Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2007, 12:36
babbelientje
babbelientje is offline
Hai,

Ik ben mij wat aan het orienteren op de communicatie opleidingen op hbo bachelor niveau... Ben al tal van leuke dingen tegengekomen (mim/mic aan het HVA bijvoorbeeld).
Daarnaast vind ik journalistiek ook wel erg leuk, al is dit ook een afstudeerrichting bij het mim. (Ik ben meer van het ietwat ´creatieve schrijven´ dan het ´droge´ werk geloof ik..)

Nu zag ik bij de HU de opleiding bedrijfscommunicatie, een soort mix van communicatie, journalistiek, film, organiseren.. etc. Lijkt ook wel érg leuk (En volgens mij een nieuwe opleiding? Wie weet meer?)

Anyhow, ik zoek gewoon wat ervaringen van mensen die een communicatie opleiding volgen, zowel journalistiek als meer gericht op zaken of wat dan ook. Wil iemand zijn/haar ervaringen delen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2007, 22:06
Toet0r
Toet0r is offline
Ik ga volgend jaar Bedrijfscommunicatie op de HU doen Ze zijn er dit jaar voor het eerst mee begonnen daar!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 14:56
babbelientje
babbelientje is offline
Tof Kun je me er wat meer over vertellen misschien? Hoe komt de studie op je over, ben je al wezen kijken op een open dag oid ? Wat spreekt jou zo aan in deze opleiding, welke richting wil je op? Wat denk jij dat het ´verschil´ is met anderen communicatie opleidingen? (het spreekt mij aan dat er gesproken wordt van een combi van journalistiek en communicatie)

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 17:25
Toet0r
Toet0r is offline
Ik weet al een jaar of 2 dat ik naar Utrecht wil, dus ik ging anderhalf jaar terug naar de open dag van de HU. Van tevoren georienteerd waar ik wilde kijken en ik ging vooral voor journalistiek en communicatie. Toen ik bij communicatie zat werd er verteld over bedrijscommunicatie en dat vond ik ontzettend leuk klinken.
Echt veel meer dan dat er op de site staat kan ik je ook niet vertellen, aangezien ik niet meer precies weet wat er allemaal bij de open dag gezegd werd ik ben in oktober ofzo speciaal voor bedrijfscommunicatie naar de HU gegaan en had een papier meegenomen met welke vakken je allemaal krijgt. Die kan ik nu in de puinhopen in mn kamer ff niet meer vinden, maar ik mij lijkt het erg interessant in ieder geval. Mocht ik het vinden, dan zal ik het hier wel neerzetten!
De opleiding spreekt mij aan omdat het voor mij de leukste kanten van communicatie en de leukste kanten van journalistiek bevat. Je bent veel met media bezig en ook creatief en dat lijkt me erg gaaf. Wat jij zegt, die mix van verschillende dingen!
Welke kant ik precies op wil weet ik nog niet, zoals het er nu naar uitziet zeg ik dat ik daarna nog een opleiding ga doen (het idee dat ik als ik 23 ben al fulltime aan het werk ben schrikt me nu nogal af), maar misschien krijg ik wel een fantastische baan ergens en ga ik toch werken.

Ik hoop dat ik de goeie opleiding heb gekozen. Ik heb er nu iig heel veel zin in!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:09
babbelientje
babbelientje is offline
Ik las afgelopen weekend pas voor het eerst over deze opleiding, houd altijd veel van (creatief) schrijven, maar daarnaast trekt het zakelijke me ook wel ietwat
Dat er genoemd wordt dat dit een combi is en dat je je op allemaal zaken zoals filmen en bladen richt bijv spreekt mij wel aan. (Ik keek even bij selexyz.nl wat voor boeken je nodig hebt voor deze opleiding, ziet er wel leuk uit)

Bij de HVA hebben ze ook leuke opleidingen, bij het mim/mic hoe dat ook maar mag heten...ook richting journalistiek/redactioneel/productie... Lastig hoor, het lijkt allemaal zo leuk!

Ik word wel enthousiast van jouw enthousiasme, maar moet eerst maar eens op de school zelf gaan kijken en merken of ik dat gevoel dan ook nog heb. Ik ben vorig jaar al eens bij journalistiek bij de HU gaan kijken, maar twijfelde toen heel erg..
Toerisme blijft ook trekken... Whaaa....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten