Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2007, 17:35
Atje85
Atje85 is offline
Hallo,

Ik zat gisteravond op msn te praten met een vriend en opeens viel diens PC zomaar uit (alsof de stroom uitviel), zei ie via n smsje meteen erna..magoed, gaan slapen, volgende ochtend PC aangezet.. maar PC start maar half: Hij start wel gewoon op, begint met het windows-logo in t zwarte scherm en geeft dan een melding van, dat er een software of hardware fout is opgetreden.. optie 1 is dan veilige modus , optie 2 mbv Vista cd herstellen..
Optie 1, werkt niet..gebeurd precies tzelfde.. dus Windows start ook niet in vieilige modus.
Optie 2 geprobeerd met behulp van originele Vista cd.. dan krijg je een melding van CD gevonden, druk op een toets balbla.. maar dat helpt niet.. na een paar x proberen verschijnt zelfs de melding van ''druk op een toets om via de cd te starten'' niet meer... ook alle kabels eruit/erin hielp niet enzo...

Vraag: is de HD gecrasht? Zo ja, ben je dan alle bestanden kwijt of is het meestal mogelijk om t bij een pc-zaak nog over te laten zetten op dvd ofzo.. ? Naar wwat ik weet is dat het soms wel en soms niet mogelijk is om de bestanden nog te kunnen lezen... dit schijnen ze te testen met apparatuur bij de pc-shop.. kunnen ze dit meteen zien binnen 5min of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 18:46
TopDrop
TopDrop is offline
Als je het windows logo ziet bij het opstarten, dan lijkt mij dat de harddisk het gewoon nog doet. Immers staat windows op je harde schijf.

Het zou misschien wel kunnen though, zo'n expert ben ik daar ook weer niet in. Maar mijn gevoel zegt dat het niet aan de harde schijf ligt.
Oud 26-08-2007, 19:10
Koning
Koning is offline
Druk bij het opstarten eens tot vervelens toe op F8. Dan krijg je als het goed is een keuze menu waar je de optie "Automatisch herstarten bij systeemfout uitschakelen" staat, kies deze optie eens en start dan eens opnieuw op.

Dan krijg je als het goed is een blauw scherm met een foutcode.

/:Edit Vista, weet niet of dat precies zo werkt maar probeer het maar.
Oud 26-08-2007, 19:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 26-08-2007 @ 19:46 :
Als je het windows logo ziet bij het opstarten, dan lijkt mij dat de harddisk het gewoon nog doet. Immers staat windows op je harde schijf.

Het zou misschien wel kunnen though, zo'n expert ben ik daar ook weer niet in. Maar mijn gevoel zegt dat het niet aan de harde schijf ligt.
Nu je het zegt, ik weet niet zeker of je het windows logo wel zag..

Citaat:
Koning schreef op 26-08-2007 @ 20:10 :
Druk bij het opstarten eens tot vervelens toe op F8. Dan krijg je als het goed is een keuze menu waar je de optie "Automatisch herstarten bij systeemfout uitschakelen" staat, kies deze optie eens en start dan eens opnieuw op.

Dan krijg je als het goed is een blauw scherm met een foutcode.

/:Edit Vista, weet niet of dat precies zo werkt maar probeer het maar.
Ik kan morgen pas bij de PC, maar ik zal het eens proberen!

Wat moet ik met die foutcode dan?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 19:54
Koning
Koning is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 26-08-2007 @ 20:52 :
Wat moet ik met die foutcode dan?
Hier posten, soms is er nog wat zinnigs uit te halen.!
Oud 26-08-2007, 20:00
Atje85
Atje85 is offline
Oke, ik hoop dat die F8 uberhaupt werkt... maar ik vrees zelf toch voor de HD, aangezien ie zomaar wegviel, en een soft/hardware fout aangeeft en geen van de aangeboden mogelijkheden uitvoert..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 21:07
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Wanneer je nog het windows logo ziet hoef je je (voorlopig) geen zorgen te maken over je harddisk.

Probeer eens: CD erin, booten vanaf cd en kies voor repair. Typ hier in chkdsk /r
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 22:58
Atje85
Atje85 is offline
^Deed ie ook niet.

Probleem was dat 1 van de RAM-dingetjes t had begeven... maar een nieuwe erin gegooid, en alles doet t weer!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 02:08
TopDrop
TopDrop is offline
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten