Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2007, 21:30
Verwijderd
Hoi, ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar op elektronica&gadgets gaat het met name over mobieltjes en ipods, dus ik zet 'm hier en als dat niet goed is, verplaats m'n topic dan maar....

Ik overweeg om een wasmachine te huren bij wasautomatenverhuur.nl . Heeft iemand ervaring met dit bedrijf, en is het 'slim' om te huren? Want kopen is meteen zo duur (student ), maar ik vroeg me af of er aan huren veel nadelen zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2007, 23:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, als je iets moet huren, dan is het niet van jezelf.


Verder leerde kijken op hun site me dat het gaat om een contract van minimaal zes maanden, dat stilzwijgend verlengd wordt. Zeg jij dus 1 dag te laat op, dan mag je een half jaar dokken.

Verder mag je die koelkast volgens artikel 6 van hun voorwaarden alleen zelf gebruiken, hetgeen nogal een probleem kan vormen in een studentenhuis. (niet zozeer dat ze je beboeten, maar als het ding stuk is omdat iemand anders zijn biertje erin stond gaan ze zeiken)

Bij diefstal moet jij het volledige aankoopbedrag betalen. (artikel 8)

Je hebt geen prijszekerheid, ze behouden zich het recht voor de prijs te verhogen 'als prijs of loonontwikkelingen hiertoe aanleiding geven' (lees: altijd)


Al met al voorwaarden om je nogal van bewust te zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 00:42
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2007 @ 00:56 :
Ja, als je iets moet huren, dan is het niet van jezelf.

Verder leerde kijken op hun site me dat het gaat om een contract van minimaal zes maanden, dat stilzwijgend verlengd wordt. Zeg jij dus 1 dag te laat op, dan mag je een half jaar dokken.
Dat is niet waar. In artikel drie staat:
Citaat:
Artikel 3: Deze overeenkomst wordt geacht te zijn aangegaan voor een duur van minimaal 6 maanden om nadien bij gebreke van opzegging stilzwijgend te worden verlengd telkenmale met een periode van 1 maand. Opzegging zal schriftelijk en aangetekend worden gedaan met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2007 @ 00:56 :
Verder mag je die koelkast volgens artikel 6 van hun voorwaarden alleen zelf gebruiken, hetgeen nogal een probleem kan vormen in een studentenhuis. (niet zozeer dat ze je beboeten, maar als het ding stuk is omdat iemand anders zijn biertje erin stond gaan ze zeiken)
Lijkt me niet moeilijk, bovendien doen ze ook niet moeilijk over een bh-beugel die de machine defect heeft gemaakt terwijl een jongen de wasmachine huurde.

Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2007 @ 00:56 :
Bij diefstal moet jij het volledige aankoopbedrag betalen. (artikel 8)

Je hebt geen prijszekerheid, ze behouden zich het recht voor de prijs te verhogen 'als prijs of loonontwikkelingen hiertoe aanleiding geven' (lees: altijd)

Al met al voorwaarden om je nogal van bewust te zijn.
Wat betreft diefstal en brand lijkt het me dat je een inboedelverzekering hebt die vergoedt. En ja het is handig om de voorwaarden door te lezen.

De afgelopen vier jaar heb ik ook een wasmachine gehuurd. Eerst bij wasmachineeverhuur Groningen en daarna bij de Waslijn. Beide is goed bevallen. Er is geen gezeur met huisgenoten over wie wat moet betalen aan het apparaat en reparaties worden door het bedrijf zelf betaald. Bij problemen komt hun technische dienst binnen zeer korte termijn kijken en het probleem oplossen.

Voor studentenhuizen is het een zeer goede oplossing. Voor anderen kan het prima werken maar is zelf aanschaffen (en zeker een Miele) een veel goedkoper alternatief.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 10:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
www.splash.nl ?
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 10:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Neiu schreef op 18-02-2007 @ 01:42 :
Dat is niet waar. In artikel drie staat:
Het lijkt me duidelijk dat ik met een dag te laat doel op de termijn waarvoor je moet opzeggen, en niet het aflopen van het contract zelf, dat is immers wat het verschil maakt voor de betaling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 18-02-2007 @ 01:42 :

De afgelopen vier jaar heb ik ook een wasmachine gehuurd. Eerst bij wasmachineeverhuur Groningen en daarna bij de Waslijn. Beide is goed bevallen. Er is geen gezeur met huisgenoten over wie wat moet betalen aan het apparaat en reparaties worden door het bedrijf zelf betaald. Bij problemen komt hun technische dienst binnen zeer korte termijn kijken en het probleem oplossen.

Voor studentenhuizen is het een zeer goede oplossing. Voor anderen kan het prima werken maar is zelf aanschaffen (en zeker een Miele) een veel goedkoper alternatief.
Ik ga alleen wonen en heb het idee dat juist kopen zo duur is. Vooral een Miele...

De waslijn heb ik nu ook even bekeken, lijkt veel op de wasautomatenverhuur.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
valt wel mee, hoor. Voor nog geen 400 Euro heb je al een goed werkende wasmachine.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 16:38
Verwijderd
in principe gaan wasmachines erg lang mee, vooral de miele natuurlijk, maar er zijn meer van de betere merken. aeg en zanussi bijvoorbeeld. vooral de laatste heeft betaalbare automaten. zelf heb ik met mijn ouders een afbetaalregeling getroffen, omdat huren of was naar de wasserette brengen toch wel erg duur is. zolang je niks geks met je wasmachine doet, gaat hij jaren mee. dan heb je dat geld er weer uit.
natuurlijk is het een grote investering, maar misschien kun je toch overwegen het in een groter perspectief te zien.. achteraf was ik erg blij met mijn eigen machientje

je kan natuurlijk ook op afbetaling bij de leverancier kopen, zoals bij de wehkamp, maar dan betaal je wel ontzettend veel rente. tenzij je elke maand 100 euro afbetaald. dan valt het wel weer mee.
even een voorbeeldje: op de wehkamp site staat nu een zanussi bij de aanbiedingen, voor 369 euro. op afbetaling als je in 4 maanden aflost, betaal je maar 12 euro extra. standaard 1 jaar garantie, maar je kan bijkopen (5 jaar 69 euro) en hij wordt thuisbezorgd voor 25 euro... tikt al aardig aan maar gespreid over een paar maanden valt het op zich best mee.

Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 17:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Beter even wachten met aanschaffen en opsparen, dan kan je rente krijgen in plaats van rente betalen.

Als ik op die site van Splash zie dat ze om en nabij de € 20 per maand rekenen, dan zit je toch rond de € 240 per jaar. Als je het ding twee jaar gebruikt ben je met kopen dus al beter af, ervan uitgaande dat je een goedkope nieuwe wasmachine aan zou schaffen.

Dan zit je met nog een voordeel, namelijk dat het ding van jezelf is, en dus mee te nemen of te verkopen is. Aangezien ik zelf iemand zo gek kreeg om een paar tientjes neer te tellen voor een fossiele langzaamwasser (voor de meesten hier inclusief mezelf zijn die dingen nog van voor je tijd), denk ik dat je dat ook moet overwegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 00:31
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
mijn huisgenoot en ik leasen er één. moet ik stiekem zeggen dat ik van de voorwaarden niet op de hoogte ben (hij staat op zijn naam), maar tot nu toe bevalt het me prima. Kost ons 20 euro in de maand, en we hebben er een prima machine voor.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 08:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-02-2007 @ 18:52 :
Als ik op die site van Splash zie dat ze om en nabij de € 20 per maand rekenen, dan zit je toch rond de € 240 per jaar. Als je het ding twee jaar gebruikt ben je met kopen dus al beter af, ervan uitgaande dat je een goedkope nieuwe wasmachine aan zou schaffen.

Dan zit je met nog een voordeel, namelijk dat het ding van jezelf is, en dus mee te nemen of te verkopen is. Aangezien ik zelf iemand zo gek kreeg om een paar tientjes neer te tellen voor een fossiele langzaamwasser (voor de meesten hier inclusief mezelf zijn die dingen nog van voor je tijd), denk ik dat je dat ook moet overwegen.
Voor dat geld heb je wel een service contract hé. Goedkope wasmachines gaan nou eenmaal kapot, helemaal als je ze vaak gebruikt. Bij splash draai je nooit op voor die kosten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 12:14
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-02-2007 @ 09:53 :
Voor dat geld heb je wel een service contract hé. Goedkope wasmachines gaan nou eenmaal kapot, helemaal als je ze vaak gebruikt. Bij splash draai je nooit op voor die kosten.
Een pauper machine gaat mischien wel kapot, maar binnen de 5 jaar heb je toch wel zoiets al wettelijke garantie. Helaas moet je vaak als een pitbull zijn om je recht te halen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 12:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 19-02-2007 @ 13:14 :
Een pauper machine gaat mischien wel kapot, maar binnen de 5 jaar heb je toch wel zoiets al wettelijke garantie. Helaas moet je vaak als een pitbull zijn om je recht te halen.
Vijf jaar garantie op van die goedkope dingen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 13:24
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 18-02-2007 @ 17:38 :
in principe gaan wasmachines erg lang mee, vooral de miele natuurlijk, maar er zijn meer van de betere merken. aeg en zanussi bijvoorbeeld. vooral de laatste heeft betaalbare automaten. zelf heb ik met mijn ouders een afbetaalregeling getroffen, omdat huren of was naar de wasserette brengen toch wel erg duur is. zolang je niks geks met je wasmachine doet, gaat hij jaren mee. dan heb je dat geld er weer uit.
natuurlijk is het een grote investering, maar misschien kun je toch overwegen het in een groter perspectief te zien.. achteraf was ik erg blij met mijn eigen machientje

Kost de wasserette iets van 4 euro per trommel? Dan is huren denk ik goedkoper en kopen helemaal?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 15:43
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 19-02-2007 @ 14:24 :
Kost de wasserette iets van 4 euro per trommel? Dan is huren denk ik goedkoper en kopen helemaal?
bij mij is het 5 of 6 euro per trommel, inclusief drogen, strijken en vouwen. is al wel een tijdje geleden dat ik bij wasserette was... dus huren en kopen is idd goedkoper
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 16:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-02-2007 @ 09:53 :
Goedkope wasmachines gaan nou eenmaal kapot, helemaal als je ze vaak gebruikt.
Maar niet binnen twee jaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 16:24
Verwijderd
en dure wasmachines gaan ook kapot. mijn vorige (een bosch) een maand na het verstrijken van de garantie. hij is letterlijk ontploft
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 16:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-02-2007 @ 17:00 :
Maar niet binnen twee jaar.
Soms wel, maar meestal niet nee. Dus dan valt het buiten de garantie.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2007, 17:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-02-2007 @ 17:42 :
Soms wel, maar meestal niet nee. Dus dan valt het buiten de garantie.
Niet helemaal waar, er bestaat ook zoiets als wettelijke garantie. Je gaat er van uit dat een wasmachine (goedkoop of niet) toch echt wel 5 jaar meegaat. Als hij na 3 jaar stuk is, is het niet redelijk dat je volledig voor de kosten moet opdraaien. Die machine deugde dan gewoon niet, maar omdat je er toch wel al een tijdje van gebruik hebt gemaakt moet je wel een deel betalen. Dat deel wordt steeds groter naarmate je de machine langer gebruikt. De wet zegt namelijk dat je deugdelijke artikelen moet verkopen die niet meteen kapot gaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 20:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 19-02-2007 @ 18:38 :
Niet helemaal waar, er bestaat ook zoiets als wettelijke garantie. Je gaat er van uit dat een wasmachine (goedkoop of niet) toch echt wel 5 jaar meegaat. Als hij na 3 jaar stuk is, is het niet redelijk dat je volledig voor de kosten moet opdraaien. Die machine deugde dan gewoon niet, maar omdat je er toch wel al een tijdje van gebruik hebt gemaakt moet je wel een deel betalen. Dat deel wordt steeds groter naarmate je de machine langer gebruikt. De wet zegt namelijk dat je deugdelijke artikelen moet verkopen die niet meteen kapot gaan.
Er zijn inderdaad formules voor, dat je niet alle reparatiekosten moet betalen. Maar dat is weer een ander verhaal en allemaal niet eenvoudig.

Maar goed, iedereen moet die keuze zelf maken. Sommige mensen hebben auto voor de deur staan en draaien hun hand er niet voor om elke keer met die wasmachine te slepen. Of ze kopen het ding bij een bedrijf met wat meer service (waar de prijs ook naar is). Ik zou het alleen niet doen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 10:36
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb een cheap ass wasmachine tweedehands voor 50 euro gekocht. gebruik hem nu al een jaar en doet het nog steeds.

verder zou ik geen wasmachine huren, maar eerder 1 kopen op afbetaling.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 11:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb de wasmachine van de vorige eigenaar overgenomen
Zij heeft hem 2 jaar gebruikt en ik gebruik hem nu al 2 jaar. Doet het nog steeds prima

Zij heeft er nieuw 350 euro voor betaald bij de Mediamarkt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 11:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-02-2007 @ 21:45 :
en draaien hun hand er niet voor om elke keer met die wasmachine te slepen.
Ik denk dat je toch aan het overdrijven bent. De meeste wasmachines gaan simpelweg niet stuk, zelfs als het zeer goedkope dingen zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 17:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 20-02-2007 @ 11:36 :
verder zou ik geen wasmachine huren, maar eerder 1 kopen op afbetaling.
Iets op afbetaling kopen is natuurlijk helemaal duur en onverstandig.

Misschien ben ik wat cynisch over wasmachines, maar ik heb gewoon al vaak kapotte wasmachines mee gemaakt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 20:10
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-02-2007 @ 18:58 :
Iets op afbetaling kopen is natuurlijk helemaal duur en onverstandig.

Misschien ben ik wat cynisch over wasmachines, maar ik heb gewoon al vaak kapotte wasmachines mee gemaakt.
Ik vind je niet cynisch.
Ik deel je mening over het afbetalen.

Als het eerder kapot gaat dan je hebt afbetaald heb je altijd een probleem. Ook bij een wasmachine.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2007 @ 12:38 :
Ik denk dat je toch aan het overdrijven bent. De meeste wasmachines gaan simpelweg niet stuk, zelfs als het zeer goedkope dingen zijn.
Dat valt in studentenhuizen nogal eens te bezien
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 20-02-2007 @ 21:10 :
Als het eerder kapot gaat dan je hebt afbetaald heb je altijd een probleem. Ook bij een wasmachine.
true... zeker bij dure dingen als een wasmachine. maar op zich is daar natuurlijk de garantie voor

en in studentenhuizen.. tjah... snap niet dat mensen te lui zijn om hun zakken leeg te maken.

nog een tip voor de levensduur van je wasmachine: geen vloeibaar wasmiddel gebruiken. dat verstopt hem sneller dan poeder...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 23:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2007 @ 21:33 :
Dat valt in studentenhuizen nogal eens te bezien
Onze vorige wasmachine is ouder geworden dan ik zelf nu ben, dus hoe mensen het voor elkaar zouden moeten krijgen om er een binnen twee jaar een total loss te helpen...

Iemand moet ook wel een zakkenwasser (hoe ironisch) van formaat zijn om er zware/metalen/puntige/explosieve/you name it-spullen in de trommel te duwen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 13:10
Verwijderd
Ik zou naar een ander bedrijf gaan, zoals splash.nl en ik zou alleen een wasmachine leasen als je met 6 mensen in je huis woont. Leasen is relatief gezien behoorlijk duur, je kunt er dan veel beter eentje kopen. Als je met minder mensen bent, hoef je ook niet meteen een supergoede te kopen omdat er dan sowieso minder gewassen wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 17:41
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
@T_ID

zeker nog nooit van de combinatie bh-beugel + vrouwen gehoord ? gaat ongetwijfeld een keer fout namelijk.

gelukkig hebben ze daar wasmachinezakjes voor uitgevonden ... maar niet iedere vrouw interesseert dat
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 21-02-2007 @ 18:41 :
@T_ID

zeker nog nooit van de combinatie bh-beugel + vrouwen gehoord ? gaat ongetwijfeld een keer fout namelijk.

gelukkig hebben ze daar wasmachinezakjes voor uitgevonden ... maar niet iedere vrouw interesseert dat
nou... bh's zijn best duur, dus ik denk dat er weinig vrouwen zijn die dat niks kan schelen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 17:58
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-02-2007 @ 18:51 :
nou... bh's zijn best duur, dus ik denk dat er weinig vrouwen zijn die dat niks kan schelen eigenlijk
Nou, bij een vriendin van mij zit de wasmachine soms 'vast' doordat een beugel uit een bh floept. Maar wasmachinezakjes nemen, nee.. dat willen ze niet. Dom dom.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:20
Verwijderd
Wij hebben al 4 jaar dezelfde (lease)machine en dat kreng gaat maar niet kapot, terwijl we met 10 personen in een huis wonen.
We hadden allang 4 nieuwe machines kunnen kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ben ik verplicht om mee te batelen aan een wasmachine en droger?
Verwijderd
10 16-03-2014 16:19
Werk, Geld & Recht zelf gaan wonen 16 jarige leeftijd
noaaa
10 05-08-2010 15:12
Werk, Geld & Recht crappy wasmachine
Hernuel Fan
15 13-01-2009 22:22
Werk, Geld & Recht Wasmachine in studentenhuis
Gadje
40 16-12-2006 11:30
Werk, Geld & Recht huren, wat een feest
Ui
5 22-06-2006 17:23
Werk, Geld & Recht Hoeveel zijn jullie per maand kwijt?
Punt.
45 11-10-2005 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.