Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 11:09
Verwijderd
Voor een verslag moet ik o.a. de fysisch-chemische eigenschappen van chloorpromazine (hcl) opzoeken. Mijn begeleider had gezegd dat deze stof optisch actief was, maar als ik naar de structuurformule kijk zie ik nergens een chiraal c-atoom. Volgensmij is het dus niet optisch actief, of zie ik wat over het hoofd?

structuur chloorpromazine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2007, 13:55
Verwijderd
Nee voor zover ik zie ook geen nee .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:34
sdekivit
sdekivit is offline
het hoeft niet perse een C-atoom te zijn he dat is de eerste hint.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 10-04-2007 @ 15:34 :
het hoeft niet perse een C-atoom te zijn he dat is de eerste hint.
is het dan de N in de zesring omdat hij 3 verschillende groepen om zich heen heeft????
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:28
Verwijderd
Moet wel dan, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:37
Verwijderd
Maar hij is toch alleen asymmetrisch (is chiraal hetzelfde?) als er vier verschillende groepen omheen hangen? En dat is volgensmij nergens het geval....
Geef nog even een hint, sdekivit .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 10-04-2007 @ 16:37 :
Maar hij is toch alleen asymmetrisch (is chiraal hetzelfde?) als er vier verschillende groepen omheen hangen? En dat is volgensmij nergens het geval....
Geef nog even een hint, sdekivit .
Een asymmetrisch koolstofatoom is een vorm van een chiraal centrum (aldus wikipedia). Het hoeft volgensmij niet zo te zijn dat er 4 verschillende groepen om heen hangen en dan is het waarschijnlijk de N in de zesring of niet sdekivit

offtopic: waarom geen farmacie studeren??? Is toch veel leuker
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:19
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 10-04-2007 @ 17:10 :
Een asymmetrisch koolstofatoom is een vorm van een chiraal centrum (aldus wikipedia). Het hoeft volgensmij niet zo te zijn dat er 4 verschillende groepen om heen hangen en dan is het waarschijnlijk de N in de zesring of niet sdekivit

offtopic: waarom geen farmacie studeren??? Is toch veel leuker
Ah zo, oke. Dat krijgen wij allemaal niet op het vwo .

offtopic reactie: 1) ik hou van Amsterdam 2) ik weet toch al dat ik geen apotheker wil worden maar in het onderzoek wil 3) De sfeer daar was echt supergoed (en wat persoonlijker dan de meeste universiteiten) ... De opleiding in A'dam is toch niet superslecht ofzo dat je weet ?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 10-04-2007 @ 17:19 :

offtopic reactie: 1) ik hou van Amsterdam 2) ik weet toch al dat ik geen apotheker wil worden maar in het onderzoek wil 3) De sfeer daar was echt supergoed (en wat persoonlijker dan de meeste universiteiten) ... De opleiding in A'dam is toch niet superslecht ofzo dat je weet ?
offtopic: mijn redenen 1) ik hou niet van amsterdam, althans niet om er te wonen 2) ik weet zeker dat ik geen onderzoeker wil worden 3) de sfeer is hier ook supergoed (van amsterdam weet ik het niet) en ik weet niet hoe de opleiding is, kwam volgensmij wel goed uit de elsevier test zie http://www.elsevier.nl/survey/onderz...214/index.html
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:40
sdekivit
sdekivit is offline
nou er is iets met dat stikstofatoom tussen die aromtische ringstructuren: een vrije elektronen paar !

--> dus dit stikstofatoom heeft 4 verschillende groepen en is geassocieerd met 2 aromaatstructuren en dat maakt het chiraal.

offtopic: ik ga de master drug innovation in utrecht doen

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:44
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 10-04-2007 @ 17:19 :

je hebt ook een opleiding farmaceutische wetenschappen in utrecht waarmee je zowel apotheker als onderzoeker kunt worden!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 10-04-2007 @ 20:44 :
je hebt ook een opleiding farmaceutische wetenschappen in utrecht waarmee je zowel apotheker als onderzoeker kunt worden!
Jep, ik weet het.. maar als ik moet kiezen tussen apotheker en onderzoeker kies ik toch voor onderzoeker, en precies die studie (nouja, precies... in grote lijnen hetzelfde) heb je ook in Amsterdam.. en ik hou van Amsterdam Dusja.
En stel dat ik toch nog apotheker wil worden loop ik schijnbaar maar een half jaar achter op die bachelor in Utrecht, dus het kan altijd nog.

Citaat:
sdekivit schreef op 10-04-2007 @ 20:40 :
nou er is iets met dat stikstofatoom tussen die aromtische ringstructuren: een vrije elektronen paar !

--> dus dit stikstofatoom heeft 4 verschillende groepen en is geassocieerd met 2 aromaatstructuren en dat maakt het chiraal.

offtopic: ik ga de master drug innovation in utrecht doen
Ah zo! Oké.

gaaf. die richting lijkt mij ook het leukste (al heet ie in Amsterdam 'Drug Design & Synthesis', dat zal wel hetzelfde zijn toch?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten