Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
René |
![]() |
|
Okee, daar heb je gelijk in. Dus Engelen kunnen logisch wel fouten maken.
Nu zou ik kunnen vragen waarom God dan niet ingrijpt bij de vragen van de mensen, maar dit is niet erg theologisch verantwoord denk ik ![]() Dus jij ziet zegmaar Engelen als een soort veredelde mensen? Op de manier: je hebt God, Hij is het hoogste, daaronder staan de Engelen, en daaronder de Mensen, met daaronder weer de Dieren? Zoiets? Grtz, F |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 16:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en doet god nog meer dan zich met deze wereld bemoeien? als ik god was zou ik eerst proberen alles te snappen wat er te snappen valt (=wiskunde studeren; want de meeste andere dingen zijn heel erg 'werelds'); en daarna zou ik me te pletter gaan vervelen als ik zelf geen behoeften had die ik zou kunnen bevredigen; zeker omdat de mensheid in al die jaren toch geen ruk veranderd is én omdat ik zo almachtig zou zijn dat ik de afloop al zou weten voordat ik de wereld in mekaar zette. |
![]() |
|
Misschien een rare vergelijking: God en Bill Gates.
Beiden creëren een universum (de Wereld en Windows) In beiden zitten fouten (de Duivel en Windows-errors enzo) Net zoals Bill Gates bezig is alle fouten uit z'n windows te halen zou God moeten proberen alle fouten uit de wereld te helpen... Maar dit is onmogelijk. Net als in Windows zullen in het universum altijd fouten blijven... Sorry, had even een rare gedachtenkronkel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik denk dat God wel alles snapt wat er te snappen valt. En God heeft wel behoeften om te bevredigen, hij wil dat zoveel mogelijk mensen bij Hem gaan horen en van Hem houden. |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: wie heeft de etappe trouwens gewonnen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zit volgens mij een tegenspraak in je twee alinea's: 1) god weet alles en ook dat het een gewonnen strijd zal zijn. 2) god weet niet alles; bijvoorbeeld niet wie er aan zijn kant komt. het is nogal binair allemaal; goed/fout-denken; misschien wel terecht op bepaalde punten maar wat doe je bijvoorbeeld met mensen zoals ik die niet de duivel en niet god aanhangen? of noem je die zoiezo al door de duivel beïnvloed? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, ik ben het niet met je eens in die tegenspraak: God weet niet alles,maar heeft een plan met bepaalde mensen die ervoor moeten zorgen dat zoveel mogelijk mensen bij God willen horen. Een mens heeft ook een vrije wil, en kan dus voor God kiezen. En ik zou nooit mensen bij voorbaat door de duivel beïnvloed noemen. Als je de duivel noch God aanhangt dan hoor je bij de mensen die menen het zelf wel aan te kunnen. (niet negatief bedoeld hoor) |
![]() |
||
Citaat:
Het aantal aanhangers van God toe doen nemen? Waarom is er dan zoveel ontkerking? Ik vind dat ieder mens moet geloven in datgene dat hem/haar het gelukkigst maakt. Als iemand katholiek of gereformateerd of baptistisch ofzo is, en daar gelukkiger van wordt, wie ben ik dan om te zeggen "Dat is niet het ware geloof!"? Grtz, F |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En natuurlijk, mensen moeten naar een kerk gaan waar ze zich thuisvoelen. En inderdaad, als dat nu gereformeerd (formatteren is iets anders) zoals ik, of apostolisch zoals jij, dat maakt mij niet uit. En je zult mij nooit horen roepen dat ik bij "de ware kerk" hoor, en jou ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het 'ware' geloof bestaat volgens mij niet. En het Ware geloof is ook geen combinatie van geloven... Het ware geloof is per persoon verschillend, denk ik. Mijn 'ware' geloof is denk ik een combinatie van Apostolisch, Wicca, Satanisme en Humanisme... (ik weet het, erg vaag) Grtz, F |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het ook altijd zo moeilijk als mensen (bv. een klasgenoot van mij) geloven dat iemand niet in de Hemel komt omdat hij/zij niet gelooft... Dus iemand die vijftig jaar van zijn leven zich inzet voor zwakkeren in de samenleving, ontwikkelingswerk doet, iemand het leven redt, weettikveelwat en niet gelooft gaat niet naar de Hemel, terwijl iemand die de hele dag op z'n luie reet zit maar wel elke zondag naar de Kerk gaat wel naar de hemel gaat... Daar heb ik dus erg veel moeite mee. Als er een Hemel als zodanig bestaat, geloof ik dat je daarin komt om hoe je leeft, niet om je geloof. Grtz, F |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
God en Allah Uice | 51 | 14-10-2009 08:41 | |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
De Drie-eenheid Louiise | 184 | 10-12-2005 20:22 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |