Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2007, 22:34
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Mijn vriend en ik willen er in september een paar daagjes tussenuit trekken. We dachten aan Noord-Frankrijk:
Pas-de-Calais, Normandie of de Champagne streek.
Wat is de moeite waard om naartoe te gaan?
Hebben jullie misschien toffe adresjes om te logeren die niet te duur zijn?

Groetjes
Advertentie
Oud 03-08-2007, 17:08
Verwijderd
Champagne-Ardennen of Bretagne zijn leuk Afhankelijk van jullie budget natuurlijk kunnen jullie kiezen voor chambres d'hôtes. (http://www.tourismebretagne.com/fr/h...departement=29). Het verschilt nogal qua prijsklasse. Of ouderwets kamperen. http://www.tourismebretagne.com/fr/h...ping/index.cfm
Oud 12-08-2007, 12:31
knijtert
knijtert is offline
Dit is niet waar je om vraagt. Maar ik zou me nog maar eens bedenken of je naar Noord Frankrijk wil. Ik ben met de fiets vanuit Nederland naar de Franse Alpen gefietst en ik vond Noord Frankrijk ver weg het minst mooi en leuk.

Frankrijk is een schitterend land, het zou zonde zijn als je dan naar het minst mooie gedeelte gaat. Behalve als je graag graanvelden wil zien, heel veel graanvelden. Verder heeft Noord Frankrijk een grote rol gespeelt in oorlogen en dus zijn er erg veel oorlogsmonumenten te vinden.

Verder kan ik adresjes geven om te logeren die niet duur zijn. Gelukkig is Noord Frankrijk geen duur gebied en moet dat wel lukken lijkt me. Zoals eerder gezegt zijn chambres d'hôtes wellicht een goede optie.
Oud 12-08-2007, 12:48
TRA
TRA is offline
Normandië lijkt me anders een schitterende (als in: om te verblijven) streek, maar vooral omdat ik geinteresseerd ben in historie en daar hebben vele gebeurtenissen (o.a. D-Day) plaatsgevonden die later ook monumenten met zich meebrachten.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 12-08-2007, 18:19
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
TRA schreef op 12-08-2007 @ 13:48 :
Normandië lijkt me anders een schitterende (als in: om te verblijven) streek, maar vooral omdat ik geinteresseerd ben in historie en daar hebben vele gebeurtenissen (o.a. D-Day) plaatsgevonden die later ook monumenten met zich meebrachten.
Dan is het zoals ik al zei wel een interesante regio. Maar de meeste mensen zijn denk ik niet naar zoiets op zoek tijdens de vakantie. Normandie en Bretagne zijn dan ook nog een kust dus dat maakt bepaalde mensen ook al blij. Ook in Bretagne staan er rond de kust waanzinnig veel bunkers. Bijzonder om een keer te zien, maar als je wat anders zoekt dan allen historie tijdens een vakantie is het denk ik aan te raden om zuidelijker te gaan.
Oud 13-08-2007, 09:06
Jones
Kamers heb je voor zo'n 25 tot 40 euro per nacht per persoon. Het is qua natuur inderdaad het minst interessante gedeelte van frankrijk maar aan de kust is het nog wel de moeite waard. Als je interesse hebt in historie dan is het zeker een bezoek waard omdat er inderdaad erg veel oorlogen zijn uitgevochten.

Kamperen kan natuurlijk ook, zal wel zo'n 10 tot 15 euro per nacht per persoon zijn. Maar dat zou ik alleen in begin september doen vanwege het weer. 2-sterren hotels liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse als de kamers huren.

Wat er specifiek te doen is heb ik geen idee van omdat ik nooit verder ben gekomen dan er door heen rijden.
Advertentie

Regels voor berichten