Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 16:01
Belgarath
Belgarath is offline
Sinds ik mijn studie even op een heel laag pitje heb gezet, weet ik eigenlijk niet zeker of ik over een tijd wel weer verder wil met mijn studie. Ik wil eigenlijk wat testen maken om erachter te komen wat ik nou echt leuk vind en kan. Nu zijn er op internet vrij veel van dit soort testen te vinden, maar die zijn meestal vrij manipuleerbaar. Kennen jullie misschien beroeps- en studietesten (niet noodzakelijk op internet) die moeilijk te manipuleren zijn? Of heeft iemand een geniaal idee om een test niet (onbewust) in te vullen zodat het resultaat eruit rolt dat je van te voren al in gedachten had?
Oud 22-08-2007, 18:21
Balance
Balance is offline
Misschien kun je beter naar een studieadviseur gaan, die heeft wat meer kennis van die tests, denk ik.
Oud 23-08-2007, 18:50
Belgarath
Belgarath is offline
Kun je daar nog heen als je je uitgeschreven hebt?
Oud 23-08-2007, 18:52
Miracle
Miracle is offline
Als je bij hen wilt blijven studeren wel lijkt me.
Oud 23-08-2007, 18:55
Verwijderd
Vrijwel alle tests zijn manipuleerbaar.

Je bent er zelf bij hoe je een test invult: als jij een eerlijk resultaat wilt, dan is het belangrijk dat je zo de vragen zo eerlijk mogelijk beantwoord en niet op basis van wat je 'zou moeten vinden'. Soms is het lastig, maar dat is dan bij vrijwel alle beroeps- en studietesten het geval, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 20:30
Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Wat voor studie heb je gedaan?
Waarom ben je ermee gestopt?
Wat waren leuke en minder leuke dingen?
Welke sector wil je graag in werken?
Wat zijn je kwaliteiten?
etc.

Misschien kan ik je een paar suggesties geven?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:31
Verwijderd
Als je contact opneemt met de studieadviseur van je vorige opleiding, is er best een kans dat die een beroeps/studiekeuze test met je wil afnemen. Zo niet, dan kun je dat ook met een maatschappelijk werker doen, dit kun je o.a. regelen via de huisarts of via het riagg.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 14:54
Joopiedegekste
Citaat:
Sarah schreef op 24-08-2007 @ 19:31 :
Als je contact opneemt met de studieadviseur van je vorige opleiding, is er best een kans dat die een beroeps/studiekeuze test met je wil afnemen. Zo niet, dan kun je dat ook met een maatschappelijk werker doen, dit kun je o.a. regelen via de huisarts of via het riagg.
Die zullen niet veel betere testen hebben hoor...Een paar weken geleden heb ik mijn studie/werkadviseur van het CWI gevraagd of ik een paar goeie tests kon maken van echt professionele testbureaus, maar deze waren achteraf echt niet beter. Er kwam bijna overal hetzelfde uit als wat ik al eerder kreeg bij korte snelle internettesten, en ik vond de kwaliteit eigenlijk nog slechter ook (met vragen zoals "wil je later als loodgieter werken? ja/nee. Wil je later als tandarts werken? ja/nee" etc). Toch denk ik dat je behalve de testen wel met een adviseur kunt overleggen over bijvoorbeeld snuffelstages. En je kan natuurlijk ook zelf overal rondkijken, vragen stellen aan mensen met verscheidene beroepen. Probeer het gewoon zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:48
Verwijderd
Als het goed is hebben die geen simpel vragenlijstje dat je invult en waarop je een bepaalde score haalt die ergens bij past, maar overleggen ze met je over wat het best bij je past etc.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:36
Joopiedegekste
Ja dat is wel zo, maar het ging hier over de tests en niet over de mensen die je helpen bij een keuze maken Maar goed, ik denk dat je het beste inderdaad toch mar eerst met zo'n adviseur of coach kan overleggen over wat het beste is om nu eerst te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten