Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 14:00
Verwijderd
Hoe ging het bij jullie? Iemand al een cijfer terug?

Ik vond het niet zo moeilijk, alleen het laatste blok vond ik wel lastig. Het eerste blok was met mijn bijbelkennis echt een eitje
Advertentie
Oud 01-04-2007, 14:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 29-03-2007 @ 13:21 :
Wel ultiem relaxt dat Renaissance er niet echt in zat, geen heel blok in ieder geval, want dan was ik echt gillend weggerend.

Toen ik zag dat het Middeleeuwen, Romantiek en 1e helft 20e eeuw was, was ik dus wel echt helemaal blij maar bij de eerste vraag zakte de moed al in mn schoenen want ik ken de bijbel niet maar volgens mij heb ik dat blok desalniettemin toch het best gemaakt . Faust (blok 2) vond ik wel saai en Strawinsky/Diaghilev/Ballet Russes vond ik al helemaal geen zak aan, bovendien ben ik slecht in muziek en ballet, maar gelukkig waren er veel bronnen en ehh ja dr was eigenlijk maar 1 vraag voor 1 punt die ik echt niet wist, bij de rest kon ik iig nog wat lullen. Hoop wel op een 7,5, dan sta ik sowieso een 8 maar ik weet niet precies wat ik nu gemiddeld sta, en het telt ook maar voor 25% hoorde ik.
Gelukkig kan ik hem herkansen
Oud 01-04-2007, 14:20
Verwijderd
Ik dacht dat de herkansing in het tweede tijdvak gewoon je echt examenherkansing is, dat vind ik een beetje zonde

Ik vond dat Modernisme echt kut Maar goed, ik heb maar een vraag niet ingevuld dus ik denk dat ik het wel aardig gemaakt heb. Ik stond een 8 dus weinig kans dat ik hierna onvoldoende sta. Het telt inderdaad voor 25% als je ook ckv3 (ook wel beeldende vorming of tekenen) hebt. Want dat wordt samen 1 cijfer.
Oud 01-04-2007, 14:36
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik mag hem gewoon als pta (tentamen, schoolexamen?) herkansen, het is namelijk geen echt CE. ik stond een 7,8 geloof ik, maar hoop wel dat ik een 8 blijf staan.
Oud 01-04-2007, 15:16
Verwijderd
Oooh ok. Ik weet niet volgens mij kan dat bij ons niet.

Als je een 6,4 of hoger hebt sta je nog een 8 , moet kunnen toch?
Oud 01-04-2007, 20:08
missmaaike
missmaaike is offline
Bij mij ging het ook wel redelijk goed. Ik vond het eerste blok het makkelijkst en het meest interessant. En wij hadden al wat over Faust moeten leren bij een literatuurtoets Engels die we ongeveer een week daarvoor hadden. Dus dat was wel handig bij blok 2. En blok 3 vond ik ook niet zo heel leuk, ik heb maar gewoon wat opgeschreven bij de vragen over hoe de manier van dansen past bij de muziek of zoiets.

Het cijfer horen we ongeveer over twee weken en bij ons kan je het ook 'gratis' herkansen, dat is dan niet hetzelfde als de examenherkansing.
Oud 01-04-2007, 20:08
Viadi
Viadi is offline
Bij ons ging zo'n beetje alles mis wat er mis kon gaan. Uitvallende computers, bronnen die niet wilden openen, bruggers die binnen kwamen stormen, ons uitlachten om onze koptelefoons en vervolgens verkondigden dat ze in dat lokaal les hadden en vroegen 'of we effe weg wilden gaan',......

Liepen in totaal zo'n anderhalf uur vertraging op
Oud 01-04-2007, 20:38
Verwijderd
Lekker geregeld dan
Oud 04-04-2007, 14:56
Larry Flint
Larry Flint is offline
AAAAAAAHHHHH voorlopig cijfer: 7,2 dus ik sluit het sowieso met een 8 op mn lijst af! zoals mn leraar het nu heeft berekend is dit cijfer de ondergrens van de normering, dus misschien wordt het nog wel hoger zodra de definitieve normering bekend is . Ik ben hoe dan ook tevreden.

Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 15:20.
Oud 05-04-2007, 14:03
Verwijderd
ahhh relaxed

ik heb ook sowieso een voldoende maar ik weet niet wat voor een. is het door je hele klas zo goed gemaakt?
Oud 05-04-2007, 14:18
Larry Flint
Larry Flint is offline
nee, hoogste was geloof ik een 7,7 en laagste een 4,9 en het meeste zat tussen de 6/7 geloof ik maar er zat ook een 5 bij en een 5,9. Maar dit is dus de ondergrens van de normering, mn docent zei dat hij verwachtte dat het sowieso nog een halve punt omhoog ging, maar dat is nog even afwachten dus.
Oud 05-04-2007, 15:58
Viadi
Viadi is offline
Wij hebben ook de cijfers terug, hij was echt super goed gemaakt. Het laagste cijfer was een 7.0 en ik heb een 9.0
Oud 12-04-2007, 06:34
Verwijderd
Ik wil ook m'n cijfer terug waa.
Oud 12-04-2007, 08:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
vreemd dat je het nog niet terug hebt, de normering stond gistermiddag laat op internet.

mijn uiteindelijke cijfer is een 7,4 en ik vind het wel ok .
Oud 12-04-2007, 11:05
Verwijderd
Mja onze school is echt supertraag.
Oud 12-04-2007, 17:35
Verwijderd
Bij ons was het laagste een 5,5 en het hoogste een 7,8; ik had een 6,9.
Oud 12-04-2007, 19:25
Verwijderd
OMFFFGGG IK HEB EEN NEGEN HOE KAN DAT
Oud 13-04-2007, 09:46
Verwijderd
winnaar van het topic

STUUDDD
Oud 13-04-2007, 15:50
missmaaike
missmaaike is offline
Ik heb een 8.7
Oud 13-04-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 13-04-2007 @ 10:46 :
winnaar van het topic

STUUDDD
Maar ik had alleen de dag ervoor één oefenexamen gemaakt, plus een kwartiertje leren in de bus.

Even kijken of ik dat wordbestand van het oefenexamen nog heb, dan kan ik er dingen uit kopieëren want het was echt retarded.
Oud 13-04-2007, 21:52
Verwijderd
Haha gevonden. Ik had alleen vraag 1 t/m 7 daadwerkelijk opgeschreven, de rest deed ik geloof ik uit m'n hoofd en dan telkens switchen tussen de vragen en de antwoorden. Eigenlijk vind ik het wel hilarisch dat dít de enige gedocumenteerde leerpoging is en dat ik dan nóg een negen haal

1. In plaats van achter de rijkdom aan te gaan, wat zo typisch was voor die tijd, keerde Franciscus zich juist tegen dat idee en zocht God in de puurheid van de armoede. Hij streefde niet naar de steden en het geld dat daar te verdienen viel. Blabla.

2. Franscidinges orde: eenvoud
Toendertijdse troep: rijkdom en shit om god te eren

Franscidinges: De boodschap van god verspreiden om ’t verspreiden
Troep: De boodschap van god verspreiden om aan aanzien en macht te komen

F: Richt zich op de steden, om tot de bevolking te spreken
T: Sluit zich op in kloosters om lekker asociaal in hun eentje grrristelijk te zijn, kutautisten

F: Bedelorde, geen eigen bezit
T: Veel land, vee, kastelen/kloosters, etc.

3. De vernieuwing van de kunst hield in dat Jezus als een lijdend mens/martelaar werd afgebeeld, in plaats van een koning of whatever. Hiermee staat het lijden centraal en niet het feit dat hij allemaal 1337 skillz heeft. Ook speelt rijkdom geen rol meer. Dit kan in verband gebracht worden met Franciscus omdat hij ook een lijdensweg aannam als levensstijl – leven in armoede, zijn leven geven voor grrristus zoals grrristus zijn leven had gegeven voor de mensen, lekker lijden in naam van God.

5. De eerste tekst is nauwkeuriger, omdat deze direct uit de middeleeuwen stamt, en heeft bovendien meer oog voor specifieke details uit die tijd. De tweede tekst is breder en heeft meer oog voor gevolgen en ‘het hele plaatje’, omdat deze het overzicht heeft van een bron uit een latere tijd. De vooruitgang in historisch onderzoek stamt voort uit zulk soort teksten – de tweede tekst was lang niet zo compleet als deze niet de beschikking had over teksten zoals de eerste tekst. Het is immers een soort samenvatting van alle bronnen die de geschiedschrijver heeft bestudeerd.

6. Het is een toegankelijke tekst, gezien vanuit een menselijk perspectief en vol menselijk lof voor God. Alle liederen voor die tijd waren plechtige psalmen met zware thema’s en ingewikkelde verwoordingen. Franciscus maakt het dus, eh, toegankelijk.

7. Die lui konden dan fijn gaan chillen met het arme tuig van de straat, wat het tuig natuurlijk een stuk meer aansprak dan geleuter van hooggeplaatste priesters.

89101119209309-0. Weet ik veel, tief eens op :’’’’’(
Oud 17-04-2007, 11:37
Viadi
Viadi is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-04-2007 @ 20:25 :
OMFFFGGG IK HEB EEN NEGEN HOE KAN DAT
Haha, ik ook
Oud 19-04-2007, 08:35
Miroir
Miroir is offline
Mja ik heb een 6.4.. is wel ok, maar ja dat krijg je als je niet leert Leren we weer wat van
Oud 22-07-2007, 21:20
PV
PV is offline
Het ging best kut
Advertentie

Regels voor berichten