Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2007, 17:59
Pimplicious
Pimplicious is offline
Goedenmiddag,

Ik heb het afgelopen jaar hbo-rechten gedaan en mijn doel was op mn propedeuse te halen, maar doordat ik door enkele leraren genaaid werden is mn kans daarop verkeken, om het dit jaar nog te halen. Ik zal de naam vd school /stad vd school maar niet noemen ivm slechte publiciteit, maar ik zou het komende jaar heel graag mn propedeuse willen halen dmv een ander opleiding, en na dat jaar was ik van plan verder te kijken welke opleiding ik zou doen op de uni.

Dus mijn vraag is eigenlijk een simpele;
Wat is een makkelijke opleiding om je p te halen binnen een jaar? (en ja t was miss niet slim van me om hbo rechten te doen maar ik was eerst van plan daarmee ook verder te gaan vandaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2007, 18:04
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Omgangskunde HU
Oud 17-07-2007, 19:12
Pimplicious
Pimplicious is offline
lol en nu een serieuze reactie
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:24
Verwijderd
Als je nou eerst kijkt welke studie je wil gaan doen op universitair niveau en dan een studie zoekt die daarbij aansluit, daar heb je wat meer aan dan nu een makkelijke studie doen en dan op de uni het allemaal niet halen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 20:19
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Poggy schreef op 17-07-2007 @ 20:24 :
Als je nou eerst kijkt welke studie je wil gaan doen op universitair niveau en dan een studie zoekt die daarbij aansluit, daar heb je wat meer aan dan nu een makkelijke studie doen en dan op de uni het allemaal niet halen.
lees de beginpost, TS heeft n hbo p rechten niet gehaald, en wilt rechten doen op de uni
Oud 17-07-2007, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 17-07-2007 @ 21:19 :
lees de beginpost, TS heeft n hbo p rechten niet gehaald, en wilt rechten doen op de uni
Euh, lees zelf. Hij zegt. 'Maar ik was eerst van plan daarmee verder te gaan' en ook nog 'n na dat jaar was ik van plan verder te kijken welke opleiding ik zou doen op de uni.'

Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 21:02
Iduna
Iduna is offline
Ja, het ligt natuurlijk altijd aan anderen als je iets niet gehaald hebt..

Geen zin om de resterende vakken te halen? Dan heb je alsnog die P.

Maar sowieso is het wel handig om je meer te verdiepen in wat je nou echt wilt. Welke opleiding lijkt je leuk? Als je dat niet weet, waarom wil je dan naar de universiteit?
Misschien kun je ook even aangeven waar je interesses liggen en dan kun je van daaruit beter zoeken naar een opleiding die bij je past.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 10:12
Pater Noster
Pater Noster is offline
PABO ofzo...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:03
Miracle
Miracle is offline
Het is praktisch gezien gewoon nooit makkelijk om je P in één jaar te halen. Dus misschien kun je proberen alsnog je HBO-rechten P te halen?

En anders, waar ben je goed in? Wat lijkt je leuk om op de universiteit te gaan studeren? Iets wat je leuk vind en goed in bent gaat vaak makkelijker en dat kunnen wij zo niet beoordelen.
Oud 18-07-2007, 11:09
Poepkind
Poepkind is offline
Je HBo rechten P alsnog halen lijkt me inderdaad m\beter, dan kan je ook alvast wat 2e jaars vakken volgen en ben je beter voorbereid op de uni. Of moet je stoppen van de school?
Oud 26-07-2007, 17:24
Fantôme
Fantôme is offline
verder gaan met HBO rechten in het tweede jaar en je daar vooral concentreren op de 1ejaars vakken die je nog moet halen zodat je iig binnen dat jaar je P hebt, lijkt mij het makkelijkst voor jou... dan hoef je niet wéér 60 punten te halen, maar misschien nog 20 ofzo?
Oud 26-07-2007, 18:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pimplicious schreef op 17-07-2007 @ 18:59 :
Wat is een makkelijke opleiding om je p te halen binnen een jaar?
HBO rechten.
Oud 01-08-2007, 11:59
Ef
Ef is offline
HBO SJD aan de HU is een erg makkelijke opleiding om je p mee te halen.

Wat rechten vakken, wat sociale vakken, groot werkstuk voor heeel veel studiepunten!
Ik heb mijn p zonder veel moeite gehaald dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 09:53
NN
NN is offline
Als je HBO P Rechten niet in één jaar kan halen, zal een echte rechtenstudie op WO-niveau waarschijnlijk ook een behoorlijk zware kluif worden...

Heb de afgelopen jaren veel HBO-P of HBO-schakelprogramma doorstromers om me heen gezien, die soms jaren over één vak doen...
Reageren

Regels voor berichten