Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2007, 20:15
dennis018
dennis018 is offline
Ik heb een tijd geleden een eetstoornis gehad (heb er nu nog lichtjes last van). Ik woog alles af, en at volgens een strict schema. Ik at ook alleen maar magere producten, en honger dreef ik weg met cola light.
Sinds ik mn weegschaaltje de deur uit heb gedaan (en het eet-leef schema), en eten waarop exact staat hoeveel calorieen erin zit vermijt gaat het een stuk beter. Als ik steeds calorieen zie of getallen dan ga ik stressen

Ik eet nu grotendeels waar ik trek in heb, en zo nu en dan een kroketje trekken.. of een XL zak friet op de dam halen doe ik ook weer. En thuis eet ik met alles mee wat de pot schaft (morgen eten wij patat, en me ma koopt altijd voor iedereen 2 grote braadworsten per persoon.. eet ik mee).

** Ik dacht miss is het goed hier 1 speciale topic voor te maken. Ik ben zelf best benieuwd hoe ga jij (als je een eetstoornis heb of gehad, of ken je iemand die een eestoornis heeft) ermee om? wat zijn jouw moeilijkste momenten/angsten? wat voor hulp krijg je op dit moment?
Oud 16-03-2007, 20:27
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik zit op dit moment in een eetstoornissenkliniek en volg nu dus precies mijn eetlijst. Hierdoor hoef ik er minder over na te denken, want het staat gewoon vast wat ik moet eten...(al blijft dat wel lastig hoor!)
Vind het vooral moeilijk als het ineens anders word; andere tijd, ergens anders eten, uit eten, dat soort dingen...Als ik geen controle heb over wat ik eet oid.
Maar opzig gaat het wel al beter alleen kan ik mijn lichaam nog totaal niet accepteren
Oud 17-03-2007, 09:51
Bloem
Bloem is offline
Euh, ik zei toch dat ik het zou bespreken? Had dan even gewacht met een topic openen..
Oud 17-03-2007, 11:46
Roos
Roos is offline
Boem gooi het gewoon dicht, er wordt al veeeel te veel gepraat over eetstoornissen op dit forum.
Behalve dat dat irritant is, lijkt het me ook niet echt bevorderlijk voor iemand.
Oud 17-03-2007, 12:22
Bloem
Bloem is offline
Er is overleg over een centraal eetstoornissentopic waardoor het gepraat erover in andere topics hopenlijk wegblijft, totdat we eruit zijn hoe we dat in gaan vullen gaat deze dicht ja.
Topic gesloten

Regels voor berichten