Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 21:33
beckham1990
beckham1990 is offline
Kun je al te weten komen voor de geboorte van een kind wie de biologische vader is (bij twijfel natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:34
Verwijderd
volgens mij niet. weet ik niet zeker. www.google.nl
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij na een aantal maanden zwangerschap.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:45
beckham1990
beckham1990 is offline
ik vind het dus nergens.
Ik denk ook van niet en hoop ten zeerste dat dit zo is.
Heeft iemand een sluitend antwoord ?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:46
Verwijderd
Een DNA-test is in theorie wel mogelijk bij een ongeboren kind, maar het vergroot de kans op een miskraam nogal, dus ik denk dat het voor een vaderschapstest nooit gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:48
beckham1990
beckham1990 is offline
maar het is dus mogelijk? Ik kan me toch een boel situaties inbeelden waar dit handig voor zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:20
Verwijderd
Ze kunnen dacht ik voor tests weefsel afnemen van een ongeboren kind, dus ik denk dat het voor een dna-test idd ook wel kan.
Het schijnt idd de kans op een miskraam wel aanzienlijk te vergroten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Volgens mij snap ik iets niet. Het lijkt me voldoende om bij te houden met wie je seks hebt gehad, en wanneer.

Volgens mij - correct me if I'm wrong - wordt een vrouw zwanger wanneer de eisprong plaats vindt. En dat is exact 14 dagen voordat je je menstruatie moet krijgen. Bij wie was je op dat moment? Dat was de dader...
Oud 23-08-2006, 22:50
Verwijderd
Dat is 14 dagen als je precies een gemiddelde vrouw bent. Lang niet iedereen heeft een volkomen gemiddelde cyclus
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:57
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-08-2006 @ 23:50 :
Dat is 14 dagen als je precies een gemiddelde vrouw bent. Lang niet iedereen heeft een volkomen gemiddelde cyclus
Ah, ok. Ik dacht dat die 14 dagen nogal "klokvast" waren en dat het de tijd voor de eisprong was die nogal eens kon variëren. Weer iets bijgeleerd
Oud 23-08-2006, 23:00
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-08-2006 @ 23:57 :
Ah, ok. Ik dacht dat die 14 dagen nogal "klokvast" waren en dat het de tijd voor de eisprong was die nogal eens kon variëren. Weer iets bijgeleerd
Eh, en ook al zou je theorie wel kloppen... Als je zwanger bent word je niet ongesteld, en kun je dus ook niet weten met wie je seks had precies 14 dagen voordag je ongesteld was..
Oud 23-08-2006, 23:12
Verwijderd
Het klopt wel wat Al Murphy zegt, overigens dacht ik dat het 12 dagen waren, maar die periode is inderdaad heel vast. De tijd ervoor kan variëren waardoor iedere vrouw een andere cyclus heeft. Briseďs heeft uiteraard ook gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:16
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 24-08-2006 @ 00:00 :
Eh, en ook al zou je theorie wel kloppen... Als je zwanger bent word je niet ongesteld, en kun je dus ook niet weten met wie je seks had precies 14 dagen voordag je ongesteld was..
Mja, mijn theorie is toch al gekelderd. Maar zowat alle vrouwen waarvan ik de cyclus een beetje kende/begreep waren vrij regelmatig in die dingen. Principe van: PMS-miserie begin op een vrijdag. Ongesteld worden op maandag of dinsdagochtend. De vrijdag nadien is dat weer van de baan en slaan weer andere hormonen op hol. En in hetzelfde ritme past ovulatie dan op vrijdag een week later.

Maar vergeet mijn theorietje maar, hoor. Als het fout is, is het fout. En ja je hebt gelijk (pff, dacht ik al dat ik er iets van begreep)
Oud 24-08-2006, 03:39
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 24-08-2006 @ 00:16 :
Maar vergeet mijn theorietje maar, hoor. Als het fout is, is het fout. En ja je hebt gelijk (pff, dacht ik al dat ik er iets van begreep)
Geeft niks, ik ben een meisje en ik snap het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:40
XQseMe2
XQseMe2 is offline
dacht dat het wel mogelijk was, maar pas na een paar maanden if I'm not mistaking.
Vraag het eens na bij je huisarts of bij zo'n 'help-ik-ben-zwanger'-site ofzo. Of kijk ns bij www.dokter.nl
Oud 24-08-2006, 14:07
remy476
remy476 is offline
ben je zwanger dan?
Oud 24-08-2006, 16:53
Teres
Teres is offline
Ok over die tests dus:

In principe kan je al na 3 dagen je DNA samenstelling te weten komen. Dit is echter de pre-implantatie genetische diagnose dus niet echt van toepassing hier denk ik

Enja verder hebben we de CVS vlokkentest die na 10 weken PML (postmenstruele leeftijd) kan gebeuren, de amnioscentese(vruchtwaterpunctie) na 14/15weken PML en de FBS(fetal blood sampling) na 20 weken (maar deze laatste gebeurt meestal enkel bij foetussen waar een probleem is en het risico op miskraam is zeer hoog! 2/5%!)

De 2 andere testen hebben zo ook hun risico op miskramen (0.5/1%) maar dat is natuurlijk verkiesbaar boven 25% kans op een defect "te laat" te ontdekken (om het even grof te verwoorden)
En bij beiden kan er uiteraard de DNA samenstelling bekomen worden.

Wel, het antwoord op je vraag is dus idd al gegeven: Ja, een vaderschapstest is volgens mij in principe mogelijk, mits je er zelf om vraagt denk ik. En het is mij in uw situatie ook niet helemaal duidelijk of je het nu juist wel of niet wil weten..?

In elk geval heb ik mijn embryologie ff kunnen herhalen en ik wens je veel euhm succes (denk ik )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 20:35
beckham1990
beckham1990 is offline
Ik ben niet zwanger, de ex-vriendin van mijn broer daarentegen wel en die beweerd dat het van hem is. Ik denk eerder dat ze liegt, want ze wil hem al maanden wanhopig terug. Daarbij is het al behoorlijk lang uit tss hen en is ze met weet ik wie allemaal naar bed geweest. Anyway ze beweert een test gedaan te hebben waaruit blijkt dat hij als enige mogelijkheid overblijft met alle gevolgen van dien voor mijn broer.. hun relatie heeft maar twee weken geduurd, zij beweerde trouw de pil te nemen.

Ze had al eerder verteld dat ze zwanger was, maar het op geen enkele manier van plan was te houden. Nu het (volgens haar) met zekerheid van mijn broer is denkt ze er niet aan om abortus te plegen, nu vindt ze dat plots geen optie.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 20:57
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
fiieke schreef op 24-08-2006 @ 21:35 :
Ik ben niet zwanger, de ex-vriendin van mijn broer daarentegen wel en die beweerd dat het van hem is. Ik denk eerder dat ze liegt, want ze wil hem al maanden wanhopig terug. Daarbij is het al behoorlijk lang uit tss hen en is ze met weet ik wie allemaal naar bed geweest. Anyway ze beweert een test gedaan te hebben waaruit blijkt dat hij als enige mogelijkheid overblijft met alle gevolgen van dien voor mijn broer.. hun relatie heeft maar twee weken geduurd, zij beweerde trouw de pil te nemen.

Ze had al eerder verteld dat ze zwanger was, maar het op geen enkele manier van plan was te houden. Nu het (volgens haar) met zekerheid van mijn broer is denkt ze er niet aan om abortus te plegen, nu vindt ze dat plots geen optie.
Nou een DNA test kan natuurlijk nooit uitsluitsel geven als het DNA van het kind niet vergeleken is met het DNA van de (mogelijke) vader. Dus tenzij je broer toestemming heeft gegeven en weefsel heeft afgestaan, is het zeker dat ze liegt.
Oud 24-08-2006, 21:07
beckham1990
beckham1990 is offline
Dat weten we natuurlijk wel, ze zegt dat het vergeleken is met de andere mogelijke vaders en die waren negatief. Ze is al meer dan 10weken zwanger, dus het is jammergenoeg mogelijk wat ze zegt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:10
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
fiieke schreef op 24-08-2006 @ 22:07 :
Dat weten we natuurlijk wel, ze zegt dat het vergeleken is met de andere mogelijke vaders en die waren negatief. Ze is al meer dan 10weken zwanger, dus het is jammergenoeg mogelijk wat ze zegt.
Dat lijkt me sterk, maargoed, ze kan je broer niet zoveel maken. Dus ja, het is wel een probleem, maar in dit geval duidelijk haar probleem, lijkt me zo.
Oud 24-08-2006, 21:15
beckham1990
beckham1990 is offline
Hoe bedoel je niks maken,ze wilt het houden en heeft mijn broer dan geen verplichtingen? (als het van hem is)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:19
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
fiieke schreef op 24-08-2006 @ 22:15 :
Hoe bedoel je niks maken,ze wilt het houden en heeft mijn broer dan geen verplichtingen? (als het van hem is)
Nee, wettelijk gezien heeft hij volgens mij geen verplichtingen als hij het niet erkent (of als hij geen toestemming geeft voor een echte DNA test en het dus niet vaststaat of hij de biologische vader is, maar hier ben ik niet geheel zeker over, dus pin me er niet op vast). Of hij zich ook geheel afzijdig wíl houden als het zijn kind is is natuurlijk een ander verhaal.
Oud 24-08-2006, 21:20
Verwijderd
"Ik geloof er niks van, maar ik wil best in een bekertje pissen zodat jij met dat bekertje naar een arts kan voor een DNA-test. Blijkt dan dat ik de vader ben, dan wil ik graag die documenten zien en dan zoeken de advocaten maar verder uit wat er qua allimentatie gebeurt en óf er wat gebeurt."

1) Als ze liegt, gaat ze zo'n test nooit doen.
2) Als ze niet liegt, dan wordt het voor haar duidelijk dat hij niks met haar of haar zogenaamde kind te maken wil hebben, waardoor ze wellicht toch maar voor abortus gaat.

Verder, bij zo'n test is de dokter verplicht te zeggen dat het de kans op een miskraam verhoogt. Je zegt - 'potentiele vaders'. Het is dus niet één test maar meerdere die ze stelt gedaan te hebben. Het lijkt me echter sterk dat een zwangere vrouw iets gaat doen dat in die mate gevaarlijk is voor haar kind. En het lijkt me ook vrij sterk dat een dokter zoiets wil doen, want één test is wat anders dan tien achter elkaar, bij wijze van.

Hoe dan ook, ik zou het ook niet vertrouwen en ik vind dat je hier moet blijven vertellen hoe het afloopt want nu ben ik nieuwsgierig. (a)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:22
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 24-08-2006 @ 22:20 :
Verder, bij zo'n test is de dokter verplicht te zeggen dat het de kans op een miskraam verhoogt. Je zegt - 'potentiele vaders'. Het is dus niet één test maar meerdere die ze stelt gedaan te hebben. Het lijkt me echter sterk dat een zwangere vrouw iets gaat doen dat in die mate gevaarlijk is voor haar kind. En het lijkt me ook vrij sterk dat een dokter zoiets wil doen, want één test is wat anders dan tien achter elkaar, bij wijze van.
Nouja, je hoeft natuurlijk maar een keer zo'n test te doen om het DNA profiel van het kind te krijgen, en dan maakt het niet uit met hoeveel DNA profielen van mogelijke vaders je het vergelijkt.
Oud 24-08-2006, 21:23
Verwijderd
Als ze het toch houdt, kan je die test toch ook doen nadat het kind geboren is?
Minder risico en dan heb je wel zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:31
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 24-08-2006 @ 22:19 :
Nee, wettelijk gezien heeft hij volgens mij geen verplichtingen als hij het niet erkent (of als hij geen toestemming geeft voor een echte DNA test en het dus niet vaststaat of hij de biologische vader is, maar hier ben ik niet geheel zeker over, dus pin me er niet op vast). Of hij zich ook geheel afzijdig wíl houden als het zijn kind is is natuurlijk een ander verhaal.
Ze kan toch wel zo'n test eisen van hem dacht ik.
Ik weet niet wat hij zal doen als hij wel degelijk de vader is, hij zit er momenteel niet te erg mee want voor hem staat het 100% vast dat ze liegt. Als ze zo gek is om het te houden en het is zijn kind denk ik niet dat hij met de gedachte zal kunnen leven dat er een kind rondloopt van hem waar hij zelf niks mee te maken heeft. Hij heeft een klein hartje en dat weet ze goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:39
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 24-08-2006 @ 22:23 :
Als ze het toch houdt, kan je die test toch ook doen nadat het kind geboren is?
Minder risico en dan heb je wel zekerheid.
Zeg dat haar eens..

Ze wilde het niet houden, maar op 1 of andere manier heeft ze het in haar hoofd gehaald dat het mss van mijn broer is en heeft ze het laten testen en kan het niet anders dan dat hij de vader is (haar woorden) maw het al dan niet houden van het kind is voor haar afhankelijk van wie de vader is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Briseďs schreef op 24-08-2006 @ 22:22 :
Nouja, je hoeft natuurlijk maar een keer zo'n test te doen om het DNA profiel van het kind te krijgen, en dan maakt het niet uit met hoeveel DNA profielen van mogelijke vaders je het vergelijkt.
Oja, tuurlijk. Nouja, alsnog is ze een pauper.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 22:00
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 24-08-2006 @ 22:42 :
Oja, tuurlijk. Nouja, alsnog is ze een pauper.
Dat is een feit, ik dacht gewoon dat ze loog maar blijkbaar is het mogelijk. Bij mij komt alles nu zo over dat ze het gewoon gepland heeft. Je hebt minder dan een procent kans om zwanger te zijn als je trouw de pil neemt! en heeft ze dit bij hem gedaan in de hoop dat het kind alles van hem meeheeft en heeft ze het voor de rest altijd veilig gedaan en zijn die vaderschapstesten bullshit.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 07:49
Teres
Teres is offline
Net even op google "vaderschapstest" en "kosten" ingegeven en wat blijkt is dat je al snel aan 400euro komt voor een test met 3 personen en dit blijkbaar voor "setjes die je zelf thuis even gebruikt". Ik kan mij dus best inbeelden dat er in het ziekenhuis nog een heleboel meer voor wordt gevraagd. En je sprak idd van meerdere vaders dus dan is je broer nog niet getest... Ik vind de kosten vrij hoog en de daad vrij drastisch voor een baby dat ze eerst niet wou houden..

Haar hele verhaal lijkt me toch wel érg sterk, ik geloof er eerlijk gezegd niks van (van de test enz). De versie van "hem erin laten lopen" lijkt me meer waarschijnlijk, al heb ik toch ook mijn twijfels bij het feit dat ze maar 2 weken zijn samengeweest...

Volgens mij zou je broer idd best instemmen met de test, maar hej, wie ben ik of dit hele forum Mss dat je best iemand met juridische kennis aanspreekt of zelfs een arts, dat zijn diegenen die jullie enige zekerheid kunnen geven over zijn plichten/verantwoordelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:38
Estar
Estar is offline
Met een vruchtwaterpunctie of navelstrengpunctie kunnen ze daar achter komen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:43
Sennah
Sennah is offline
Hoe zeker weet je eigenlijk dát ze zwanger is?
Oud 25-08-2006, 14:51
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Teres schreef op 25-08-2006 @ 08:49 :
Net even op google "vaderschapstest" en "kosten" ingegeven en wat blijkt is dat je al snel aan 400euro komt voor een test met 3 personen en dit blijkbaar voor "setjes die je zelf thuis even gebruikt". Ik kan mij dus best inbeelden dat er in het ziekenhuis nog een heleboel meer voor wordt gevraagd. En je sprak idd van meerdere vaders dus dan is je broer nog niet getest... Ik vind de kosten vrij hoog en de daad vrij drastisch voor een baby dat ze eerst niet wou houden..

Haar hele verhaal lijkt me toch wel érg sterk, ik geloof er eerlijk gezegd niks van (van de test enz). De versie van "hem erin laten lopen" lijkt me meer waarschijnlijk, al heb ik toch ook mijn twijfels bij het feit dat ze maar 2 weken zijn samengeweest...

Volgens mij zou je broer idd best instemmen met de test, maar hej, wie ben ik of dit hele forum Mss dat je best iemand met juridische kennis aanspreekt of zelfs een arts, dat zijn diegenen die jullie enige zekerheid kunnen geven over zijn plichten/verantwoordelijkheden.
Geld is geen probleem voor haar. Hij heeft het nu verteld aan onze ouders en ze gaan alledrie gaan praten met haar en haar ouders. Valt ze meteen door de mand als ze liegt, natuurlijk komt er een advocaat aan te pas als het zo is. We hadden gewoon nooit gedacht dat het zo ver zou komen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:54
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Sennah schreef op 25-08-2006 @ 14:43 :
Hoe zeker weet je eigenlijk dát ze zwanger is?
Over zoiets kán ze niet liegen, het is geen tv-serie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 15:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Teres schreef op 25-08-2006 @ 08:49 :
Net even op google "vaderschapstest" en "kosten" ingegeven en wat blijkt is dat je al snel aan 400euro komt voor een test met 3 personen en dit blijkbaar voor "setjes die je zelf thuis even gebruikt". Ik kan mij dus best inbeelden dat er in het ziekenhuis nog een heleboel meer voor wordt gevraagd.
1. vertrouw google niet te snel
2. thuistesten zijn soms veel duurder dan die in het ziekenhuis (om over zorgverzekeringen nog maar te zwijgen)

OT:
je broer heeft natuurlijk geen plichten. als zij tegen de rechter zegt dat 4 van de 5 bedpartners het niet kunnen zijn, is dat nog geen bewijs dat je broer het wel is.

overigens denk ik dat het meisje in kwestie psychische hulp nodig heeft (newsflash!!!) een verbroken relatie uitvechten over een kind is natuurlijk te fout voor woorden. hopelijk zijn haar ouders wat meer vatbaar voor logica.

en als je broer het zeker weet: laat hem dan die test doen en sla zijn ex er mee om de oren (figuurlijk dan, want ze is natuurlijk zwanger)
Oud 25-08-2006, 16:06
Verwijderd
Zelfs al kan ze via een test bewijzen dat hij de biologische vader is, (voor of na de zwangerschap) hij zal het kind eerst moeten erkennen voor zij verplichtingen van hem kan eisen. En die erkenning is dus niet verplicht voor je broer.

Verschrikkelijk, die meiden. De vriendin van mijn broertje flikt het ook iedere maand weer om 'zwanger' te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 19:05
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
fiieke schreef op 25-08-2006 @ 15:54 :
Over zoiets kán ze niet liegen, het is geen tv-serie
Je kunt zeker over zoiets liegen, er zijn genoeg zieke figuren.
Het zou een waardeloze poging kunnen zijn om hem terug te krijgen, wat je zegt dat ze sowieso wil.
Dus vandaar mijn vraag.
Oud 28-08-2006, 16:52
Verwijderd
Ik denk dat ze binnen nu en een paar weken gaat beweren een miskraam te hebben gehad
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 12:39
borboleta
borboleta is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 28-08-2006 @ 17:52 :
Ik denk dat ze binnen nu en een paar weken gaat beweren een miskraam te hebben gehad
Net gtst!

Wat een sletje trouwens, ook niet echt iets om vrolijk van te worden, als dat je moeder wordt!

Hoe denken je ouders erover? Als ik vragen mag
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten