Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2007, 21:28
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen, ik weet precies wat ik wil qua hardware en ik zou deze pc graag zelf in elkaar willen knutselen. De pc die ik nu gebruik heb ik half zelf in elkaar gezet, het moederbord, de voeding en de processor zaten erin, zo heb ik hem gekocht, de rest heb ik er zelf in gezet. Alles werkt prima.
Wat ik me nu afvraag: is het monteren van een moederbord en processor heel veel moeilijker dan de rest? Ik heb aan de ene kant best vertrouwen dat het me allemaal lukt, maar aan de andere kant twijfel ik een beetje. Wat als ik het helemaal verneuk? Is er niet ergens een soort walkthrough voor dit soort zaken?

Any help appreciated .

Meadow
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2007, 21:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee hoor, dat is goed te doen. Je legt het moederbord op een vlakke ondergrond, je zet de processor erin, klikt de koeler erop, evt. geheugenbankjes er alvast in en je schroeft het hele zaakje in de kast. Kan eigenlijk weinig fout gaan
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 21:43
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-04-2007 @ 22:39 :
Nee hoor, dat is goed te doen. Je legt het moederbord op een vlakke ondergrond, je zet de processor erin, klikt de koeler erop, evt. geheugenbankjes er alvast in en je schroeft het hele zaakje in de kast. Kan eigenlijk weinig fout gaan
Ik hoorde dat het monteren van de processor heel erg delicaat werk is. Hoe erg is het?
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 21:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Delicaat werk Niet echt. Je hoeft hem alleen maar in de socket te leggen, afhankelijk van het type processor heeft de processor pinnetjes en de socket gaatjes (AMD), of de socket pinnetjes en de processor gaatjes (Intel). Dat past maar op één manier, en vervolgens haal je een hendeltje over. Valt echt wel mee
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:20
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-04-2007 @ 22:55 :
Delicaat werk Niet echt. Je hoeft hem alleen maar in de socket te leggen, afhankelijk van het type processor heeft de processor pinnetjes en de socket gaatjes (AMD), of de socket pinnetjes en de processor gaatjes (Intel). Dat past maar op één manier, en vervolgens haal je een hendeltje over. Valt echt wel mee
Okay! Ik lees hier een aantal handleidingen en ik heb niet echt het idee dat ik dit zou kunnen verneuken. Je kunt dit bijna nog aan een aap leren geloof ik . Het enige wat echt tricky is is de tweede beugel van de koeler op de CPU vastzetten, maar dat moet me ook wel lukken denk ik zo .

Bedankt!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:25
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Mja, dat ligt wel aan het type processor dat je koopt. Een Intel-koeler heeft niet eens beugels (maar 4 pinnetjes waar je op moet drukken), bij AMD is het een kwestie van een beugel vastmaken en een hendeltje overhalen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 22:35
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ah, 't is een intel, en wel een core duo E6600 . Dus dan heb ik niet eens gekloot met nare begeltjes ws , hooray!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 12:40
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Meadow schreef op 19-04-2007 @ 22:43 :
Ik hoorde dat het monteren van de processor heel erg delicaat werk is. Hoe erg is het?
als je geen geduld hebt of stijf staat van de cafeine is het waarschijnlijk niet aan te raden.. gewoon de handleiding volgen en het komt (bijna altijd) goed..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 13:40
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 21-04-2007 @ 13:40 :
als je geen geduld hebt of stijf staat van de cafeine is het waarschijnlijk niet aan te raden.. gewoon de handleiding volgen en het komt (bijna altijd) goed..
Mwah, ik drink bijna nooit koffie of andere caffeine zooi en ik ben altijd heel zorgvuldig als het op mijn hardware aankomt. Lijkt me geen probleem.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 02:14
Verwijderd
Het is vrij simpel.

CPU erop. Vastklikken.
Geheugen erin proppen, zorgen dat de clipjes goed vastklikken.
CPU koeler erop, dit verschilt per koeler (altijd met instructies).
Dan de knoppen/lampjes aansluiten. Die vanuit de voorkant van je kast komen dus. In de handleiding van het moederbord staat een schema ervoor. Als een lamp of knopje niet werkt, moet je het kleine plugje even omdraaien.

Pas wel op voor statische elektriciteit. En zorg dat de kabels niet kriskras door de kast heen lopen. Daar blijft warme lucht tussen hangen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 10:12
J-roenn
J-roenn is offline
waarom vergeet iedereen hierzo de koelpasta op de cpu te smeren ? is echt wel aan te raden hoor

en btw, die koelers bij intel met die pinnetjes zijn mijn inziens een stuk minder dan die met een beugeltje.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 11:57
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 23-04-2007 @ 11:12 :
waarom vergeet iedereen hierzo de koelpasta op de cpu te smeren ? is echt wel aan te raden hoor

en btw, die koelers bij intel met die pinnetjes zijn mijn inziens een stuk minder dan die met een beugeltje.
Tegenwoordig zit de koelpasta vaak al in de vorm vane en soort sticker op de koeler . NP dus.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 17:39
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Meadow schreef op 23-04-2007 @ 12:57 :
Tegenwoordig zit de koelpasta vaak al in de vorm vane en soort sticker op de koeler . NP dus.
alleen als je de boxed cooler gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:30
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 23-04-2007 @ 18:39 :
alleen als je de boxed cooler gebruikt...
I do.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:40
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
waarom zou je geen boxed cooler gebruiken.. die is al op maat.

o, bij het inzetten van het moederbord hou rekening met (en doe dat ook):

- het plaatje achterin je kast moet wel de goede vorm en gaten hebben voor het moederbord dat je gebruikt. Anders zitten de gaten op de verkeerde plek
- check of je de voedingskabels goed aangesloten hebt (er zijn tegenwoordig meerdere systemen in gebruik; het oude 20-pins, het modernere 24 pins, en het af/aanwezig zijn van de 4-pins "Pentium4" plug met zwart/gele draadkleur)
- dubbelcheck of de steuntjes waar je het moederbord op vastschroeft! check of ze allemaal exact op de goede plek zitten, tel ze na enzo. Als je dat niet goed doet krijg je directe kortsluiting of vage problemen door kortsluiting.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Zelf pc bouwen
liquidRain
37 08-07-2010 11:51
Software & Hardware laptop
Verwijderd
21 22-05-2009 10:41
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Software & Hardware ''Kloonprogramma''
Sophie01
1 09-08-2007 19:53
Software & Hardware [Software] Filmpje sloom na bewerking Premiere?
Mindfields
6 28-11-2005 21:38
Software & Hardware [CPU] Welke processor is sneller?
MoHaMeDJaLaL
88 05-11-2003 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.