Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2007, 13:14
Quantes
Quantes is offline
Let jij op het milieu bi9j het winkelen of bij andere bezigheden? Zo ja: hoe? Zo nee, waarom doe je dat niet?

In winkels zeg ik meestal dat ik er geen tasje bij hoef, tenzij het echt niet anders kan. De tasjes die ik krijg hergebruik ik totdat er gaten in vallen.
Ik sorteer mijn afval op GFT, glas, papier, texiel en restafval.
Ik koop bewust nooit kleding of accesoires van leder, omdat ik ten eerste het idee dat dit afstamt van een dier zwaarwegend vind, en ten tweede omdat ik niet van de geur houd.
Verder kan ik zo snel eigenlijk niets bedenken.
Oud 30-06-2007, 13:16
Verwijderd
volgens mij was er laatst ook al zo'n topic

maar ik wil ook nooit een tasje
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 13:18
stout!
stout! is offline
De spoelbak van onze wc is kapot dus die duw ik altijd wel terug voordat hij leeg is . En tasjes meestal ook niet, behalve bij de ah als ik teveel heb gekocht. Ik voel me schuldig als ik lang douche. Ik spaar glas op maar ga nooit naar de glasbak waardoor je na een tijdje steeds 'kloeink!' hoort als je mijn deur opendoet, omdat het daar achter staat. En zet vaak apparaten echt uit in plaats van op stand by.

Is er wel redelijk ingeramd allemaal, had zo'n vader die altijd zei; "Je doet maar een trui aan." als we de verwarming aan wilden zetten. Maar ben zeker geen perfect ecobewust persoon.
Oud 30-06-2007, 13:37
Verwijderd
Ik sorteer wel afval en herbruik plastic tasjes maar dat was het wel geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 13:40
Moustache
Moustache is offline
Ik shop op dit moment niet echt heel milieubewust ofzo maar ik wil daar wel verandering in aanbrengen want ik vind het wel iets goeds. Verder ben ik wel lid van Salt en die zijn weer aangesloten bij 1% for the planet dus dat is in ieder geval iets. Wat betreft afvalscheiding ben ik wel voor maar aangezien ik mijn verdieping deel met 3 mensen die het zogezegd aan hun kringspier kan oxideren komt dat niet echt van de grond.
Oud 30-06-2007, 13:46
botulismf
botulismf is offline
Ik hoef geen tasjes erbij nee en ik sorteer blik, glas, kunststof flacons en papier. Geen GFT-afval meer sinds onze GFT-bak is gejat. Ik gooi mijn afval netjes in de prullenbak, maar mijn sigarettenpeuken niet. En ik eet drop, maar dat is meer iets voor het "Wat heb je vandaag gedaan?"-topic.
Oud 30-06-2007, 14:26
Jones
Ik neem ook geen tasjes aan behalve als ik mijn eigen tas niet mee heb natuurlijk. Meestal word ik wel raar aangekeken als ik zeg dat ik geen tas nodig heb?

Scheiden van afval gaat hier niet verder dan glas/papier/rest met dank aan de gemeente. Ik heb in mijn kamer en in gemeenschappelijke ruimtes spaarlampen ingedraaid (maar dat gaat eigenlijk meer om het geld) De verwarming gaat hier pas aan als het echt vriest (ook geld) en verder ben ik niet zo erg milieubewust. Ik ben wel opgegroeid met milieudefensie en greenpeace maar heb dat niet volledig overgenomen. Ik wil wel een master gaan volgen op het gebied van duurzame energie (maar ook dat is niet vanuit milieu-oogpunt)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:28
stout!
stout! is offline
O ja, ik geef ook elke maand 2 euro aan het Wereld Natuurfonds
Oud 30-06-2007, 14:32
botulismf
botulismf is offline
Ikke vijf, al zeven jaar lang. Ik ga het totaalbedrag maar niet uitrekenen.
Oud 30-06-2007, 14:34
stout!
stout! is offline
Citaat:
botulismf schreef op 30-06-2007 @ 15:32 :
Ze belden me laatst op, om me te 'bedanken'. En daarna meteen te vragen of ik meer wilde geven .
Oud 30-06-2007, 15:16
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
botulismf schreef op 30-06-2007 @ 15:32 :

420,-
Oud 30-06-2007, 15:19
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
oei dat zou toch een mooie microfoon zijn!
Oud 30-06-2007, 15:49
Drez
Drez is offline
ik vergeet altijd tasjes mee te nemen naar de ah en dan past het nooit meer in mijn tas erbij dus dan moet ik bijna altijd zo'n stomme hamstertas of van die kuttasjes die altijd scheuren. en dan ben ik thuis en kan ik ze bij mijn enorme stapel ahtassen leggen maar die gebruik ik dan weer wel als vuilniszakjes voor mijn prullenbak op mijn kamer.
maar buiten boodschappen doen om wil ik nooit tasjes.
verder ruim ik buiten dingen op van anderen want dat vind ik aso maar ik vervuil alles wel met sigarettenpeuken.
ik scheid mijn afval niet want dat hoeft hier niet ofzo, en ik laat mijn huisgenoten altijd papier en glas wegbrengen (a).
en ik douche wel heel lang eigenlijk maar verder let ik wel op, koop ook liever biologisch etc.
Oud 30-06-2007, 16:31
Hakuna
Hakuna is offline
Ik ben niet milieu bewust, spoel alle olie en verfresten door de WC, mijn koelkast werkt nog op CFK gas. Laat dag en nacht lampen branden (geen spaarlampen) Sorteer nooit afval en gooi puin, klein chemisch afval in de gazemelijke afval containers van de flat naast mij.

Als auto zou ik graag een Mercedes diesel willen rijden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 17:32
Verwijderd
Ik hergebruik tasjes, wij scheiden het afval thuis ook en we hebben spaarlampen En we zijn lid van Greenpeace en het WNF. Ik gooi wel eens afval op straat (lege plastic bierbekertjes bij feesten, sigaretten), maar geen lege verpakkingen of whatever.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 17:56
Jones
Eigenlijk zijn deze dingen natuurlijk onzin. Als je echt een verschil wil maken dan zal je niet moeten vliegen, pertinent de auto weigeren of een hybride aanschaffen, alles lopen of fietsen wat loopbaar of fietsbaar is en meer van dat soort onzin. Het milieu wordt echt niet beter als een paar mensen een gloeilamp indraaien.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 17:57
Verwijderd
Insert endless discussion here > .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:21
Jones
Citaat:
Shoarm schreef op 30-06-2007 @ 18:57 :
Insert endless discussion here > .
Euh, nee hoor. Het is allemaal met cijfers aan te tonen. De grootste energieverbruikers zijn niet de huishoudens maar de bedrijven. Je kan misschien eindeloos discussiëren of je er dan toch wat aan moet doen ook al helpt het vrij weinig. Maar eigenlijk is dat ook onzin want dat moet je natuurlijk sowieso doen, je moet alleen niet de illusie hebben dat je er echt wat mee veranderd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:32
TommY_
TommY_ is offline
Stortbak wc eerder stoppen, al de lampjes uit als ik ga slapen, dus stand by lichtjes etc.

Afval scheiden, spaarlampen overal in. vast nog wel iets dat ik ben vergeten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:35
Haligh
Haligh is offline
ken me nie bommuh.
Oud 30-06-2007, 21:04
terror koekjes
terror koekjes is offline
Ik zit graag in het donker, dus dat komt al goed uit!!
En als ik eet doe ik de muziek zachter.
Oud 30-06-2007, 22:12
kuik
kuik is offline
ik let wel op het milieu ja, mijn moeder terroriseert me altijd met milieubewuste gewoontes, dus die heb ik overgenomen.

ik doe het licht uit, ik neem plastic zakjes mee als ik ga boodschappen doen, scheid papier en glas van het gewone afval, gft niet, want dat kan niet bij mijn wooncomplex. ik douche niet lang, maar dit is eigenlijk ook omdat het warme water vet snel op is. ik spaar water bij de wc en in het amc doe ik ook altijd het licht in de wc uit. ik koop biologisch, maar het biologische aanbod bij de supermarkten waar ik boodschappen doe is nooit zo groot. ik eet vegetarisch dat is milieubewust las ik vandaag, maar dat is niet bewust dus.
niet heel milieubewust ben ik, maar bewuster dan de meeste mensen die ik ken en vooral mijn beste vriendin kan het geen ene reet schelen en af en toe erger ik me daar dood aan dat je zo dom kan zijn, careless fuck
Oud 30-06-2007, 22:19
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 30-06-2007 @ 16:19 :
oei dat zou toch een mooie microfoon zijn!
Nou ik doe maar alsof ik nu twee panda's en een baobab heb gered.
Oud 02-07-2007, 17:43
Verwijderd
Ja ik scheid oud papier/karton en één keer in de zoveel weken ga ik op de patty brard tour heel veel flessen naar de glasbak brengen. Intussen wel gewoon batterijen in de prullenbak gooien
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 17:49
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
Citaat:
botulismf schreef op 30-06-2007 @ 23:19 :
Nou ik doe maar alsof ik nu twee panda's en een baobab heb gered.
Of de loonsverhoging van de directeur gefinancierd.

Hier thuis scheiden wij afval, hebben we spaarlampen en moet altijd alles uit ipv standby.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2007, 17:56
suvórov
suvórov is offline
Hmm.
Oud 04-07-2007, 14:59
ragdoll
ragdoll is offline
Volgens mij is het een verloren zaak maar dat kan me eigenlijk niks schelen omdat ik toch allang dood ben als de mensheid daadwerkelijk vergaat. Toch loop ik altijd wel braaf naar de glasbak omdat mijn ouders me hiermee hebben geïndoctrineerd.
Oud 04-07-2007, 17:40
Verwijderd
Ik denk dat ik eigenlijk naar de glasbak ga omdat anders de vuilniszak zal scheuren.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:11
Hakuna
Hakuna is offline
Pas geleden nog een documentaire gezien op National Geographic Channel waarin het over klimaat verandering ging, enkele vooraanstaande wetenschappers hadden berekend dat als de mensheid blijft doorgaan met het huidige energieverbruik en uitstoot van CO2 gassen dat binnen een periode van 150 tot 200 jaar op grote delen van de wereld in de zomer temperaturen kunnen voorkomen van 65 tot zelfs 70 graden, dit relativeer ik, maar zet toch wel tot nadenken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 30-06-2007 @ 17:31 :
Ik ben niet milieu bewust, spoel alle olie en verfresten door de WC, mijn koelkast werkt nog op CFK gas. Laat dag en nacht lampen branden (geen spaarlampen) Sorteer nooit afval en gooi puin, klein chemisch afval in de gazemelijke afval containers van de flat naast mij.

Als auto zou ik graag een Mercedes diesel willen rijden.
een beter milieu begint bij jezelf ome cor.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 19:38
chaostar
chaostar is offline
Ik scheid papier en gewoon afval, heb spaarlampen, zet de tv uit ipv standby (ik kan bij de knop vanuit m'n bed ), maar ik val wel vaak in slaap terwijl de tv en het licht nog aanstaan.
Voor dingen waar ik lang mee doe (afwasmiddel, olijfolie) koop ik de bio-variant.
Als ik twijfel tussen gerechten en niet kan kiezen, neem ik de vegetarische als die er bij zit. Ik ben geminderd met het eten van tonijn, omdat ik gelezen had dat dat veel schade aanrichtte (bijvangst enz.). En ik geef elke maand €3 aan Greenpeace.
Als ik in een goeie bui ben koop ik kringloop-wc-papier.
Ik gebruik meestal make-up en shampoo van Etos, en die is proefdiervrij.
Oud 04-07-2007, 21:47
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ja ik ben best milieubewust volgens mijn eigen maatstaven maar verder geloof ik niet dat het een levende ziel zal interesseren wat voor lampen ik gebruik en welke restproducten ik in welke bak flikker.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 14:37
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik eet geen groenten uit kassen en we scheiden hier alles, eigen composthoop, kippetjes en eieren, m'n moeder heeft een groentetuin, energiezuinige hr-ketel, veel spaarlampen, dat soort kleine dingen. ben er niet bewust mee bezig omdat ik van mening ben dat mensen de natuur onderschatten en dat de zon meer met de opwarming te maken heeft dan de mens. mensen onderschatten de natuur en overschatten zichzelf.
Oud 09-07-2007, 14:38
Crimson
Crimson is offline
nou ik moest net elektriciteit aangevraagd en heb gekozen voor groene stroom (maar het is wel even duur huhu)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 14:44
first eror
first eror is offline
Niks natuurlijker dan klimaatsveranderingen.
Maar ik vind het tegelijk wel zo logisch om de televisie uit te zetten als je 't niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 14:48
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dat is waar, ik laat niet onnodig dingen aanstaan. behalve het koffiezetapparaat want anders krijg ik tatjes van mijn pa als ie koude koffie heeft.
Oud 09-07-2007, 17:26
woezel
woezel is offline
ik sorteer (wat eigenlijk gewoon vanzelfsprekend is); ik koop spaarlampen,ik doe alles uit en niet op standby (en vraag dat ook aan mn huisgenoten); ik vind het OV fijn op een of andere manier; ik koop afwasmiddel;wasmiddel; shampoo en douchegel van ecover en ik koop eten in de bioshop en ik eet maar 3 keer in de maand vlees. verder kan ik nog een hoop dingen zeggen maar dat isn ogal hypocriet want ik rook.
ohja en mn papa is gaaf want hij heeft zonnecollectoren op het dak laten zetten en nu komen ook echt zonnepanelen voor elektriciteit
Oud 09-07-2007, 18:18
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
ik zet nu ik op mezelf woon de computer niet meer s'nachts aan om te downen. En ik heb de verwarming chronisch uitstaan.
en ik heb ook een plant ha!
Oud 10-07-2007, 01:19
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 09-07-2007 @ 19:18 :
ik zet nu ik op mezelf woon de computer niet meer s'nachts aan om te downen.
Bij mij staat altijd wel een van mijn 2 computers te pruttelen op het internet, ook s'nachts (al dan niet op dit forum )

Citaat:

En ik heb de verwarming chronisch uitstaan.
Ik ook, maar dan staat als alternatief een electrische kachel (2,2 KW) stroom te trekken waardoor de centrales harder moeten werken, dus meer CO2 uitstoot

Citaat:

en ik heb ook een plant ha!
Ik niet, die leggen bij mij letterlijk het loodje.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 01:20
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
wat voor planten heb jij dan dat ze letterlijk plakken lood achter laten?
Oud 14-07-2007, 11:03
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik koop proefdiervrije make-up, maar dat is niet echt voor het milieu, meer voor die dieren.
Spaarlampen, afval scheiden (glas, karton, GFT, de rest), batterijen inzamelen, geen tasjes willen en dus duisent losse boodschappen dragen of in een doosje die we dan hergebruiken. Verder laat ik wel altijd alle opladers in het stopcontact steken bv van mn mobiel en mp3speler, omdat we stomme stopcontacten hebben waar je bijna niks in of uit kan halen dus als het erin zit dan moet het er maar in blijven.
en ik doe ook aan KCA.
Oud 14-07-2007, 11:36
Verwijderd
ik geloof dat ik gister op straat heb overgegeven, maar ik weet niet of dat goed of slecht is haha
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 12:28
Verwijderd
ik ga vandaag vliegen, dat is heel slecht voor het milieu, maar voor de rest gooi ik alles wel in de prullenbak
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 12:31
Boas
Boas is offline
Ik doe een milieu gerelateerde studie dus ik ben wel aardig op de hoogte van milieuzaken. Qua vervoer maak ik altijd gebruik van ov en fiets/lopend. Ik heb geen rijbewijs, hoewel dat ook een geldkwestie is. Maar zolang ik nog niet echt een auto nodig heb vind ik het zo ook beter. Verder de "gewone" dingen als afvalscheiden, bewust omgaan met energie, water en gas. Kan mij behoorlijk ergeren aan mensen die achteloos afval zomaar op de grond gooien. (Met hetzelfde gemak, gooi je..) En het is goed dat de subsidie op duurzame energie terug is.
Oud 14-07-2007, 12:51
Broeder
Broeder is offline
Ik heb een nee-nee-sticker op de deur geplakt.
Oud 14-07-2007, 12:56
grandaddy
grandaddy is offline
Ik ben van plan een nee-nee-sticker op mijn deur te plakken. Maar misschien maak ik er zelf wel een. diy or die!
Oud 14-07-2007, 13:29
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
ben vegetarier , ga altijd met de fiets naar school (8 a 9 km) en doe aan afvalscheiding
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:31
Verwijderd
en je hebt een speelgoedgitaar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:38
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Cornel schreef op 04-07-2007 @ 19:11 :
Pas geleden nog een documentaire gezien op National Geographic Channel waarin het over klimaat verandering ging, enkele vooraanstaande wetenschappers hadden berekend dat als de mensheid blijft doorgaan met het huidige energieverbruik en uitstoot van CO2 gassen dat binnen een periode van 150 tot 200 jaar op grote delen van de wereld in de zomer temperaturen kunnen voorkomen van 65 tot zelfs 70 graden, dit relativeer ik, maar zet toch wel tot nadenken!
temperaturen van 65 tot 70 graden is idd absurd en lijkt me niet logisch. hadden we bij aardrijkskunde in de 2e klas niet allemaal geleerd dat er na een warme periode een ijstijd komt?
maar het is dan idd wel weer zo dat het je aan het denken zet.. ik vind dat je niet alles zomaar kan vervuilen, niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf. ik fiets elke dag langs een drukke weg, ik wil eigenlijk niet eens weten hoe zwart mijn longen nu zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 13:39
grandaddy
grandaddy is offline
eee dood gaan we toch!
Reageren

Regels voor berichten