Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2007, 13:45
dwight88
dwight88 is offline
inmiddels woon ik een jaar op kamers. Deze maand had ik contact met de huurstichting om wat dingen te regelen, waarop de mevrouw me aangaf dat ze het raar vond dat ik mijn t.v. aansluiting (20 euro per maand) zelf moest betalen. Het internet kwam wel altijd voor eigen rekening.

Allemaal wel prima, ze ging het uitzoeken. Nu bleek dat de huurstichting inderdaad mijn tv aansluiting moet betalen, waardoor ik nu alleen nog mijn internet hoef te betalen (en dat is inmiddels ook allemaal verwerkt, getuige de laatste afschrijving die inderdaad alleen voor het internet was). Nu mijn vraag: als dit kennelijk zo is, dan was dit het afgelopen jaar ook zo en heb ik dus (veel) te veel overbodig betaald, terwijl zij dat hadden moeten doen. Hoe kan ik dit terugkrijgen? Mag ik hun een brief sturen + motivatie en dat ik het een maand zelf van de over te maken huur afhaal, of moet dit anders?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2007, 13:57
Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat ze dit (voor de duidelijke administratie) wel over zullen boeken en niet zomaar akkoord gaan met huurvermindering.

Een brief sturen zou ik zeker doen, waarin je verteld wat deze mevrouw tegen je heeft gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 16:42
T_ID
T_ID is offline
Ja, gewoon een brief sturen dat je het teveel betaalde graag terug zou ontvangen. Theoretisch kan je het ook op je huur inhouden, maar je zou de intelligentie van de gemiddelde huurconsulent en FA medewerker wel sterk overschatten als je denkt dat ze zoiets in hun administratie kunnen verwerken zodat je er geen gezeik mee krijgt.
Oud 11-06-2007, 08:01
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-06-2007 @ 17:42 :
Ja, gewoon een brief sturen dat je het teveel betaalde graag terug zou ontvangen. Theoretisch kan je het ook op je huur inhouden, maar je zou de intelligentie van de gemiddelde huurconsulent en FA medewerker wel sterk overschatten als je denkt dat ze zoiets in hun administratie kunnen verwerken zodat je er geen gezeik mee krijgt.
Ik denk eigenlijk dat dat minder met de intelligentie van het personeel te maken heeft dan met de overzichtelijkheid van de boekhouding. Een duidelijke boekhouding is voor alle betrokkenen erg plezierig...
Reageren

Regels voor berichten