Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 20:46
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Uit een artikel:

Het Dynamo Open Air festival gaat volgend jaar samen met Ozzy Osbourne’s rondreizende Ozzfestspectakel. Dat heeft André Verhuysen van Anti-concerts vandaag bevestigd. "Mensen die dan een kaartje voor Dynamo kopen, krijgen Ozzfest er dan gewoon bij", vertelt de organisator.

Verhuysen ziet de twee festivals goed bij elkaar aansluiten. "Ozzfest richt zich vooral op jong talent en dat doen wij ook." Maar met alleen jong talent krijg je een groots festival meestal niet vol. Dat weet Verhuysen ook. "Een tweede voordeel van Ozzfest is dat er een paar grote namen meekomen die veel publiek trekken", zegt de Dynamo-organisator er dan ook achteraan. Dynamo en Ozzfest lijken veel op elkaar. "We vissen toch in dezelfde vijver, zowel qua publiek als qua bands.", zegt Verhuysen. Het plan was om dit jaar de twee metal-evenementen al samen te voegen, maar door alle problemen rond de locatie van Dynamo kwam het er niet van.

Jan-Willem Luyken van Mojo concerts kan de samenwerking tussen Dynamo en Ozzfest nog niet bevestigen. "Maar we zouden het zeker leuk vinden. En de bands vonden Ozzfest in Nederland erg geslaagd dit jaar, dus wie weet." Volgens Mojo zal het er onder andere vanaf hangen of de timing van de Ozzfest-karavaan en Dynamo volgend jaar wel overeenkomen.

Anders dan dit jaar zal Dynamo Open Air volgend jaar weer drie dagen beslaan, inclusief een festivalcamping. Ook de capaciteit wordt dan flink opgeschroefd; er is dan plaats voor zo’n 25.000 mensen. Het festival zal dan plaatsvinden op Landgoed de Gulbergen in Nuenen. Tenminste, als de vergunning rondkomt. Maar daar maakt Verhuysen zich geen zorgen over. "Er is al een milieu-effectreportage, en dan kan er eigenlijk niet veel meer misgaan", vertelt hij opgelucht

Dus 3 dagen Dynamo en hopelijk met skate-stage
Oud 16-07-2002, 20:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb er nu al zin in. Ik denk dat ik in een harnas ga, hou ik nog iets van armen over
Oud 16-07-2002, 20:57
HK66666
HK66666 is offline
mietje

Anyway, jammer dat er nu weer zoveel nu metal bands komen, het blijft toch totaal niet mijn genre (maar als ze er weer een apart skatefest van maken vind ik het best, mijd ik die gewoon net als de hardcore tent op graspop)
In ieder geval weer 3 dagen, dat is dan wel weer erg ok, hoewel ik er niet meer onvoorwaardelijk heenga, de line-up moet wel op kunnen boxen tegen die van graspop/waldrock/wacken.
Oud 16-07-2002, 21:35
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Hmm mag van mij ook 3 dagen Dynamo zonder Ozzfest zijn...
maarja zolang er een Punkstage staat vind ik alles best!
Oud 16-07-2002, 21:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
HK66666 schreef:
mietje

Anyway, jammer dat er nu weer zoveel nu metal bands komen, het blijft toch totaal niet mijn genre (maar als ze er weer een apart skatefest van maken vind ik het best, mijd ik die gewoon net als de hardcore tent op graspop)
In ieder geval weer 3 dagen, dat is dan wel weer erg ok, hoewel ik er niet meer onvoorwaardelijk heenga, de line-up moet wel op kunnen boxen tegen die van graspop/waldrock/wacken.
Wie was er ook alweer niet afgelopen weekend

Ach er komt dan gewoon een podium bij voor het ozzfest gedoe. Het is mijn genre ook niet meer, maar naast wat nu-metal nemen ze ook goeie bands mee.
Oud 16-07-2002, 21:50
Suicidal Tendency
Suicidal Tendency is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Wie was er ook alweer niet afgelopen weekend

Ach er komt dan gewoon een podium bij voor het ozzfest gedoe. Het is mijn genre ook niet meer, maar naast wat nu-metal nemen ze ook goeie bands mee.
Ja zoals Tool
Oud 16-07-2002, 21:54
HK66666
HK66666 is offline
Ik was er niet omdat de line-up niet overtuigend genoeg was om twee keer 2 uur in de trein te zitten en de financieen met drie metalfests al genoeg naar tering zijn strax
En goede bands, op Slayer en ozzy na nog weinig echt boeiends gezien op ozzfest.
Oud 16-07-2002, 22:11
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
HK66666 schreef:
Ik was er niet omdat de line-up niet overtuigend genoeg was om twee keer 2 uur in de trein te zitten en de financieen met drie metalfests al genoeg naar tering zijn strax
En goede bands, op Slayer en ozzy na nog weinig echt boeiends gezien op ozzfest.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor , maar goed, de line-up vond ik wel goed en we zien wel wat er volgend jaar komt.
Oud 16-07-2002, 22:52
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
las ik laatst al ja.. kvinnet nog nie eens zo'n ramp, tenminste weer 3 dagen Dynamo en der komen altijd wel wát goeie namen mee met Ozzfest. enige probleem is de capaciteit.. is 25.000 niet wat weinig?
Oud 17-07-2002, 08:33
Verwijderd
Gadver,

commerciele festivals zijn altijd veel duurder
Zoals:
Lowlands -> E 100,-
Graspop -> E 50,-

Dynamo zal dan ook wel asociaal duur worden :/
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:02
Mindfields
Mindfields is offline
*heersch* hopelijk mag ik volgend jaar wel naar n echt festival, met een beetje geluk ook nog es 3 dragen

wordt het dan weer in de zomervakantie gehouden?
Oud 17-07-2002, 11:19
Stigmata666
Stigmata666 is offline
ik sluit me volledig bij H-K aan
Oud 17-07-2002, 11:21
Stigmata666
Stigmata666 is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Gadver,

Zoals:
Lowlands -> E 100,-
Graspop -> E 50,-

klopt
Oud 17-07-2002, 11:40
June bug
June bug is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Gadver,

Zoals:
Lowlands -> E 100,-
Graspop -> E 50,-

Graspop vind ik nog wel meevallen, 3 dagen festival, 50 euro. Als je kijkt naar ozzfest, 1 dag, geen camping, drinken veel duurder, betalen voor de wc's, en ook 50 euro. Da's veel asocialer.
En graspop was ook nog eens veel cooler dan ozzfest...
Oud 17-07-2002, 12:10
vempire
vempire is offline
grmbl

ozzfest zuigt
al die rot nu-metal bandjes

waarom kan doa niet gewoon metal blijven
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Graspop -> E 50,-

Heb je voor de gein ook effe de line-up gezien van deze 2 dagen. Echt geen geld! Ik zou het alleen al voor de tweede dag hebben uitgegeven.
Oud 17-07-2002, 19:25
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
vempire schreef:
grmbl

ozzfest zuigt

tkan natuurlijk ook nog zo zijn dat de meeste nu-metal op Ozzfest komt en dat Dynamo dan weer aandacht besteedt aan Death/Black/Thrash/Heavy/Power metal etc.
Oud 17-07-2002, 19:48
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
vempire schreef:
grmbl

ozzfest zuigt

Doa heeft ook altijd een skate/hardcore podium gehad. Nu zul je 3 podia krijgen denk ik.
1: skate/hc
2: ozzfest
3: dynamo

misschien zelfs 4. Ik zie het probleem niet echt.
Oud 17-07-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:

Graspop vind ik nog wel meevallen, 3 dagen festival, 50 euro. Als je kijkt naar ozzfest, 1 dag, geen camping, drinken veel duurder, betalen voor de wc's, en ook 50 euro. Da's veel asocialer.
En graspop was ook nog eens veel cooler dan ozzfest...
ik bedoelde ook dat graspop niet commercieel was en dus ook niet duur was
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Heb je voor de gein ook effe de line-up gezien van deze 2 dagen. Echt geen geld! Ik zou het alleen al voor de tweede dag hebben uitgegeven.
ik bedoelde dus dat graspop NIET commercieel is en dus ook meteen GOEDKOOP
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
McLaren schreef:

ik bedoelde dus dat graspop NIET commercieel is en dus ook meteen GOEDKOOP
ah zo, ik dacht al..
Oud 18-07-2002, 03:00
vempire
vempire is offline