Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2007, 10:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede vervanger voor de (bagger) kabelinternet dienst van @home. Ik haal bij lange na niet de beloofde snelheid en met de helpdesk schiet ik weinig op.

Nu zag ik een aanbieding van 'Concepts ICT' bij adslwinkel.nl: 12mbit op BBNED voor 25 euro per maand. Dit lijkt me wel wat maar ik heb een aantal vragen.

http://www.adslwinkel.nl/default.asp...mpare&id=41052

- Als ik voor de 1e van de volgende maand @home op zeg heb ik per 1 juni geen @home meer. De aanbieding van adslwinkel is geldig tot 1 mei, maar er staat bij 3-5 weken verwerkingstijd. Als ik dus op 21 april een contract sluit met hun, bepalen zij wanneer de aansluiting ingaat?
Heb je de mogelijkheid om bijv te zeggen ik wil dat de aansluiting ingaat per 1 juni?

- Aangezien de aanbieding heel aantrekkelijk is (buiten de aanbieding om is 12mbits ADSL namelijk bijna 80 euro per maand): heb ik goed begrepen dat wanneer ik gebruik maak van die aanbieding, ik niet zomaar meer hoef te gaan betalen, dus die 25 euro per maand blijft gelden totdat ik opzeg (bijv na 3 jaar)?

- Wat is het verschil tussen ADSL en ADSL2+? En hoe weet ik of dit nou ADSL2+ is of ADSL..

- Volgens een grafiekje op de site van de ISP woon ik 1500 meter van de wijkcentrale en zou ik zo ongeveer 90% van de beloofde snelheid halen, is dit reeël?

Natuurlijk kan ik deze vragen ook allemaal stellen aan een medewerker van genoemde ISP en adslwinkel, maar ik wil het eerst even hier proberen. Als er vragen bij zijn die niemand kan beantwoorden zal ik ze daarvoor eens bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2007, 11:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
- Ik geloof niet dat je zelf een datum kunt geven waarop je de verbinding opgeleverd wil zien. De ISP is daarvoor namelijk afhankelijk van KPN omdat die in de wijkcentrale e.e.a. fysiek moeten regelen. Maar als je op 21 april ADSL aanvraagt dan moet het voor 1 juni echt wel geregeld zijn; toen ik van ISP switchte (Demon ADSL -> Orange ADSL2+) was dat met twee weken geregeld.

- Dat zou je echt aan de ISP zelf moeten vragen... er zijn nogal wat prijsstuntende ISP's waarbij er addertjes onder het gras zitten, zoals coupons en actietarieven die alleen het eerste jaar geldig zijn.

- ADSL is maximaal 8 Mbit, een 12 Mbit abo is dus per definitie ADSL2+. Het verschil zit hem volgens mij voornamelijk in de snelheid; ADSL2+ kan tot max. 24 Mbit en is, vergeleken met ADSL, ook wat sneller over dezelfde afstand.

- Dat lijkt me redelijk. Ik zit zo'n 2300 meter van de centrale en haal - met mijn Orange 20 Mbit abo - iets meer dan 10 Mbit. Ook de kwaliteit en lengte van de bekabeling spelen een rol, maar als ik afga op mijn eigen ervaringen dan lijkt 12 Mbit me voor jou wel haalbaar. Er zijn ook wel grafiekjes te vinden van de afstand tot de centrale en de (theoretisch) te behalen snelheid van ADSL.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 02-04-2007 om 11:09.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 11:36
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Oke dat is allemaal duidelijk, bedankt voor het advies

Ik heb maar even een mail gestuurd met dezelfde vraag over de abbonementskosten. Als het allemaal klopt zeg ik vandaag nog kabelinternet op.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 13:47
Verwijderd
Check even hoe ver je van de dslam vandaan zit: http://pcdb.bbned.nl/
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 13:27
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Mt-He
Locatie: Maastricht-Heer
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1568 meter.
Is dus wat die ISP test ook als uitkomst gaf, 1500 meter.

Ter uwer info; ik heb @home nu sinds een week weer gewoon stabiel op 4mbit.. maakt de nood wat minder hoog om over te stappen. Ik kreeg van adslwinkel een mail dat 'Concepts ICT' wel zou laten weten wat het ging kosten na een jaar en dat die 25 euro per maand voor 1 jaar geldde.. schiet dus niet echt op. Ik ga dan ook zeker niet in op die aanbieding.

Overweeg nog wel, vanwege het prijsverschil bijv Orange te nemen oid. Nog op zoek naar de beste aanbieding..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 15:39
Verwijderd
Geen Orange nemen, dat bespaart je een hoop frustraties.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 11:49
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-04-2007 @ 14:27 :
Is dus wat die ISP test ook als uitkomst gaf, 1500 meter.

Ter uwer info; ik heb @home nu sinds een week weer gewoon stabiel op 4mbit.. maakt de nood wat minder hoog om over te stappen. Ik kreeg van adslwinkel een mail dat 'Concepts ICT' wel zou laten weten wat het ging kosten na een jaar en dat die 25 euro per maand voor 1 jaar geldde.. schiet dus niet echt op. Ik ga dan ook zeker niet in op die aanbieding.

Overweeg nog wel, vanwege het prijsverschil bijv Orange te nemen oid. Nog op zoek naar de beste aanbieding..
tsjah, je kan na een jaar altijd switchen, of kijken of je huidige provider tegen die tijd een leuke aanbieding heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 12:27
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Luitzen schreef op 09-04-2007 @ 16:39 :
Geen Orange nemen, dat bespaart je een hoop frustraties.
waarom dan. Ik heb juist goeie ervaringen met orange. Ik gebruik orange family(voorheen wanadoo) nu al 1 jaar en ik heb niks te klagen.
Het is goedkoop, de snelheid wordt waargemaakt en de verbinding is zeer stabiel, zeer weinig uitval. Ik zit 1300 mtr vd centrale en me maximum download speed is 1800KB/s
Het enige wat slecht is van orange is de newsserver, maar daar is de prijs ook naar.
Daarnaast heb ik ook telefonie van orange. Dan betaal je die 10eu p/m voor de huur vd telefoonlijn aan orange ipv KPN, maar orange hanteerd lagere tarieven voor bellen dan kpn. Dus alleen maar voordelen
__________________
oh oh den haag....

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:04
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Luitzen schreef op 09-04-2007 @ 16:39 :
Geen Orange nemen, dat bespaart je een hoop frustraties.
Werkt prima hier hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
http://www.tele2.nl/shop/Internet/ADSL_super.htm

Dit beter?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 09:28
WhiteDragon
Avatar van WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Kijk eens naar www.speedlinq.nl deze hebben verschillende netwerken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 10:18
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
geen speedlinq nemen google voor de grap maar is op speedlinq en check de ervaringen
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 14:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Had ik al gezien ja dat viel bij voorbaat al af. Vooralsnog is het óf Orange of Tele2.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:45
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 15-04-2007 @ 15:15 :
Had ik al gezien ja dat viel bij voorbaat al af. Vooralsnog is het óf Orange of Tele2.
dan zal ik duidelijk voor orange gaan, tele2 schijnt ook niet zo'n goede naam te hebben wat betreft adsl...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 11:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 15-04-2007 @ 11:18 :
geen speedlinq nemen google voor de grap maar is op speedlinq en check de ervaringen
En ik kan erover meepraten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:11
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 16-04-2007 @ 12:45 :
dan zal ik duidelijk voor orange gaan, tele2 schijnt ook niet zo'n goede naam te hebben wat betreft adsl...
Orange ook niet. Als het enigszins mogelijk is zou ik toch eens goed kijken naar een andere provider dan Orange of Tele2.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:54
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Orange valt best mee als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt; een stabiele 20Mbit verbinding voor 25 euro per maand is gewoon niet duur. Van de dingen eromheen (emailadressen, nieuwsserver, support) moet je uiteraard niet al teveel verwachten, maar als het je puur om de verbinding gaat is Orange echt niet verkeerd.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:56
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Orange lijkt me oke dan. Kan die @home troep eindelijk weg (scheelt ook met alle kabels en kastjes aan de muur)

Ach die services heb ik verder niet nodig, nieuwsserver heb ik eweka voor en email eigen host
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [isp] Ben op zoek naar provider met serverside scripts (PHP/ASP.NET)
Verwijderd
4 29-05-2007 10:51
Software & Hardware [ADSL] Verbindingsprobleem
tandenborstel
6 04-05-2005 16:39
Software & Hardware [ADSL] Router: hoe kan dit?
Krekker
3 27-03-2004 23:12
Software & Hardware [ADSL]Tijd voor klacht?
I-brahimovic
9 17-01-2004 11:37
Software & Hardware [ADSL] Evaluatie topic
Verwijderd
14 11-07-2003 19:06
Software & Hardware [ADSL] Een telefoonnummer inbellen via ADSL
Droyd
3 24-03-2003 12:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.