Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 17:19
priet
priet is offline
Mijn vriend is op vakantie..... Naar een heel bekend vakantie-oord waar veel mooie meiden rondlopen en waar veel domme dingen gedaan worden. Hij heeft niks verkeerd gedaan, de vakantie was al geboekt voordat we met elkaar gingen. Ik ben constant boos op hem, omdat ik er vanuit ga dat ie vreemd gaat. In princiepe slaat het nergens op. Ik verwacht gewoon dat ie vreemd gaat, ik zit zelfs al dingen te bedenken wat ik ga zeggen als ie toegeeft dat ie vreemd gegaan is. Hoe kun je zulke verleidingen ook weerstaan?

Mijn vriend betekent alles voor mij, ik zou alles voor hem doen. Maar als ie vreemd gaat is het over. Hij is nu 4 dagen weg, nog 6 te gaan en hij heeft niks laten horen (ik stuur m elke dag een smsje) Ik weet dat het heel normaal is voor hem om dr niet altijd aan te denken dat ie mij nog wat laat horen, maar dit maakt het alleen maar erger voor mij. Ik heb een ziekelijke angst dat hij bij me weggaat, of dat hij iemand anders leuker vindt. De gekke gedachte dat hij vreemd gaat, ik ga er gewoon vanuit!Als ik s avonds aan hem zit te denken omdat ik hem zo mis, denk ik gelijk aan hoe hij daar nu zit met een andere meid.

Ik weet dat het nergens op slaat, dat ik misschien wel heel zielig bezig ben, maar herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2002, 17:33
Angeles
Angeles is offline
Tja, je zit het nu voor jezelf een beetje te verpesten. Als hij vreemdgaat dan hou je dat toch niet tegen en voor hetzelfde geldt is hij je gewoon trouw en zit jij jezelf op te vreten voor niets. Probeer je dagen gewoon een beetje leuk in te vullen voor jezelf en voor je het weet is hij weer terug.

Je moet je niet van tevoren druk maken om dingen die zouden kunnen gebeuren, dat is zo zonde van je tijd. Als het gebeurt dan zie je wel weer verder.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:38
Verwijderd
Wel stom dat hij niks van zich horen laat..

Voor de rest kun je het idd niet weten. Wel vind ik dat je in een relatie elkaar enigzins moet kunnen vertrouwen .. denk persoonlijk zelfs dat ik thuis zou blijven of mijn vriendin gewoon zou meenemen als ze dat per se wil.

Wat is nou zo'n korte vakantie vergeleken met het lange leven thuis?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:41
Esmée
Esmée is offline
Ik ken het precies. Heb het vorig jaar ook gehad, toen waren we allebei op vakantie, maar hij met vrienden en ik met m'n ouders. Ik was ook alleen maar bezig met of hij vreemd zou gaan, en dat hij nu vast met een ander meisje zou zijn, enz. enz. Hoorde ook weinig van hem terwijl ik vaak smste. Heb er geen leuke vakantie door gehad! Uiteindelijk bleek mijn angst gegrond want hij was inderdaad vreemdgegaan... Maar goed, ik weet niet hoe jouw vriend verder is, misschien maak je je wel gewoon zorgen om niks Zorg in elk geval dat je niet, net als ik destijds, je hele vakantie er door laat overschaduwen want dat is achteraf gezien echt jammer!
Oud 15-07-2002, 17:51
Verwijderd
hmmm...........of een jongen iets laat horen zegt niet zoveel......
M'n ex was 5 dagen naar Florence gegaan met school, daarvoor hadden we het al 5 maanden en waren verloofd (ach ja)...
Nou, hij heeft 1x gebeld (smsen kon niet) en 4 kaarten gestuurd.
Dus ik dacht natuurlijk, nou dat zit wel goed.
Niet dus
Komt ie terug: "ja, ik ben met een ander meisje gegaan, en ik ben veel verliefder op haar dan dat ik ooit op jou ben geweest.."

Maargoed, ondertussen was ik natuurlijk ook wel bang dat er wat zou gebeuren, etc.
Je moet dit zien als een test.
Tuurlijk doet het pijn als hij vreemdgaat, maar beter nu dan wanneer jullie het al een paar jaar hebben.
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Komt ie terug: "ja, ik ben met een ander meisje gegaan, en ik ben veel verliefder op haar dan dat ik ooit op jou ben geweest.."

Sommige mensen

Dus hij stuurde lief kaarten en belde - terwijl - hij vreemd ging? :/
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Dus hij stuurde lief kaarten en belde - terwijl - hij vreemd ging? :/
mjah......best ernstig.
Kaartjes met "ik mis je" en "ik hou van je" enzow, ik heb ze nog.
Ik hoorde pas later dat hij vreemd was gegaan, hij ontkende het eerst. Om het vervolgens echt vol trots zonodig te moeten zeggen.
Jah, tis niet voor nix dat ik niemand vertrouw.....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:04
priet
priet is offline
Dat van jou is echt kut As. Ik weet dat ik er nu niet aan moet denken, dat ik zoiets moet hebben van "ik zie wel als ie terug komt". Maar ik kan aan niks anders denken.

Liet ie nou maar wat van zich horen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
priet schreef:
Dat van jou is echt kut As. Ik weet dat ik er nu niet aan moet denken, dat ik zoiets moet hebben van "ik zie wel als ie terug komt". Maar ik kan aan niks anders denken.

Liet ie nou maar wat van zich horen
ja, maar je doet er toch nix aan
Ik weet precies hoe je je voelt, ik kon het ook niet uitstaan toen ie ineens vreemd was gegaan....
Maar je moet proberen er voor jezelf een positieve draai aan te geven.
Je komt er nu gewoon achter hoe hij is.
En je denkt nu van: damn dat wil ik niet eens weten, als hij nú maar bij me blijft....
Maar het komt echt wel goed.
Je bent echt veel sterker dan je zelf denkt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:25
Verwijderd
Citaat:

ja, maar je doet er toch nix aan
Ik weet precies hoe je je voelt, ik kon het ook niet uitstaan toen ie ineens vreemd was gegaan....
Maar je moet proberen er voor jezelf een positieve draai aan te geven.
Je komt er nu gewoon achter hoe hij is.
En je denkt nu van: damn dat wil ik niet eens weten, als hij nú maar bij me blijft....
Maar het komt echt wel goed.
Je bent echt veel sterker dan je zelf denkt
Dat ben jij ook Alicia..

ontopic:
Ik zelf weet ook nog wel van een keer.. mn nu ex, toen vriend ging naar zn ex toe weer, naar haar huis. Ik zat me echt op te vreten thuis, dacht van op die kamer hebben ze al zovaak zoveel uitgespookt, dat zijn ze nu vast ook aan het doen. Hij had gezegd na het eten thuis te zijn, en om 22:00 was ie dr nog niet, en zn mobiel stond uit. Kun je je voorstellen hoe erg ik flipte?

Bleek achteraf dat ie bij haar was blijven eten en dat ze uit eten waren gegaan met ook haar ouders, daarom was ie zo laat en daarom stond zn mobiel uit

Mja, het is een ontzettend kut gevoel als je je al gaat zitten voorbereiden op het ergste. Hem even loslaten lukt je duidelijk niet dus wat je het beste kunt doen is zoveel mogelijk afleiding zoeken denk ik. Ga iig niet kniezend naast je telefoon zitten wachten tot ie wat van zich laat horen en de hele tijd erover nadenken, maar onderneem dingen, zodat je gedachten af en toe es ergens anders zijn..

heel veel sterkte verder
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:

mjah......best ernstig.
Kaartjes met "ik mis je" en "ik hou van je" enzow, ik heb ze nog.
Ik hoorde pas later dat hij vreemd was gegaan, hij ontkende het eerst. Om het vervolgens echt vol trots zonodig te moeten zeggen.
oftwel:

"ik heb een ander maar ik wil nog best neuken"?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:09
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
Citaat:
priet schreef:

Ik weet dat het nergens op slaat, dat ik misschien wel heel zielig bezig ben, maar herkent iemand dit?
kheb dat probleem ook.. hijs wel nog met zn ouders op vakantie maar dan nog, tis een hele mooie jongen en het is al eens eerder gebeurt dat een meisje hem wil zoenen hij heeft toen niet meegedaan, als hij vreemdgaat kom ik er via via toch achter..
maar.. nu is hij op vakantie, niemand die mij kent, hij blijft heus niet constant bij zn ouders en zou heus wel vrienden hebben nu (hij is al een week weg nu, nog 2 te gaan ) en hij gaat daar ook wel uit, dus meschien doet ie het dan wel..
maarjah, kprobeer nu gewoon positief te denken, moet jij ook proberen..

sterkte!
Oud 17-07-2002, 16:14
Elsepels
Elsepels is offline
Sow dat heb ik ook best wel een beetje, maar dat komt vooral omdat ik vorig jaar mn ex (toen nog vriend) ook heel erg miste en toen ik trug kwam van vakantie hij het uitmaakte. Eerst heb ik hem weken moeten missen en uiteindelijk wordt je gedumpt dat was dus beetje minder. Maar mn vriend is egt veel liever dan mn ex (lullig om te zeggen maar als ik t 8eraf bekijk is t gewoon zo) en ik zie hem er aan de ene kant niet vooraan dat ie vreemdgaat. Maar ja hij is met zn vrienden weg en een met heel veel alcohol heb ik tog af en toe het idee van 'zou het'. Ook omdat toen die belde een vriend van hem riep 'je moet wel eerlijk zijn hè'. Goed conclusie van het verhaal is dat ik hem heel graag wil vertrouwen, maar het op sommige momenten gewoon niet lukt en ik denk dat dat meer te maken heeft met mijzelf dan met hem. Wat jij ook zegt van dat je al zit te verzinnen wat je moet zeggen als die vreemd is gegaan heb ik dus ook. Eigenlijk wil ik tegen je zeggen dat je hem gewoon moet vertrouwen, hij is niet voor nix JOUW vriend. Hij heeft jou dus waarom zou die vreemdgaan??? Probeer er dus niet teveeel over na te denken en denk aan de leuke dingen. Als die trug komt denk je waarschijnlijk: 'waar heb ik me druk om gemaakt'!!!! Good luck!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Hoeveel tegenstrijdigheid kun je in een topic stoppen. Je zult alles voor hem doen, maar je weet bijna zeker dat ie vreemdgaat. Hij is alles voor je, maar als ie vreemdgaat is het over. Mijn serieuze advies is om met de relatie te stoppen of om elkaar eens wat vertrouwen te schenken, want zo kom je er niet.
Oud 17-07-2002, 20:50
priet
priet is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Hoeveel tegenstrijdigheid kun je in een topic stoppen. Je zult alles voor hem doen, maar je weet bijna zeker dat ie vreemdgaat. Hij is alles voor je, maar als ie vreemdgaat is het over. Mijn serieuze advies is om met de relatie te stoppen of om elkaar eens wat vertrouwen te schenken, want zo kom je er niet.
Waar slaat dat nou weer op? Omdat ie alles voor me betekent zou ik m moeten vergeven als ie vreemdgaat?Wat een onzin om daarom een relatie te stoppen. Ik zie de tegenstrijdigheid eerlijk gezegd niet echt zitten.

Wat betreft dat vertrouwens schenken, daar moet ik je gelijk in geven. Ik doe ook erg mn best om me geen zorgen te maken en er gewoon van uit te gaan dat ie nog evenveel om me geeft als toen dat ie ging. En ik moet zeggen dat gaat steeds beter nu.

Ik heb gister eindelijk een sms gekregen van m, dat ze veel lol hebben en dat ie me mist. Ik voel me dr nu een stuk beter door. Ik begin ook steeds meer er vanuit te gaan dat t gewoon nog goed gaat als ie terug komt. De mensen om me heen maken het wel moeilijk. Mijn collega's maken dr grappen over als ik zeg waar hij op vakantie is en sommige vrienden maken het er ook niet echt beter op. Maar ik verzet mn zinnen, ik doe veel op mijn werk en vrijdag ga ik met mn beste vriend stappen.Dat betekent niet dat ik me helemaal geen zorgen meer maak, ik probeer er minder aan te denken, dat is het verschil.

Ik zie t wel.......
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
tsja en dan nog vind ik het vreemd dat je hem het plezier niet gunt. Je zult dit wel ontkennen, maar eigenlijk had ie van je thuis moeten blijven. Ik blijf het triest vinden als koppeltjes elkaar geen 2 weken kunnen missen.
Oud 17-07-2002, 21:08
Verwijderd
Je vindt het veel te vanzelfsprekend dat jongeren vreemd gaan als ze naar een ander land gaan waar "foute dingen kunnen gebeuren en domme dingen worden gedaan".

Er zijn namelijk ook jongeren die zich in kunnen houden en die weten wat ze thuis hebben zitten.
En er is ook een andere manier om plezier te maken dan door boven op het eerste de beste sletje te springen.

Houdt hij ook zoveel van jou? Zou hij jou zo lang willen missen? Ja hij houdt vast en zeker van je Denk eens na, als jij al een vakantie had geplanned, dan kwam het vast niet eens in je op om ook maar vreemd te gaan. Wrom verwacht je dan wel dat hij dat doet.

Ik denk dat je je algemene beeld van jongens (of jongeren) eens moet veranderen, want ze zijn niet allmaal zo fout als je denkt hoor.

En een weekje zonder seks zitten is veel minder erg dan een week seks hebben met een ander en thuis komen en je vriendin kwijtraken. Hij is vast niet achterlijk hoor
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
even over het cliche dat iedere jongen tijdens vakantie vreemd gaat -->
Even over het cliche dat dat alleen jongens zijn -->

Kijk ik ga al 3 jaar met vrienden op vakantie en iedere keer heb ik een vriendin gehad, 3 verschillenden. Ik weet gewoon dat zoiets niet gebeurt als ik op vakantie ben. Ik heb een automatisch alarmsysteem. Wanneer ik hoe zat dan ook met een meisje sta te kletsen en zij probeert iets gaat er bij mij een belletje rinkelen.
Oud 17-07-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
even over het cliche dat iedere jongen tijdens vakantie vreemd gaat -->
Even over het cliche dat dat alleen jongens zijn -->

Kijk ik ga al 3 jaar met vrienden op vakantie en iedere keer heb ik een vriendin gehad, 3 verschillenden. Ik weet gewoon dat zoiets niet gebeurt als ik op vakantie ben. Ik heb een automatisch alarmsysteem. Wanneer ik hoe zat dan ook met een meisje sta te kletsen en zij probeert iets gaat er bij mij een belletje rinkelen.
Ja dat zei ik ook al. Ze heeft gewoon een fout beeld. Of ze denkt dat iedere jongere vreemdgaat tijdens vakantie, of ze beperkt het tot iedere JONGEN...

Dat beeld moet ze weg zien te krijgen..

Ik ben het namelijk ook totaal niet eens met die stellingen..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Je zult dit wel ontkennen, maar eigenlijk had ie van je thuis moeten blijven.
Dat heb ik op sommige momenten ook weleens gedacht...
Maar als je het in een groter perspectief plaatst dan kom je erachter dat het veel nuttiger is als je vriend(in) op vakantie gaat zonder jou.
Je krijgt allebei ff de tijd om zonder elkaar te zijn.
Je hebt ook stellen () die alsmaar bij elkaar zitten te kleffen, op een gegeven moment raak je daar gewoon aan gewend. Als er dan eentje op vakantie gaat komt ie er misschien wel achter van "goh ik mis haar helemaal niet".
En ookal mist hij haar wel, dan is het allemaal alleen maar goed
Je moet ook zonder elkaar lol kunnen hebben.
En ja, voor degene die thuisblijft is het altijd het lulligst...
"Even lovers need a holiday, far away from each other"
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:51
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:

Je hebt ook stellen () die alsmaar bij elkaar zitten te kleffen, op een gegeven moment raak je daar gewoon aan gewend. Als er dan eentje op vakantie gaat komt ie er misschien wel achter van "goh ik mis haar helemaal niet".
Nee aan zulke personen kan ik me mateloos irriteren. Zijn ze op vakantie dan komen ze er meestal achter hoe erg ze elkaar missen. Gevolg dag en nacht sms-en afwezig zijn tijdens stappen. Hinderlijk stil en teruggetrokken zijn en pas blij worden op de terugweg, want o we zien elkaar weer ne 389 uur ofzo..

Als ze er op vakantie achter komen wel zonder elkaar te kunnen is dat wel vet. Ik heb 1 vriend als hierboven en eentje die dat vorig jaar ook had, maar nu heel gaaf is zonder vriendin in verband met buitensporig alcoholgebruik en mensen afzeiken
Reageren

Regels voor berichten