Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 15:26
Tsu
Tsu is offline
Weet iemand een programma waar ik goede instrumentale nummers kan dowloaden/kopen?

Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 15:48
Pruts0r
Pruts0r is offline
kopen: In de betere muziekwinkel... Vraag naar Planet X ofzo, the hellecasters zijn ook instrumentaal, er is veel instrumentale Jazz....

Downloaden kun je doen via nieuwsgroepen, of Bittorrent en voor loss nummers eMule ofzo...

Mja, ik mag dat eigenlijk niet zeggen want dat is illegaal...
Oud 05-06-2007, 16:51
Tsu
Tsu is offline
Ja ik snap het. Ik ben wel specifiek op zoek naar nummers die ik zelf kan in gaan zingen
Oud 05-06-2007, 19:02
Carn
Carn is offline
instrumentale versies van bekende nummers? of gewoon instrumentale nummers in het algemeen?
Oud 05-06-2007, 21:04
Makaveli
Makaveli is offline
Instrumentele 'Hip-Hop' (vaak met van alles gecombineerd: jazz, funk of bossa nova bijv.) albums:
- Cut Chemist ("The Audience's Listening");
- RJD2 ("Since We Last Spoke", "Deadringer");
- DJ Shadow ("Entroducing...", "Private Press");
- Chops ("Virtuosity", "Food for Thought");
- The Herbaliser ("Take London").
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:13
Verwijderd
beethoven, bach....

via itunes?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:20
Tsu
Tsu is offline
Ik bedoel inderdaad bestaande nummers die ook instrumentaal zijn. Sorry voor de onduidelijkheid...
Oud 05-06-2007, 21:32
Carn
Carn is offline
dat wordt al lastiger; ik zou flink zoeken op "karaoke"
Oud 05-06-2007, 21:44
Verwijderd
optie 1) zoek naar midi bestanden (.mid) via google
optie 2) zoeken op nummer + instrumental op soulseek en limewire
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:49
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Tsu schreef op 05-06-2007 @ 22:20 :
Ik bedoel inderdaad bestaande nummers die ook instrumentaal zijn. Sorry voor de onduidelijkheid...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:52
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 05-06-2007 @ 22:44 :
Toevoeging bij 2: nummer + karaoke.
Oud 06-06-2007, 07:37
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Nu maar hopen dat het goed komt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 08:37
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 05-06-2007 @ 22:44 :
Ja dit heb ik idd al geprobeerd, maar het zo weinig wat ik kan vinden

@Carn: via Lennart (hoe heet ie hier ook alweer op het forum?) z'n Rhapsody heb ik ook flink gezocht op karaoke en dat leverde wel wat op. Maar niet echt veel..
Oud 06-06-2007, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-06-2007 @ 09:37 :
Ja dit heb ik idd al geprobeerd, maar het zo weinig wat ik kan vinden

@Carn: via Lennart (hoe heet ie hier ook alweer op het forum?) z'n Rhapsody heb ik ook flink gezocht op karaoke en dat leverde wel wat op. Maar niet echt veel..
midi moet op zich wel te vinden zijn, alle ringtones zijn ook midi (behalve realtones)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 15:15
botulismf
botulismf is offline
Welk genre zoek je? Ik heb nog een hoop karaokeversies ergens staan, ben vergeten waarom ik die ooit heb gedownload maar goed.
Oud 06-06-2007, 16:57
Lenny K
Lenny K is offline
er zijn ook filters beschikbaar die de vocalen er gedeeltelijk uithalen, de kwaliteit gaat er natuurlijk niet op vooruit, maar het kan een oplossing zijn als je niks anders vindt
Oud 06-06-2007, 17:01
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Lenny K schreef op 06-06-2007 @ 17:57 :
er zijn ook filters beschikbaar die de vocalen er gedeeltelijk uithalen, de kwaliteit gaat er natuurlijk niet op vooruit, maar het kan een oplossing zijn als je niks anders vindt
Ja dat heb ik ook gehoord ja, maar ik hoorde van iemand anders dat dat vrij lastig is omdat vaak de zang er goed in gemixt is al

@botulismf: Genre mag van alles zijn; soul, pop, rock, motown etc.
Behalve rap en dat geschreeuw
Oud 06-06-2007, 17:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-06-2007 @ 18:01 :
Ja dat heb ik ook gehoord ja, maar ik hoorde van iemand anders dat dat vrij lastig is omdat vaak de zang er goed in gemixt is al
Nee hoor de zangpartijen worden in studio's altijd op aparte sporen opgenomen, later worden alle sporen (zang en instrumenten) samen gemix tot 2 kanalen (links en rechts) Thuis op de CD, cassette of LP kan dit door de luisteraar niet worden gewijzigd, echter de studio die de orginele mastertape heeft kan het uiteraard wel (opnieuw mixen zonder zangspoor)

Citaat:
Tsu schreef op 06-06-2007 @ 18:01 :
Genre mag van alles zijn; soul, pop, rock, motown etc.
Behalve rap en dat geschreeuw
Dan rap of schreeuw je dat toch gewoon zelf eroverheen!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 17:20
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2007 @ 18:17 :
Nee hoor de zangpartijen worden in studio's altijd op aparte sporen opgenomen, later worden alle sporen (zang en instrumenten) samen gemix tot 2 kanalen (links en rechts) Thuis op de CD, cassette of LP kan dit door de luisteraar niet worden gewijzigd, echter de studio die de orginele mastertape heeft kan het uiteraard wel (opnieuw mixen zonder zangspoor)

Dan rap of schreeuw je dat toch gewoon zelf eroverheen!

Owww wat gek, ik dacht dat namelijk al. Maar toen ik mijn demo op ging nemen, zei die producer dat dat niet kon omdat het zo in elkaar gemixed zat. Hmm ok, weer wat geleerd.

En ja, daar heb je een punt ja Maar je snapt heus wel wat ik bedoel.
Oud 06-06-2007, 17:42
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-06-2007 @ 18:20 :
Owww wat gek, ik dacht dat namelijk al. Maar toen ik mijn demo op ging nemen, zei die producer dat dat niet kon omdat het zo in elkaar gemixed zat. Hmm ok, weer wat geleerd.

Het is ook mogelijk (indien men niet over een meersporen recorder beschikt) de opname sessie in een keer op te nemen. Dit noemen zo ook wel eens...No remixing, no overdubs. Meestal gebruiken ze wel een mengpaneel (vaak een 12 kanaals) waarbij de record uitgangen op een analoge 2 sporen bandrecorder of DAT recorder worden aangesloten, uiteraard moet er wel even het een en andere worden afgeregeld op het mengpaneel en een zg soundcheck worden doorgevoerd alvorens de opname te beginnen. Deze eenvoudige opname techniek wordt doorgaans gebruikt door hobby en vrijetijds muzikanten die niet het budget hebben om dure meersporen recorders aan te schaffen.

Ik heb zelf diverse CD's en LP's die dmv deze opname methode tot stand zijn gekomen, maar dan moet je toch wel als zanger/muzikant heel goed kunnen muciseren!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 18:34
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2007 @ 18:42 :

Ik heb zelf diverse CD's en LP's die dmv deze opname methode tot stand zijn gekomen, maar dan moet je toch wel als zanger/muzikant heel goed kunnen muciseren!
Maar dat kan ik ook
Oud 06-06-2007, 23:19
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-06-2007 @ 18:17 :
Nee hoor de zangpartijen worden in studio's altijd op aparte sporen opgenomen, later worden alle sporen (zang en instrumenten) samen gemix tot 2 kanalen (links en rechts) Thuis op de CD, cassette of LP kan dit door de luisteraar niet worden gewijzigd
Niet helemaal waar, ik had bijvoorbeeld een simpele stereotoren met karaoke-functie die verbazingwekkend goed de vocalen eruit filterde. Heel soms verdween er ook een gitaarsolo mee. Veel muzieksoftware kan dit ook. Het resultaat is misschien niet perfect, maar prima bruikbaar om overheen te zingen.
Oud 07-06-2007, 03:03
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-06-2007 @ 19:34 :
Maar dat kan ik ook
Geloof ik maar al te graag.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 03:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
botulismf schreef op 07-06-2007 @ 00:19 :
Niet helemaal waar, ik had bijvoorbeeld een simpele stereotoren met karaoke-functie die verbazingwekkend goed de vocalen eruit filterde. Heel soms verdween er ook een gitaarsolo mee.
Wat er in jouw geval gebeurde bij de karaoke funktie is dat er een soort equalizer effect wordt toegepast, zeg maar het middentonen gebied dat ligt tussen de 1khz en 5 khz wordt voor een deel weggefilterd. Uitgerekend gitaren en keyboards zitten vaak in het zelfde gebied als veel vocalen, dat is dan ook de reden waarom de gitaren ed ook gedemd klinken als de karaoke funktie wordt aangezet. Als je thuis zelf zangpartijen of een bepaald instrument wilt onderdrukken bij karaoke dan is een parametrische equalizer (minimaal 24 bands) nodig, vaak zit de zang in een heel smal frequentiegebied dat je alleen met een uitgebreide equalizer eruit kunt filteren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:52
Tsu
Tsu is offline
Ok... dit snap ik dan weer allemaal niet...

Maar, nog goede programma's aan te raden dan?
Oud 07-06-2007, 17:38
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Cornel schreef op 07-06-2007 @ 04:16 :
Wat er in jouw geval gebeurde bij de karaoke funktie is dat er een soort equalizer effect wordt toegepast, zeg maar het middentonen gebied dat ligt tussen de 1khz en 5 khz wordt voor een deel weggefilterd. Uitgerekend gitaren en keyboards zitten vaak in het zelfde gebied als veel vocalen, dat is dan ook de reden waarom de gitaren ed ook gedemd klinken als de karaoke funktie wordt aangezet. Als je thuis zelf zangpartijen of een bepaald instrument wilt onderdrukken bij karaoke dan is een parametrische equalizer (minimaal 24 bands) nodig, vaak zit de zang in een heel smal frequentiegebied dat je alleen met een uitgebreide equalizer eruit kunt filteren.
Dat weet ik, maar dankje voor je uitleg. In elk geval, ik wilde gewoon zeggen dat het wél kan, en dat je iets aan kwaliteit verliest maar dat het goed te doen is.
Oud 07-06-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 07-06-2007 @ 04:16 :
Er is nog een manier van vocals wegfilteren.

vocals worden bijna nooit meer op lins dan op rechts opgenomen of andersom

Als je dus wegfiltert wat op allebei de stereo kanalen voorkomt, filter je vaak een hoop vocals weg
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Inflammae schreef op 07-06-2007 @ 18:48 :

Als je dus wegfiltert wat op allebei de stereo kanalen voorkomt, filter je vaak een hoop vocals weg
haha dat is cool

Soms als je je koptelefoonstekkertje er maar half in hebt hoor je ook geen vocalen, ook wel vaag.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:13
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsu schreef op 07-06-2007 @ 11:52 :
Ok... dit snap ik dan weer allemaal niet...

Vraag maar aan je producer, hij kan het jou allemaal haarfijn uitleggen. Anders lees je voor het slapen gaan maar eens dit boek.

Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:29
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Inflammae schreef op 07-06-2007 @ 18:48 :

In dit voorbeeld is bij de opname op het mengpaneel de zg ''Panorama regelaar'' op de middenstand gezet, vocals staan in de popmuziek meestal centraal vandaar dat je ze zowel links als rechts hoort. Bij background vocals en drumstellen worden de signalen zowel links als rechts verdeeld ''Pan L'' en ''Pan R'' Hierdoor onstaat het typische stereobeeld in het geluid.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 18:38
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 07-06-2007 @ 19:07 :
Soms als je je koptelefoonstekkertje er maar half in hebt hoor je ook geen vocalen, ook wel vaag.
Dat valt mij idd ook wel eens op
Oud 07-06-2007, 18:40
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Cornel schreef op 07-06-2007 @ 19:13 :
Vraag maar aan je producer, hij kan het jou allemaal haarfijn uitleggen. Anders lees je voor het slapen gaan maar eens dit boek.

[afbeelding]
Nou hij is niet "mijn" producer. Ik heb ook eigenlijk geen contact meer met hem Heb een tijd geleden bij hem een demo opgenomen omdat ik auditie wilde doen voor het conservatorium (daar moest ik een demo voor opsturen eerst). Daar werd ik toen voor uitgekozen (maar ik mocht het helaas niet doen, omdat ik "te jong" was...)

Dus dan worden het zware avonden denk ik?
Oud 07-06-2007, 21:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tsu schreef op 07-06-2007 @ 19:40 :
Nou hij is niet "mijn" producer. Ik heb ook eigenlijk geen contact meer met hem
Dat krijg je als de liefde niet wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 06:24
Verwijderd
Oe cornel, rebel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 10:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Cornel schreef op 07-06-2007 @ 22:46 :
Dat krijg je als de liefde niet wederzijds is.
Ach, ik lig er iig niet wakker van
Reageren

Regels voor berichten