Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 08:30
Glupa
Glupa is offline
Hey, ik heb 'n nieuw liedje af. Wat vinden jullie er van?
So Sorry for Tonight

Hier staat de rest:
www.glupa.co.nr
www.mixposure.com/glupa
Oud 19-03-2007, 18:19
Glupa
Glupa is offline
Hmf zo kut / saai?
Oud 19-03-2007, 21:19
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
t idee is op zich best geinig, met een hoop betere (drum) samples en een stuk meer power in je stem zou t best wat leuks kunnen worden.
Oud 20-03-2007, 09:06
MazeMouse
MazeMouse is offline
De zang klinkt inderdaad wat flauw. En die drums zijn vrij prut

Maar het idee is goed
Oud 20-03-2007, 11:12
Uice
Uice is offline
Jullie snappen er niks van. Zang is juist cool zo. Past er prima bij.

Drums kunnen inderdaad wel beter.
Oud 20-03-2007, 13:39
Glupa
Glupa is offline
Ha leuk dat jullie zeggen dat de drums wat minder zijn; Dit is de eerste x dat 'k kant-en-klare loops heb gebruikt in plaats van zelf geprogrammeerde drums.

En de meningen over de zang verschillen dus. Bedankt in ieder geval!
Oud 28-03-2007, 15:16
Vidar
Vidar is offline
hmmm beetje nummer op je site geluisterd en idd je moet niet meer power in je stem hebben maar iets hardere muziek en dan je stem met wat meer power zou wel helemaal geweldig zijn want je heb goede stem ervoor
Oud 28-03-2007, 16:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat "Can you Tell Me" met die andere zanger doet me wel een beetje aan Blackfield denken (misschien alleen door de zang, hoor). Ik vind het nog steeds allemaal leuk klinken, ga zo door
Oud 29-03-2007, 20:53
Glupa
Glupa is offline
Hey bedankt!
Ik ben met 'n aantal nieuwe dingen bezig nu. Sinds 2 maanden eindelijk 'n bandje waar het echt mee klikt. Ik zou best willen zingen, maar 'k speel de drums, dus zingen zal niet gaan. (We zoeken nog 'n zanger/zangeres)

Ik zou graag wat hardere muziek maken, en sowieso zou ik willen dat m'n mixen wat voller klonken. Ik ben nu ook wat bezig om te leren gaan met andere software en plug-ins die al 'n hoop verbetering zouden moeten brengen.

Ik baal nog steeds heel erg van het goedkope geluid dat 9/10 'computer-instrumenten' (Zogenaamde piano's etc.) produceren.

Een van jullie toevallig nog heel mooie .SF2 bestanden?
Oud 29-03-2007, 22:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 29-03-2007 @ 21:53 :
Hey bedankt!
Ik ben met 'n aantal nieuwe dingen bezig nu. Sinds 2 maanden eindelijk 'n bandje waar het echt mee klikt. Ik zou best willen zingen, maar 'k speel de drums, dus zingen zal niet gaan. (We zoeken nog 'n zanger/zangeres)

Ik zou graag wat hardere muziek maken, en sowieso zou ik willen dat m'n mixen wat voller klonken. Ik ben nu ook wat bezig om te leren gaan met andere software en plug-ins die al 'n hoop verbetering zouden moeten brengen.

Ik baal nog steeds heel erg van het goedkope geluid dat 9/10 'computer-instrumenten' (Zogenaamde piano's etc.) produceren.

Ik heb enkele degelijke microfoons in bestelling staan voor mijn drumhok; via een mixer direct in de pc; als het goed klinkt wil ik best een zooi samples intikken voor je!
Oud 29-03-2007, 22:51
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Carn schreef op 29-03-2007 @ 23:43 :
Ik heb enkele degelijke microfoons in bestelling staan voor mijn drumhok; via een mixer direct in de pc; als het goed klinkt wil ik best een zooi samples intikken voor je!
Ik meld me voor een kopij van die samples. Vergeet de koebel niet.
Oud 29-03-2007, 23:03
Gimme more beer
Citaat:
Drummen en zingen gaat inderdaad vaak moeilijk samen, al heb ik het wel eens vaker gezien

Je moet zelf zien wat je het leukst vindt, maar het drummer zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet kunt meeschrijven aan de nummers en daar heb je volgens mij best wel talent voor Ik speel inmiddels al zo'n 3,5 jaar in dezelfde band en wij missen eigenlijk iemand met creativiteit en een "idee". Als dat van de drummer zou komen, is het net zo welkom als wanneer één van de gitaristen het heft in handen neemt.

Het leuke aan zelf muziek schrijven en in een bandje zitten (waarmee het klikt) is dat de muziek veel meer tot leven komt dan wanneer je het in je ééntje achter de PC doet, zeg maar.
Oud 29-03-2007, 23:58
Vidar
Vidar is offline
Citaat:
Hey bedankt!

Pm me anders ff ik heb wel wat ervaring met muziek en zou het super vinden als ik je kon helpen met hardere muziek, ik zit namelijk nu in een band en we zoeken goede zangeres...

Pm me maar contact zowiezo lijkt me super
Oud 01-04-2007, 15:28
Glupa
Glupa is offline
@Carn hey gaaf zouden we wel eens kunnen proberen! Heb je de mic's inmiddels al , zoja; Tevreden mee? Wat kosten ze?

@Gimme More Beer; Klopt dan komt de muziek veel meer tot leven. Wel vind ik 't 't fijnst als ik alles zou kunnen beslissen, qua melodieën etc. En dat kun je in 'n bandje natuurlijk niet maken. Maar tot nu toe gaat 't lekker en hebben we samen al 'n paar leuke eigen nummers gemaakt. Waarvan 't overgrote deel wel begonnen is met 'n idee van mij, dus idd kan 'k als drumster nog altijd meebeslissen over de muziek.

@Vidar ik zal je PMe.
Oud 01-04-2007, 16:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 01-04-2007 @ 16:28 :
@Carn hey gaaf zouden we wel eens kunnen proberen! Heb je de mic's inmiddels al , zoja; Tevreden mee? Wat kosten ze?
Nope nog niet; begin deze maand zijn ze binnen. Shure sm57 op de snare, een oude sm48 (die ik al had) voor de hihats, een Beta 52a in de bass en een sm94 als overhead; goed genoeg voor aardige drumsounds in mn kelder

Het hele verhaal kost iets van 500 euro geloof ik ;(
Oud 01-04-2007, 16:47
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
botulismf schreef op 29-03-2007 @ 23:51 :
Ik meld me voor een kopij van die samples. Vergeet de koebel niet.
jongen, leg gewoon 225 eurie voor DFHsuperior neer, dan heb je never nooit meer een drummer nodig.
Oud 01-04-2007, 17:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 01-04-2007 @ 17:47 :
jongen, leg gewoon 225 eurie voor DFHsuperior neer, dan heb je never nooit meer een drummer nodig.
Broodroof!
Oud 01-04-2007, 17:09
Verwijderd
Ik meld me voor de koebel.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 23:06
Gimme more beer
Citaat:
Glupa schreef op 01-04-2007 @ 16:28 :
Wel vind ik 't 't fijnst als ik alles zou kunnen beslissen, qua melodieën etc. En dat kun je in 'n bandje natuurlijk niet maken.
Je zou kunnen overwegen een solocarrière te beginnen, maar dan zul je de muzikanten wel moeten betalen
Oud 02-04-2007, 17:16
Glupa
Glupa is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-04-2007 @ 00:06 :
Je zou kunnen overwegen een solocarrière te beginnen, maar dan zul je de muzikanten wel moeten betalen
Haha ja dat is uiteindelijk wel wat ik wil eigenlijk. Muzikanten die doen wat ik wil, en verder geen mening hebben. (Dat klinkt echt alsof ik kei gemeen ben, is niet. )

@Carn: Dat is best veel geld joh. Maar dan klinkt 't ook wel echt goed, lijkt me tenminste voor dat geld?

Hoe zit het eigenlijk met bijv. voor 3 uur 'n studio huren. 'n Studio met bijv. 1 gitaar, piano en 'n drumset. Hoeveel ben je dan ong. kwijt en is dat zinvol?
Oud 03-04-2007, 18:02
Maussen
Maussen is offline
Het is opzich wel grappig hoewel de drums echt gewoon heel slecht zijn. En de zang is ook wel mooi, maar hoe je zingt is niet zeg maar wat je met je stem zou moeten doen, je zou andere zang erop moeten zetten.
Oud 05-04-2007, 16:46
Glupa
Glupa is offline
Hoe anders de zang er op moeten zetten? Qua mix of qua timing? Ik hoor vaak dat ik er in 'hang', en dat dat niet fout is maar dat 't ook anders kan. Maar dat hoor ik zelf niet.
Oud 15-04-2007, 12:05
Wazigheid
Wazigheid is offline
Leuk.
Maar ik zou wel proberen met meer kracht te zingen, dynamischer, meer emotie. (maar ik kan alleen vals meezingen, dus trek je van mijn comentaar niet te veel aan). En de drums (heb ik eigelijk ook helemaal geen verstand van) emh, ja af en toe lijkt het als of er iets niet klopt, in het ritme, de maat....
Maar toch: leeuk! door gaan!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 21:15
BooGie P!mp
BooGie P!mp is offline
hmmm ik heb ook even de rest van je geluisterd maar dit is echt vet ga zo door
Oud 18-04-2007, 17:26
Roos
Roos is offline
Ik kan de tekst niet goed verstaan. Misschien iets beter articuleren en de muziek iets zachter zetten als je zingt "just the time...??..... do you really ..??...... that's when i'm going to fall".
Dat valt nu namelijk een beetje weg
Oud 05-05-2007, 20:42
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
leuk liedje.
maar je zingt echt te zachtjes en met weinig kern.
neem wat zanglessen en een leuk bandje!
komt helemaal goed!
kus
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 11:16
Glupa
Glupa is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er aan denken te proberen met wat meer kracht te zingen.
Oud 06-05-2007, 12:03
Uice
Uice is offline
Zonde. Dan gaat het meer richting standaardpop. Je zangstijl is juist één van de dingen die je muziek uniek maakt.
Oud 06-05-2007, 14:43
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-05-2007 @ 13:03 :
Zonde. Dan gaat het meer richting standaardpop. Je zangstijl is juist één van de dingen die je muziek uniek maakt.
hmm, ja je hebt inderdaad artiesten die heel mooi en anders zingen. luister maar eens naar "9 crimes" of naar liedjes van de artieste Regina Spektor. Maar toch vind ik dat je meer kern moet hebben omdat het liedje anders... njaa.. een beetje saai word. sorrrrrry!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 14:49
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
heb je website gezien. ziet er heel mooi uit.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
SonnyGirl schreef op 06-05-2007 @ 15:43 :
hmm, ja je hebt inderdaad artiesten die heel mooi en anders zingen. luister maar eens naar "9 crimes" of naar liedjes van de artieste Regina Spektor. Maar toch vind ik dat je meer kern moet hebben omdat het liedje anders... njaa.. een beetje saai word. sorrrrrry!!!
Ik vind het helemaal niet saai. Juist veel spannender dan zo'n gepolijste zangstem.
Oud 06-05-2007, 16:46
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-05-2007 @ 16:19 :
Ik vind het helemaal niet saai. Juist veel spannender dan zo'n gepolijste zangstem.
dan moet je mijn laatste filmpje op mijn youtube site maar eens zien... http://youtube.com/watch?v=GyK_OFzbslc
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
SonnyGirl schreef op 06-05-2007 @ 17:46 :
dan moet je mijn laatste filmpje op mijn youtube site maar eens zien... http://youtube.com/watch?v=GyK_OFzbslc
Ja, de fragiliteit van je gitaarspel en zang spreekt mij heel erg aan. Maar ik ben bang dat ik daar wel eenzaam terrein betreed.

Dat eigen nummer waar een link naar staat is trouwens ook mooi. Als je de tekst taalkundig correct wilt hebben is het The birds thoughtlessly dance in the sky.

Laatst gewijzigd op 06-05-2007 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 20:15
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
o ok. dankjewel
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:36
Glupa
Glupa is offline
Citaat:
SonnyGirl schreef op 06-05-2007 @ 15:49 :
heb je website gezien. ziet er heel mooi uit.
Mijne??
Dankjewel, hard aan gewerkt!

(Of had je het over iemand anders site? )
Oud 07-05-2007, 20:54
SonnyGirl
SonnyGirl is offline
Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 19:36 :
Mijne??
Dankjewel, hard aan gewerkt!

(Of had je het over iemand anders site? )
tuurlijk niet joh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten