Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2007, 14:36
Breg
Breg is offline
Ik ben op zoek naar een leuk restaurant of eetcafe om morgenavond wat te gaan eten in Amsterdam, dat aan de volgende 'eisen' moet voldoen:

- betaalbaar. Iets van 10-15 euro voor een maaltijd.
- sfeer. Ik ga met een vriendin en haar moeder en we willen wel iets waar ons thuis voelen. Dus geen Burger King, maar ook geen chic restaurant met 8-gangenmenu's.
- goed te bereiken. Het liefst in het centrum van Amsterdam, ergens tussen centraal station en het Leidseplein in, omdat we uiteindelijk rond een uur of 8-9 's avonds op het Leidseplein moeten zijn.
- vegetarische optie(s). Ik ben vegetarier, maar de andere 2 niet. Het hoeft geen uitgebreide vegetarisch menu te hebben ; 1 vegetarisch gerecht is al voldoende.

Heb al op een aantal restauranten/uit-eten-sites gekeken, maar het is moeilijk door de bomen het bos te zien. Dus wie kan mij helpen?
Oud 23-02-2007, 15:21
Fides
Fides is offline
Porto Carrara is een leuk Italiaans restaurantje/pizzeriatje. 5 Euro per pizza/pastagerecht. Zit in 1 van de Leidsche Dwarsstraten, weet nu even niet precies welke.

edit: Lange Leidsedwarsstraat 138 geeft de telefoongids.nl

Laatst gewijzigd op 23-02-2007 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 15:58
snoopy
snoopy is offline
grand cafe l'Opera. Je kunt daar ook s avonds de luchgerechten bestellen die prima betaalbaar en behoorlijk flink zijn (dus niet dat je alleen een broodje eet...). Er zijn genoeg vegetarische opties, ze doen ook niet moeilijk als je bijv. het vlees ergens uit weg wilt laten.
Het zit op het Rembrandtplein wat vanaf het centraal station met de tram en de metro (metro uitstappen op halte waterlooplein, dan klein stukje lopen, tram stopt voor de deur).

Veel plezier!

(er is vast ook een internetsite, moet je even googlen )
Oud 23-02-2007, 20:10
dennis018
dennis018 is offline
http://www.restaurant-papatya.nl/
Turks restaurantje papatya kan miss leuk zijn!, wij eten daar maandelijks wel een keer. Tis wel een vrij simpel restaurantje. Maar door de vriendelijke bediening en het niet te dure lekkere eten.. blijven wij komen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 14:26
poirot
poirot is offline
iell, je moet echt niet gaan eten in de leidse dwars of op t rembrandt. Alleen toeristen doen dat. Ga liever naar Kantjil en de Tijger in de spuistraat. Tram 1,2 of 5 , uitstappen bij spui en je ziet de achterkant vh restaurant, even omlopen en je bent bij de ingang. Je hebt al keuzegerecht voor 8,50, leuke bediening, goed eten, sfeerverlichting en niet luguber.

Aanrader.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 14:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
poirot schreef op 24-02-2007 @ 15:26 :
iell, je moet echt niet gaan eten in de leidse dwars of op t rembrandt. Alleen toeristen doen dat.
ik heb anders 23 jaar in Amsterdam gewoond (ben pas net 'verbannen' ) en ik heb echt heel vaak bij l'opera gegeten.
Oud 24-02-2007, 14:31
poirot
poirot is offline
Als je daar zit hoor je de apres ski hits van het cooldowncafe 2 panden verderop nog. Dat valt voor mij niet echt onder sfeer. Hetzelfde geldt voor al de dronken Gemma's en Andrews die er rondzwalken
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 16:34
Stevill
Stevill is offline
Big Potato oid 4 life.
Oud 24-02-2007, 20:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
poirot schreef op 24-02-2007 @ 15:31 :
Als je daar zit hoor je de apres ski hits van het cooldowncafe 2 panden verderop nog. Dat valt voor mij niet echt onder sfeer. Hetzelfde geldt voor al de dronken Gemma's en Andrews die er rondzwalken
nah... ik kan me niet voorstellen dat je t uitgeprobeerd hebt...
Heb daar werkelijk waar nog nooit last van gehad. Maar goed... doet er niet zoveel toe.
Reageren

Regels voor berichten