Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2007, 21:55
erikjeeh
erikjeeh is offline
Ik heb nu 4 maanden stage gelopen bij een bedrijf genaamd Mn services. Nou heb ik hier vakantie werk aangeboden gekregen op de ICT afdeling. ( PC beheer ( front office ) hoeveel zou ik hier ongeveer als salaris moeten krijgen?
Ik ben 17 jaar, ga er 3 maanden werken voor vakantie werk

Alvast dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2007, 21:57
Verwijderd
http://home.szw.nl/navigatie/dossier...link_id=106761

met google kom je er wel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 22:04
erikjeeh
erikjeeh is offline
Ik werk 30 uur per week dan IPV 40 wat de standaart is.
Wat is dan normaal?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 22:31
Poepkind
Poepkind is offline
hoeveel hangt een beetje af van je ervaring en van wat als normaal wordt beschouwd in die sector. Overigens zou ik geen genoegen nemen met het minimum loon, omdat je bij hetzelfde bedrijf al stage hebt gelopen. Daarom heb je meer ervaring, en hoeven ze je niet meer in te werken.

Alles tussen de 6 en 10 euro is mogelijk. Je doet namelijk wel werk waar je iets voor moet kunnen.
Oud 22-05-2007, 17:50
erikjeeh
erikjeeh is offline
Tussen de 6 en 10 euro in OMFG?
Terwijl het minimumloon 3.30 is voor mijn leeftijd.
Kan ik het wel fluiten naar die 6 euro zeker?
Of denken jullie daar anders over.
ze hoeven me idd niet meer in te werken
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:24
pyres
pyres is offline
ja maar hij doet stage

dat is wat anders dan echt in dienst bij een bedrijf
bedrijven zijn niet verplicht om een vergoeding te geven
Oud 22-05-2007, 18:40
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
pyres schreef op 22-05-2007 @ 19:24 :
ja maar hij doet stage

dat is wat anders dan echt in dienst bij een bedrijf
bedrijven zijn niet verplicht om een vergoeding te geven
Zijn stage is inmiddels afgelopen en hij gaat er nu in de zomer WERKEN, dus gewoon in loondienst.
Oud 22-05-2007, 19:41
pyres
pyres is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 22-05-2007 @ 19:40 :
Zijn stage is inmiddels afgelopen en hij gaat er nu in de zomer WERKEN, dus gewoon in loondienst.
oh wacht dan heb ik het verkeerd begrepen

ja je zou het kunnen opzoeken in een cao oid
of gewoon vragen aan medewerker daar?
Oud 23-05-2007, 06:36
erikjeeh
erikjeeh is offline
De ene zegt namelijk dat ik ongeveer het minimumloon ga verdienen en hier zegt er eentje 6 euro? Volgens mij klopt dat voor geen kant of wel soms?
Iemand die rond mijn leeftijd is, MBO doet, en ook zoon soort baantje heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 08:40
Verwijderd
Minimumloon krijg je voor werk dat iedereen wel kan, bv. lopende band werk. Dit is werk waar je iets extra's voor moet kunnen, dus krijg je meer dan het minimumloon. Je hebt niet echt duidelijk gezegd wat je functie wordt, maar dat weet je vast zelf wel. Ga naar google, typ de officiële naam van je werk in en typ er 'CAO' bij, daarmee kun je als het goed is wel de CAO vinden voor dat werk. Daarin staat welk salaris je minimaal en maximaal zou kunnen krijgen. Dat is dan bruto en gebaseerd op 40 uur per week, voor een netto bedrag bij 30 uur per week moet je het dan ongeveer halveren.

Als je het echt zeker wil weten bel je trouwens gewoon het bedrijf waar je gaat werken even op. Die vinden het geen enkel probleem om het aan jou uit te leggen.

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 08:45.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:59
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-05-2007 @ 09:40 :
Dat is dan bruto en gebaseerd op 40 uur per week, voor een netto bedrag bij 30 uur per week moet je het dan ongeveer halveren.
Je werkt er maar 3 maanden, daardoor zal je weinig verdienen op jaarbasis. Van de belastingdienst krijg je dan de betaalde belasting terug, als je een formulier invult. Hier moet je dus zelf achteraan gaan.
Dit betekent dus dat je niet meteen al je loon krijgt, maar idd maar iets van 2/3 ofzo. Maar enkele maanden later krijg je de rest. dat je dus niet gaat denken dat je echt belasting moet betalen, waardoor je maar heel weinig overhoudt. Die belasting krijg je namelijk terug

En die 6 euro is echt niet gestoord veel hoor Je hebt er al stage gelopen, en het werk dat je doet is ws niet iets wat je meteen kan. Minimum is echt wat je krijgt als je begint met vakkenvullen, of bij de mac achter de kassa. Zodra je personeel met een kwalificatie nodig hebt gaat het hard Want anders zou niemand meer een opleiding doen. Minimum krijg je toch wel.
Oud 24-05-2007, 18:15
paco de taco
paco de taco is offline
Dan moet je toch wel behoorlijk wat toe te voegen hebben wil je ineens het dubbele van het minimumloon (of zelfs 3 maal zoveel, die €10..) Ik zou gewoon eens uitgaan van het minimumloon of een klein beetje meer, alles wat je meer krijgt is natuurlijk mooi meegenomen.
Oud 24-05-2007, 18:37
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 24-05-2007 @ 19:15 :
Dan moet je toch wel behoorlijk wat toe te voegen hebben wil je ineens het dubbele van het minimumloon (of zelfs 3 maal zoveel, die €10..) Ik zou gewoon eens uitgaan van het minimumloon of een klein beetje meer, alles wat je meer krijgt is natuurlijk mooi meegenomen.
ik weet natuurlijk niet wat voor baantjes jij allemaal gehad hebt, maar de mensen die ik ken, en de baantjes die ik heb gehad waren altijd tussen de 6 en 10 euro. Het minimumloon is niet hetzelfde als het richtloon he, want daar ga je nu wel vanuit. Zeker bij jongeren, waar minimum echt een schijntje is. Bij volwassenen zul je idd niet gauw zien datje 3x zoveel als minimum verdient
Oud 25-05-2007, 10:31
erikjeeh
erikjeeh is offline
Hey bedankt iedereen dan maar,
Ik krijg woensdag mn inkomen te horen
Kan niet wachten tot ik weet wat ik in 3 maanden ga verdienen.
Ik heb wel lekkere tijden!
van 7 tot 1 uur
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 17:51
thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik zou zeggen tussen de 6,50 en 9,00 pleuro per uur.
Toen ik 17 was verdiende ik 8,65 per uur voor data entry.
Oud 03-06-2007, 19:03
LB06
LB06 is offline
Ligt er helemaal aan wat je voor bagage hebt: vooropleiding (MBO niveau ?), relevante werkervaring (zoals die stage), leeftijd, e.d. En daarnaast nog externe zaken zoals macro- en micro-economisch factoren die voor het bedrijf gelden en de ruimte die er voor jou op de arbeidsmarkt geldt.

Ervan uitgaande dat je op je stage na geen relevante werkervaring hebt en het een gemiddeld ICT MKB-bedrijfje is en je MBO ICT niv. 4 hebt gedaan, zou ik zeggen rond de €8 per uur bruto. Als ze je proberen een minimumloon of iets daarboven aan te smeren (€3 ofzo), gewoon weigeren en weglopen. Je bent nog wel iets meer waard dan dat.

Ik meen dat het startsalaris voor een full-time MBO ICT niv 4 ongeveer €1500 bedraagt, dus als je dan terug gaat rekenen:

€1500 * 3/4 = €1125 per maand (Zeg €1000 omdat je geen 1fte draait)
€1000 / (30*4) =~ €8,30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten