![]() |
|
Ik zag net een documentaire hierover op rtl 4 waarbij het me verbaasde wat een circus daarbij komt kijken. Je zag mensen duizenden euros spenderen aan een (soms afzichtelijk) kledingstuk, alleen omdat ze speciaal door een selecte ontwerper zijn gemaakt. Om nog maar te zwijgen over de ophef om die modeshows etc. Vind je het logisch dat ze er geen winst op maken.
Ik kreeg er een beetje et nieuwe kleren van de keizer-idee bij. Maar goed, wat vind jij ervan? Is het wat of is het een traditie afkomstig uit een vergane tijd.
|
![]() |
||
Citaat:
En, je mocht de ontwerper trouwens alleen persoonlijk begroeten als je een member van het elitaire clubje was. ![]()
||
Citaat:
Sommige van die dingen vond ik echt supermooi ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
We kunnen natuurlijk alles gaan bagataliseren.....goh duizenden euro's betalen voor schilderijen of beeldjes ben je wel goed bij je hoofd...etc etc?
Toch klinkt dat om vage redenen al minder frapant, koop je een schilderij van 3000 euro zal niemand je er raar op aan kijken. Maar koop je een jurk voor 3000 euro is dat absurd, maar het verschil is in feite minimaal. Haute Couture is volgens mij steeds meer conceptbuilding aan het worden binnen de kledingcircuit. Kledingdesigners weten ook heus wel dat de massa niet zo snel in dergelijke kleding zal rondparaderen. Maar juist dat vind ik zo tof van haute couture, dat designers zich niet hoeven te houden aan die norm (wat men zou dragen) wat resulteert tot interessante creaties. Check bijvoorbeeld Hussein Chalayan ![]() http://www.youtube.com/watch?v=uTFl0rNNQrY http://www.youtube.com/watch?v=T5pNwG2nK6Y |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
fashion is geen haute couture.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn grote liefde is Chanel <33 maar verder dan enkel de cosmetica producten reikt mijn portomonnee niet, helaas. Die Karl Lagerfeld is trouwens wel echt een creep ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alhoewel ik hem nu ook wel dig. Was hij maar mijn opa ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat hoef jij toch nieteens te vragen pietor. hij is al bijna klaar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() verpatsen aan het van abbe zou ik zeggen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine kaaz | 55 | 14-05-2008 19:02 | |
Lifestyle |
lelijkste kledingmerken crook | 142 | 27-11-2005 21:33 | |
Lifestyle |
Kleding die jij er NIET uit vindt zien Roos | 75 | 17-06-2003 13:26 | |
Lifestyle |
hoe zou jij je eigen kledinglijn noemen? italianboy | 91 | 03-07-2002 13:14 | |
Lifestyle |
Stelt Nederland wat voor in de wereld van de mode? bubbeltjes | 21 | 24-05-2002 17:25 | |
Lifestyle |
Trouwkleding.. Roos | 92 | 15-04-2002 22:20 |