Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 16:18
Tripp
Tripp is offline
Aan de studenten die nu op het HBO zitten:

Hoe vonden jullie de examens gaan. Waren ze makkelijk, en word er vooral algemene dingen gevraagt die je voor je PTA's moest weten. Of gaan ze ook echt diep op de onderwerpen in.
Advertentie
Oud 05-04-2007, 11:36
Verwijderd
Ik heb al een keer examen gedaan, was helaas vorig jaar gezakt op 2 tiende, maargoed.
ik vond dat het vrij algemeen was.
Oud 10-04-2007, 21:48
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Eindexamens stelden niets voor. (voor E&M dan)...

In de economie werd er zooo algemeen gevraagd, AK zoals gepland bijgedraaid....

De rest allemaal algemeen en de moeilijkheidsgraad van Engels was 0.0
Oud 11-04-2007, 08:26
light fighter
light fighter is offline
vond de examens vrij makkelijk invergelijking tot de pta's bij ons op school. Dus voor mij was dat een geluk. Vooral economie was een eitje en de rest ging ook goed.
Tis vrij algemeen. alleen bij geschiedenis ga je er wat dieper op in maar voor de rest is het goed te doen.
Oud 11-04-2007, 16:19
PV
PV is offline
Talen vond ik heel makkelijk, wiskunde moest je van alles wat weten, aardrijkskunde was lastiger met veel bronnen en opzoekwerk in de atlas, gs was moeilijk want dat had ik niet geleerd en economie ging wel.

Maar dat was 2001
Oud 15-04-2007, 06:02
Verwijderd
Citaat:
Tripp schreef op 04-04-2007 @ 17:18 :
Aan de studenten die nu op het HBO zitten:

Hoe vonden jullie de examens gaan. Waren ze makkelijk, en word er vooral algemene dingen gevraagt die je voor je PTA's moest weten. Of gaan ze ook echt diep op de onderwerpen in.
Ze waren makkelijk en de opbouw voor de meeste examens is van een inkom vraag naar moeilijker en dan weer een makkelijke uitsmijter. Ik vond de examens over de hele periode ontzettend meevallen (wat ook resulteerde in de 1.0 - 0.0 waarderigen)
Oud 15-04-2007, 09:07
Verwijderd
Ik heb havo oude stijl gedaan...hebben jullie niet zo heel veel aan dus, vrees ik.
Oud 17-04-2007, 19:43
Fantôme
Fantôme is offline
Ik heb in 2004 examen gedaan.
Ik vond mijn examens makkelijker dan mijn tentamens op school. Bij de tentamens gingen ze veel dieper op de stof in, werd er strenger gerekend, minder snel iets goed gerekend en zaten er meer nadenk-vragen (instinkertjes). Ik heb al mijn cijfers opgehaald met mijn eindexamens.
Ik ging mijn examen in met voornamelijk 6en en 7ens en een 8 ofzo en kwam eruit met één 6, voor de rest 7ens, voornamelijk 8en en twee 9ens...
Oud 22-04-2007, 00:01
*oma*
*oma* is offline
Ik heb examen gedaan in 2003 geloof ik en ik vond het erg makkelijk.
Mijn tip: maak vooral veel proefexamens. Dan leer je veel over de vraagstelling en het formuleren van juiste antwoorden.
En goed lezen.
Oud 22-04-2007, 18:01
Verwijderd
Goede tip voor Nederlands samenvatten, alhoewel je het ook onderhand wel door zult hebben na proefexamens...

Vat meer samen in de samenvatting dat op het blaadje gevraagd word, er zijn altijd een paar dingen die ze niet noemen maar wel punten waard zijn.
Oud 22-04-2007, 19:30
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
domus schreef op 22-04-2007 @ 19:01 :
Goede tip voor Nederlands samenvatten, alhoewel je het ook onderhand wel door zult hebben na proefexamens...

Vat meer samen in de samenvatting dat op het blaadje gevraagd word, er zijn altijd een paar dingen die ze niet noemen maar wel punten waard zijn.
Ik kreeg juist commentaar dat ik dichter bij de vragen moest blijven
Oud 24-04-2007, 16:52
Verwijderd
@ topic: Ik heb destijds het nakijkblaadje bij het examen gezien (achteraf natuurlijk ) en ook bij proefexamens en er staat altijd meer punten voor samenvatting bij dan de standaard opgegeven spul bij de vraag.

Ik weet niet wat jij deed Hanneke, maar zou het kunnen dat je te lange zinnen maakte met overbodige woorden?

Edit: quote weggehaald (Hanneke)

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 17:55.
Oud 26-04-2007, 13:12
Girrll*
Girrll* is offline
ik heb 2jaar geleden al mn examen gedaan.. kreeg toen te horen dat ze elk jaar anders zijn! het jaar voordat ik examen deed vond iedereen het super moeilijk, en toen het eindelijk aan mij was om examen te doen was het gewoon TE makkelijk, ben geslaagd met alleen maar 8tjes!

het is echt elk jaar weer anders, het beste is om je gewoon goed voor te bereiden, en te leren! dan haal je het wel!!!
Oud 26-04-2007, 15:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
domus schreef op 24-04-2007 @ 17:52 :
@ topic: Ik heb destijds het nakijkblaadje bij het examen gezien (achteraf natuurlijk ) en ook bij proefexamens en er staat altijd meer punten voor samenvatting bij dan de standaard opgegeven spul bij de vraag.

Ik weet niet wat jij deed Hanneke, maar zou het kunnen dat je te lange zinnen maakte met overbodige woorden?
Oh, ik lees dit nu pas echt, terwijl ik die post al lang had gezien

Maar ik weet niet meer precies wat ik deed. Volgens mij ging ik ook deels dingen er zelf bijhalen, verbanden leggen enzo. Maar volgens de lerares moet je bij het samenvatting maken niet zelf gaan nadenken.
Oud 27-04-2007, 11:49
Oranje89
Oranje89 is offline
Ik heb vorig jaar examens gehad en gelukkig geslaagd!

Wiskunde B1,2 was voor mij een makkie. Ik heb bijna geen opgaven gemaakt omdat ik alle opgaven die ik had gemaakt om te oefenen foutloos maakte. Had ik ook een 8.8 voor.

Natuurkunde was voor mij echt een ramp. Omdat je met computers werkte waren er 5 leraren en ik was zo zenuwachtig als de pest. Gelukkig wel een voldoende. Ik heb hier wel veel voor geleerd. Alle opgaven denk ik wel 2 keer.

Scheikunde, heb ik ook veel voor moeten oefenen. Al die termen bleven maar niet zitten. Maar het examen was wel redelijk makkelijk.

De talen waren makkelijk. De hele tijd met Nederlands oefenen net een voldoende maar het examen was een 7. Voor Engels heb ik weinig gedaan, maar hier moet je zelf inschatten hoe goed je bent. Ik had weinig problemen om ineens engels te gaan praten dus vond het ook niet zo nodig om te oefenen

Ik denk dat je de beste cijfers kan krijgen door zelf in te schatten (kijken naar cijfers ed.) hoe goed je bent. En op die basis inschatten hoeveel uur je er voor moet leren.

IID veel succes iedereen.
Oud 02-05-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 26-04-2007 @ 16:08 :
Oh, ik lees dit nu pas echt, terwijl ik die post al lang had gezien

Maar ik weet niet meer precies wat ik deed. Volgens mij ging ik ook deels dingen er zelf bijhalen, verbanden leggen enzo. Maar volgens de lerares moet je bij het samenvatting maken niet zelf gaan nadenken.
Dat klopt ja.. Maar je moet wel meer punten in verwerken dan dat daar in staat aangegeven.
Advertentie

Regels voor berichten