Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 10:41
Stuiver22
Stuiver22 is offline
Hallo,

Op dit moment heb ik mijn schooljaar op het ROC Handel en Marketing in Eindhoven afgerond.
Voor het begin van het schooljaar waren ze allemaal aan het roepen dat het een hele zware opleiding was, er zijn ook heel veel studenten afvallen! maar ik heb het hele jaar op m`n sloffen doorlopen...echt makkelijk!

Daarom ben ik aan het twijfele of ik een particuliere opleiding ga volgen. De redenen hiervoor zijn dat het niveau wat hoger is, maar vooral omdat je dan 1 jaar winst hebt als je je MBO diploma haalt en meteen door kunt stromen naar HBO!

Morge heb ik een gesprek met Notenboom in Eindhoven. In een gesprek wordt dan gekeken of het mogelijk is dat ik in kan stromen in het 2e jaar van hun MBO opleiding Marketing Managment.
Gistere was ik nog wat aan het zoeken op internet en kwam ik Schoevers tegen, ook een particuliere opleiding.

Kan iemand mij iets over een van deze scholen vertellen? (opleiding, sfeer etc etc)
of heeft iemand al ooit zo`n gesprek gehad als ik morge met Notenboom heb en tips voor mij?

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 17:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 11:00
Verwijderd
Is er geen mogelijkheid om op je huidige ROC de opleiding versneld af te ronden? Dan heb je ook je tijdwinst, kun je ook naar het HBO, maar hoef je niet zo veel te dokken voor een privéschool.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:10
Stuiver22
Stuiver22 is offline
Niet echt met de school over gehad..maar ook het lesmateriaal en de uitleg is van een beduidend laag niveau.
Bij Notenboom en Schoevers hoor ik dat het niveau wel goed is vandaar.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:17
Miracle
Miracle is offline
Ben je 22 of waar slaat dat nummer op in je nickname?

Als je 21 bent, dan kun je ook een toelatingsexamen doen voor het HBO namelijk. Hoef je heel die MBO niet meer te doen.
Oud 28-06-2007, 11:19
Jan Post
Jan Post is offline
Ik zit zelf ook op Notenboom, maar dan richting heao-ce en de vestiging Hilversum.

Je hoeft je niet echt voor te bereiden maar gewoon goed laten zien dat je gemotiveerd bent en bepaalde basisvaardigheden van marketing al hebt gehad (eventuele scripties, boeken, etc). Notenboom ziet personen zoals ons ook als inkomsten en zullen dus kijken of ze passende oplossingen kunnen bedenken (dat mag ook wel voor het bedrag). Het is soms mogelijk om ook op externe examens van het Nima te gaan en deze diploma’s verhogen het niveau en zorgen ervoor dat je makkelijker een baan kan vinden.

De doelgroep van Notenboom zijn vaak wel de zonen en dochters van mensen boven een modaal inkomen.

Groeten,

Jan Post
Oud 28-06-2007, 11:34
Stuiver22
Stuiver22 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-06-2007 @ 12:17 :
Ben je 22 of waar slaat dat nummer op in je nickname?

Als je 21 bent, dan kun je ook een toelatingsexamen doen voor het HBO namelijk. Hoef je heel die MBO niet meer te doen.
Nee ik ben geen 22...dat getal slaat helemaal nergens op
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:50
Stuiver22
Stuiver22 is offline
Citaat:
Jan Post schreef op 28-06-2007 @ 12:19 :
Ik zit zelf ook op Notenboom, maar dan richting heao-ce en de vestiging Hilversum.

Je hoeft je niet echt voor te bereiden maar gewoon goed laten zien dat je gemotiveerd bent en bepaalde basisvaardigheden van marketing al hebt gehad (eventuele scripties, boeken, etc). Notenboom ziet personen zoals ons ook als inkomsten en zullen dus kijken of ze passende oplossingen kunnen bedenken (dat mag ook wel voor het bedrag). Het is soms mogelijk om ook op externe examens van het Nima te gaan en deze diploma’s verhogen het niveau en zorgen ervoor dat je makkelijker een baan kan vinden.

De doelgroep van Notenboom zijn vaak wel de zonen en dochters van mensen boven een modaal inkomen.

Groeten,

Jan Post
maar ben je wel tevreden over de opleiding?
hoelang zijn je schooldagen enzo?
kun je mij wat meer over Notenboom vertellen...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:07
Stuiver22
Stuiver22 is offline
Schoevers heb ik net aan de telefoon gehad...dus morge vroeg heb ik een gesprek met Notenboom, en daarna heb ik een gesprek met Schroevers. Schroevers heeft mij al gezegd dat ik een test moet maken.
Iemand ervaringen?

*nog steeds graag ervaringen over beide scholen/opleidingen*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten