent van a naar b dat het harddisklampje alleen maar af en toe aan gaat. Zet je de virusscanner uit, dan blijft het lampje aan en ben je ook tien keer sneller klaar.

Decos is een programma om digitaal documentjes (brieven enzo) in op te slaan, te beantwoorden en te lezen. Op de ene afdeling komt de post binnen, daar gaan ze die zut scannen. Dan kunnen mensen in Decos hun normale snailmail lezen, en er op antwoorden. Grappig is dat je op andere afdelingen mensen die dingen massaal ziet uitprinten, dus echt handig is het nog niet.
En ermee lukken? Tsja, ik heb geen idee, en het kan me ook niets schelen. Ik heb die office2000 prut lopen integreren om te zorgen dat ik niet bij jan en alleman langs hoef om die updates met de hand te doen. Dan kan ik gewoon meer koffie drinken bij m'n bureau. En dat is goed.
jij hebt echt niks te doen daar he ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 22:17
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 09-02-2007 @ 15:32 :
jij hebt echt niks te doen daar he ?
Natuurlijk heb ik daar wel iets te doen. Ik vertel mensen dat het programma dat het op dat moment niet doet een klotepakket is, en dan ga ik weer verder met koffiedrinken.
Gelukkig hebben ze wel Netware 6.5 + Groupwise 7. Scheelt een heleboel. Als in: Wat ben ik blij dat ze geen oude takkeversie hebben draaien, maar tering wat blijft dat novell klote.

De AS/400 die ze hebben past onder een tafel, en op die tafel staat een tapeloader die net iets kleiner is dan m'n projector. Grappige poep.

En een typisch geval van ambtenarenmail:

Hoi allemaal,
Als ik zo naar buiten kijk liggen er binnen een uur kansen.
Ik stel voor een sneeuwballen gevecht te houden om zeg maar een uurtje of twaalf vanmiddag.
Dan kom ik tot de volgende overweging. Hoe delen we de partijen in?
Het kan klassiek....de jongens tegen de meisjes of....... het kader tegen de werkvloer of...... de verschillende verdiepingen tegen elkaar. Kortom mogelijkheden genoeg.
En misschien heeft één van jullie nog een beter voorstel. Voor twaalf uur graag suggesties via de antwoordknop.

Dag (o)
ps. Ik heb inmiddels uit ondervinding dat het lekkere plak sneeuw is

WTF
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 23:52
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-02-2007 @ 22:47 :

Ik heb de hele dag allerlei updates lopen integreren in de office installatie. Wachten, wachten en nog eens wachten.
Maar gelukkig is de koffieautomaat niet ver weg.
Shavlik niks voor je?.. updaten vanaf 1 plek.. 1 keer klikken.. ziet welke pc's er ge-update moeten worden.. je selecteerd welke pc welke update moet krijgen.. geen omkijken meer naar..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:57
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
lullow schreef op 16-02-2007 @ 23:52 :
Shavlik niks voor je?.. updaten vanaf 1 plek.. 1 keer klikken.. ziet welke pc's er ge-update moeten worden.. je selecteerd welke pc welke update moet krijgen.. geen omkijken meer naar..
Ze draaien ZenWorks, alleen werkt het geloof ik niet geweldig goed ofzo. De workstation inventory werkt niet meer.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Draadloos netwerk
Paperz
3 05-06-2010 20:50
Software & Hardware Draadloos netwerk probleem
Lyne
6 22-01-2007 21:21
Software & Hardware [Netwerk] Netwerk met ADSL-modem
filmfreak
4 13-09-2004 14:12
Software & Hardware [Netwerk] Configureren draadloos netwerk
DT
2 29-11-2003 21:27
Software & Hardware Netwerk
Youssef Hersi
4 22-02-2002 23:23
Software & Hardware netwerk werkt niet maar kan wel pingen ???????????
Beyoned
11 06-12-2001 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.