Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2007, 16:01
Klaas B.
Klaas B. is offline
Daaaaaaaaamn, ik haat Internet Explorer.

Ik heb een pulldownmenu met alle landen, en als je 'm niet 'pulldownt' heeft ie gewoon de breedte van alle andere formuliervelden, zoals het hoort. Echter; als je 'm opent krijgt ie de breedte die gelijk is aan de lengte van de langste naam in het rijtje.
Althans; zo werkt het in Opera, maar in IE werkt dat natuurlijk weer niet. Hoe los ik dit op?

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2007, 17:27
freyk
freyk is offline
Door wat code te geven, want nu kunnen we niks.
Oud 14-07-2007, 18:24
Klaas B.
Klaas B. is offline
U vraagt, wij draaien.

Code:
        <td><select name="country" id="country" style="width:100%;" id="country">
		<option value="the Netherlands" selected="selected">The Netherlands</option>

Dat is het eigenlijk. Opera begrijpt het allemaal, Internet Explorer loopt zoals vanouds te fukcen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 18:57
freyk
freyk is offline
Ik denk dat hij moeilijk doet met die style="width:100%;".
Haal die style eens weg en zet size="60" (of een andere wijdte) daarvoor in de plaats.

En een dubbele id is, volgends mij, nooit goed.
Oud 14-07-2007, 19:08
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-07-2007 @ 19:57 :
Ik denk dat hij moeilijk doet met die style="width:100%;".
Haal die style eens weg en zet size="60" (of een andere wijdte) daarvoor in de plaats.

En een dubbele id is, volgends mij, nooit goed.
Hey, dat van dat id had ik nog niet gezien, thanks.

Ik heb he tnu veranderd naar:

<td><select name="country" id="country" style="width:130px;">

Maar dat maakt verder geen verschil, doet in Opera nog steeds wat ie moet doen, maar in IE niet. Met 'size' lukt het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:46
Vice
Vice is offline
Gaat die in IE je pulldownmenu gelijk de breedte geven van de langste naam of blijft de breedte even groot als je hem opent. Heb je ook al andere browsers geprobeerd. Sowieso kun je proberen om de zelfde soort pagina's via IE te vinden die wel goed functioneren en kijken hoe die code daar in elkaar zit.
Oud 15-07-2007, 20:28
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-07-2007 @ 16:46 :
Gaat die in IE je pulldownmenu gelijk de breedte geven van de langste naam of blijft de breedte even groot als je hem opent. Heb je ook al andere browsers geprobeerd. Sowieso kun je proberen om de zelfde soort pagina's via IE te vinden die wel goed functioneren en kijken hoe die code daar in elkaar zit.
In IE blijft de breedte juist zoals die in het formulier staat, dus ca. 130 px. Het is echter de bedoeling dat, wanneer hij uitklapt, net zo breed wordt als de lengte van de naam van het langste land. Dat gebeurt in Opera wel, maar in IE niet.

Dat kijken op andere sites is wel een goede tip, eens proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten