Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 21:20
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik trek me alles heel erg aan.. denk altijd dat mensen ineens mega kwaad op me zijn... dat ik alles fout doe..

Als iemand kwaad kijkt word k al kwaad op mezelf omdat k bang ben dat k iets verkeerds gedaan heb...

Ook hier op t forum.. als iemand n beetje kwade opmerking maakt heb k t idee alsof k maar beter niets meer kan zeggen hier..

of is dat soms ook zow....?
Oud 16-07-2002, 21:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Ik trek me alles heel erg aan.. denk altijd dat mensen ineens mega kwaad op me zijn... dat ik alles fout doe..

Als iemand kwaad kijkt word k al kwaad op mezelf omdat k bang ben dat k iets verkeerds gedaan heb...

Ook hier op t forum.. als iemand n beetje kwade opmerking maakt heb k t idee alsof k maar beter niets meer kan zeggen hier..

Je kunt hier op het forum alles zeggen wat je kwijt wilt. Als je bang bent dat je alles fout doet kan ik je verzekeren dat dat niet hoeft. Niemand van ons is volmaakt, maar we kunnen in ieder geval proberen om begrip te tonen voor elkaars onvolmaaktheid. We doen soms wel eens dingen die we achteraf gezien niet hadden moeten doen of omgekeerd, maar je kunt altijd van je fouten leren, al was het alleen maar om te voorkomen dat je die fouten opnieuw maakt. Als iemand kwaad kijkt kan dat best aan iets heel anders liggen dan aan jou, dus je hoeft in zo'n geval niet bang te zijn dat zo iemand kwaad kijkt omdat jij iets verkeerd zou hebben gedaan. Het is dus absoluut niet nodig om je alles zo aan te trekken.
Oud 16-07-2002, 22:19
prediker
prediker is offline
Dan ben je waarschijnlijk een HSP (Hoog Sensitief Persoon). HSP zijn is geen ziekte maar een subtiele vorm van aanstellerij. Zegt men.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:30
Verwijderd
Citaat:
prediker schreef:
Dan ben je waarschijnlijk een HSP (Hoog Sensitief Persoon). HSP zijn is geen ziekte maar een subtiele vorm van aanstellerij. Zegt men.
:/ Hmm..

Ja ik weet niet, dat heb ik ook vaak. Ik trek me alles veel te erg aan, ook denk ik gelijk als iemand een opmerking maakt, dat ze mij niet mogen en zo, dat ik iets fout heb gedaan..
Mjah, het is ook gebrek aan zelfvertrouwen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:57
Verwijderd
Ja.. dat heb ik ook altijd.. denk meteen dat iemand boos is, me niet meer moet, me eigenlijk helemaal niet mag, me irritant vind etc..

Wat ik ertegen doe?

Het op de man af vragen. Vind je me soms niet meer aardig? Ben je boos op me? Vind je me irritant? Want.. 99% van de keren dacht ik het helemaal onterecht en kan iemand dus meteen mn angst wegnemen door me te verzekeren dat het niet zo is.. En wanneer ik het wel terecht dacht kun je er dan over praten en de oorzaak zoeken en kijken of er iets aan valt te doen en anders vinnik het altijd fijner om het iig te weten, dan ben ik er niet meer bang voor maar weet het zeker..

Het is heel moeilijk, hebbik zelf owk ervaren, maar uiteindelijk is het alleen maar beter voor mezelf en ook voor die ander omdat ik anders toch automatisch meer afstandelijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 23:18
Verwijderd
Citaat:
prediker schreef:
Net een artikel over HSP gelezen (waar een avondje oppassen al niet toe leidt ). Tis geen vorm van aanstellerij, ook geen subtiele, het is gewoon een karaktertrek van een mens. Het kan ook onzekerheid zijn, of en en.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 23:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Net een artikel over HSP gelezen (waar een avondje oppassen al niet toe leidt ). Tis geen vorm van aanstellerij, ook geen subtiele, het is gewoon een karaktertrek van een mens. Het kan ook onzekerheid zijn, of en en.
dan wel een verrekke irritante karakter trek..

Maar keej..

Sjah, op mensen afstappen en t vragen dat durf ik niet, ben k weer te onzeker voor (bij mij ist inderdaad dus EN EN]

blegh.. wat haat k mezelf toch..

Maar keej, k moes positief blijven denken Misschien dat k t op therapie ns over moet hebben?
Oud 17-07-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Maar keej, k moes positief blijven denken Misschien dat k t op therapie ns over moet hebben?
Als jij je er aan ergert, dan zou ik dat zeker eens doen.

En jezelf haten...tja, ik weet niet of dat gegrond is...jij bent jij, dit hoort bij je, dit maakt je mede tot wie je bent. En je kunt me geloven of niet, sommige mensen mogen je echt. Voor jou is dit misschien lastig om mee om te gaan, en dat kan ik heel goed begrijpen (I know the feeling ), maar zoals ik al zei, het maakt je mede tot wie je bent en zonder dat zou je jij niet meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 23:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Als jij je er aan ergert, dan zou ik dat zeker eens doen.

En jezelf haten...tja, ik weet niet of dat gegrond is...jij bent jij, dit hoort bij je, dit maakt je mede tot wie je bent. En je kunt me geloven of niet, sommige mensen mogen je echt. Voor jou is dit misschien lastig om mee om te gaan, en dat kan ik heel goed begrijpen (I know the feeling ), maar zoals ik al zei, het maakt je mede tot wie je bent en zonder dat zou je jij niet meer zijn.
Als mensen aardig tegen me doen ist meestal omdat ze dan een probleem hebben.. omdat ik op de een of andere manier een lichtelijk hoog denkniveau voor mijn leeftijd heb komen ze dan maar naar mij toe.. ze gebruiken me alleen maar..
Oud 18-07-2002, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:

Als mensen aardig tegen me doen ist meestal omdat ze dan een probleem hebben.. omdat ik op de een of andere manier een lichtelijk hoog denkniveau voor mijn leeftijd heb komen ze dan maar naar mij toe.. ze gebruiken me alleen maar..
Is dat echt zo of zie jij dat zo (zou dat het kunnen zijn)? Soms zie je zelf nl dingen die er in werkelijkheid helemaal niet zijn, gewoon omdat je wantrouwend (en onzeker) bent. Je denkt dat mensen bepaalde dingen over je denken, die soms helemaal niet waar zijn. Telt voor jou alleen rl of doet het je ook wat wat mensen op inet van/over je denken (eerste post lijkt het je wel iets te doen)? Irl ken ik je natuurlijk niet, maar op het forum wel. En ik kan met zekerheid zeggen dat er hier mensen zijn die je mogen en die je niet gebruiken en dat ook niet zullen doen (waarom zouden ze?), maar of je daar iets aan hebt?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 16:16
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

Ik heb precies hetzelfde....

Soms is het best wel extreem, als ik bijvoorbeeld door Amsterdam loop ofzo, of ergens anders waar het erg druk en lawaaierig is, dan kan ik dat allemaal gewoon niet aan soms en word ik helemaal stil en probeer zo onopvallend mogelijk te zijn.
(is denk ik ook een vorm van overgevoeligheid)

En als iemand boos op me wordt ofzo dan kan ik daar echt niet tegen en geef ik mezelf daar ook de schuld van, en dan durf ik ook echt niks te zeggen. Ik laat alles maar over me heen komen..

Oud 20-07-2002, 19:23
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ken dat wel ja

Ik ben best redelijk gevoelig. Als iemand boos op mij is trek ik me dat altijd heel erg aan, waardoor ik soms wel eens (iets té ) heftig reageer. Ook als bijv. mijn moeder boos is op mijn zusje, wordt ik helemaal gefrustreerd en ga me ermee bemoeien, probeer het op te lossen zodat het zo snel mogelijk over is.

Verder pik ik ook heel snel stemmingen op van mensen. Ook als ik een kamer binnenloop ofzo.
Reageren

Regels voor berichten