Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2007, 19:49
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Ik zit met een probleem

Me vriend en ik hadden het idee om samen te gaan wonen m.i.v. het nieuwe schooljaar ergens in Noord Holland. Dit komt voor zijn vaste werk goed uit en baan en ook voor mijn mogelijke opleiding die ik in Amsterdam ga volgen.
We kennen elkaar dan al 9 maanden en hebben dan al ca 10 maanden en hebben dan al ca. 8 maanden een relatie.
Ikzelf kom helemaal uit de andere hoek van NL en hijzelf woont nu nog thuis bij zijn ouders in Noord Holland.
Zelf wil die graag samen gaan wonen, uit huis ivm problemen met ouders.
Nu zijn mijn ouders er tegen. Bang dat het uit gaat en ik alleen kom te staan en het grootste argument, het geld. Je zou niet van 2 studentenlonen kunnen leven. Nu heeft me vriend wel een redelijk vast loon van 600 + in de maand.

Wat nu?? Me vriend is teleurgesteld dat ik de opleiding waarschijnlijk dichter bij huis ga doen waardoor ik nog thuis blijf wonen en het zeker nog 1,5 jaar langer duurd voordat we misschien samen gaan wonen.
Ik voel me Kut, wat nu

gr. Tim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2007, 20:33
Verwijderd
ja, niks nu..

of je gaat nu samenwonen met je vriend en leeft in onmin met je ouders

of je legt je neer bij de mening van je ouders en dan heeft je vriend dat ook te respecteren..

lijkt me dat hij met zijn inkomen iig wel ergens een huisje kan vinden en dat niet van jou af hoeft te laten hangen...
waar jij overigens, op jouw beurt, weer vaak genoeg langs kan komen lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 20:49
stout!
stout! is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 13-04-2007 @ 20:49 :
We kennen elkaar dan al 9 maanden en hebben dan al ca 10 maanden en hebben dan al ca. 8 maanden een relatie.
Oud 13-04-2007, 21:47
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 13-04-2007 @ 21:49 :
dat stukje snapte ik idd ook niet..

Maar goed; doe wat je het beste lijkt, maar besef je dat je je ouders misschien ooit nog wel eens nodig hebt, misschien blijven hij en jij niet eeuwig samen en dan?

Persoonlijk zou ik wachten met samenwonen, 8/9/10 maanden (of hoelang dan ook) is nog niet zo lang.. Je kan altijd die opleiding in A'dam gaan doen en dan evt. op kamers. En wie weet, als het blijft werken tussen jou en je vriend, dan samenwonen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 23:01
Anaïs
Anaïs is offline
Wat een bizar argument dat je van 2 stufi's niet kan leven. Het is toch goedkoper om met 2 samen te wonen dan alleen...?

I.v.m. je ouders, probeer er nog eens mee te praten, uitleggen dat het geen impulsieve beslissing is enzo; Eventueel zorgen dat ze je vriend beter leren kennen? (als dat al niet zo is)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Me vriend is teleurgesteld dat ik de opleiding waarschijnlijk dichter bij huis ga doen waardoor ik nog thuis blijf wonen en het zeker nog 1,5 jaar langer duurd voordat we misschien samen gaan wonen.
Ik voel me Kut, wat nu
Maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? Okee, het is jammer en ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is, maar is het meteen een probleem? Als hij op zichzelf wil moet hij dat doen, waarom moet dat afhangen van jou?
Ik heb namelijk persoonlijk het idee dat dit toch op te lossen moet zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 06:31
dallie
dallie is offline
Citaat:
stout! schreef op 13-04-2007 @ 21:49 :
Daar klopt dus duidelijk geen zak van lol

Niks... kies je studie en jullie overleven wel. Je bent toch nog vrij jong voor samenwonen en je hebt vrij kort. Dus misschien is dit wel verstandiger. Je kan je hele leven nog samenwonen!

Het is verstandiger om eerst op kamers met huisgenoten te gaan. Nu kan dat nog, later kan niet meer.
Oud 14-04-2007, 08:15
snoopy
snoopy is offline
Als je nou s ophoudt met voor anderen te leven en iets kiest wat JIJ graag wilt
Oud 14-04-2007, 17:48
Verwijderd
"studentenlonen"?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 17:53
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-04-2007 @ 18:48 :
"studentenlonen"?
Die snap ik ook niet helemaal. Als student krijg je toch geen loon, dan moet je toch ook gewoon gaan werken?
Oud 14-04-2007, 17:56
Al Murphy
Al Murphy is offline
Verder kan ik je ouders alleen maar gelijk geven. Als 600 euro het enige is dat jullie vast binnenkrijgen is dat toch aan de weinige kant om alle vaste kosten te kunnen dekken. + je vriend zal het misschien toch al snel beu zijn dat hij de enige is die serieus bijdraagt aan de behuizing.

Dus: bekijk eerst maar eens hoeveel geld je allebei binnen krijgt. + bekijk ook eens hoeveel je sowieso opmaakt aan alles behalve huisvesting. Hetgeen overblijft kan je gebruiken voor je huisvesting. EN dan kan je nog altijd zien of je dat wil uitgeven aan een appartementje voor 2 of een kamer voor 1.
Oud 14-04-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-04-2007 @ 18:53 :
Die snap ik ook niet helemaal. Als student krijg je toch geen loon, dan moet je toch ook gewoon gaan werken?
Ik bedoel meer, als je student bent kun je rekenen en spellen.. Maar ik denk dat ze werken naast je opleiding bedoelt, en dat verdient inderdaad niet zo veel. Aan de andere kant heb je wel studentensamenwoonhuisvestingsgevallen die goedkoper zijn dan een huisje...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 10:55
Konijn
Konijn is offline
Mócht het uitgaan, zoek je toch een kamer alleen?
Als je het moet laten omdat het misschien wel zal uitgaan (notabene volgens je ouders), dan vind ik dat wel erg kortzichtig.
Als jij er voor wil gaan met je vriend, moet je dat doen.
Dat van die lonen is onzin, hij verdient, jij hebt dan uitwonende stufi, daar kun je echt wel een (studenten)onderkomen van betalen.

Vraag gewoon eens aan je ouders wat ze er écht op tegen hebben. Zeg dat ze niet moeten aankomen met zwakke argumenten die niet opgaan, als ze je willen overtuigen.

Ik ben ook gaan samenwonen na 5 maanden relatie. Als je zeker weet dat het goed zit, en je wil het graag, gewoon doen!
Oud 15-04-2007, 22:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 14-04-2007 @ 18:53 :
Hij bedoelt volgens mij gewoon het inkomen van uit werk en stufi, denk ff na.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 06:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hoi

Ik zit met een probleem

Ik voel me Kut, wat nu

gr. Tim
Jouw vriend wil sowieso uit huis vanwege problemen met zijn familie. Laat hem dat lekker doen, laat hem alleen gaan wonen.

Jouw keus is of je graag in Amsterdam wilt studeren of liever dichterbij huis. Je kunt altijd alleen op kamers in Amsterdam, dus laat je keuze niet afhangen van "het is te ver". De studie die je nu kiest bepaalt de rest van je leven, dus kies iets waar je achter staat

Laat dat samenwonen nog maar even uit je hoofd
Bovendien, stel je gaat in Amsterdam op kamers, dan kunnen jullie ook veel makkelijker bij elkaar langs gaan.
Reageren

Regels voor berichten