Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2007, 21:05
Luki
Luki is offline
In deze wereld vol veranderingen is het noodzakelijk producten aan te passen aan de consumenten. Om die reden kan ik mij voorstellen dat een stylo witte forum dat beter doet dan een out-dated geel scherm. Maar weten wij wel zeker dat dit milieuverantwoord is van de ontwerpers van het forum? Volgens Google níet. Zij ontwierpen 'blackle', met als achtergrondgedachte dat een zwart (donker) scherm minder energie verbruikt dan een wit (licht) scherm. Is het niet langer mileuverantwoord om witte forums te maken laat staan internetsites? Of is het zelfs omstreden wetenschap dat een licht scherm minder energie verbruikt. De stelling, het vraagstuk. Hoe moeten wij nou verder????
Oud 06-09-2007, 21:42
T_ID
T_ID is offline
Dat lijkt me nou typisch gekloot in de marge. Voor iedere persoon die Google op z'n zwart bekijkt zijn er honderd mensen die in een bedrijf 's nachts hun pc en scherm aan laten staan omdat ze geen zin hebben 's morgens een paar minuten te wachten op opstarten.
Dat soort dingen eerst aanpakken is 300% efficiënter.
Oud 06-09-2007, 21:49
Luki
Luki is offline
Een zeer raak argument natuurlijk. Maar als je miljonair bent en je vind een dubbeltje op straat ben je toch iets rijker..
Oud 06-09-2007, 22:11
Verwijderd
Wat T_ID zegt.

Bovendien staat dat Blackie gebeuren van Google niet eens bij de boxenste 10 als je het op google zelf zoekt. Als google dat al niet eens voor elkaar krijgt, hoe willen ze van Blackie dan ooit een succes maken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 08:52
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Wat T_ID zegt.

Bovendien staat dat Blackie gebeuren van Google niet eens bij de boxenste 10 als je het op google zelf zoekt. Als google dat al niet eens voor elkaar krijgt, hoe willen ze van Blackie dan ooit een succes maken?
Het is dan ook Blackle ipv blackie.
En met blackle is het wel je eerste zoekresultaat
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 11:46
lawallan
lawallan is offline
los van het feit of het helpt, blackle ziet er (naar mijn mening) veel beter uit dan google. Genoeg reden om het te gebruiken dus.
Oud 07-09-2007, 22:04
Verwijderd
Natuurlijk helpt elk dubbeltje, maar het nut van Blackle is zeer te betwijfelen. Immers, een TFT-scherm is al relatief zuinig. Stel dat een 22" wide-TFT-scherm 45 W verbruikt bij een volledig wit scherm, dan wordt dat echt niet minder dan zo'n 25 W in zwarte modus. Bij een CRT scheelt het ook nauwelijks, omdat het energieverbruik daarbij niet komt door de beeldschermkleur maar door de spanning op het electronenraster die moet worden onderhouden.

Natuurlijk is twintig watt besparen prima, maar dan kun je beter alle 40- en 60 W-peertjes in je huis vervangen door 9 en 11 W-spaarlampen. Dat scheelt tenminste écht pieken; bij een gemiddelde prijs van 0,18 euro per kWh zit je zo op een besparing van meerdere vele tientjes per jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 22:30
Verwijderd
Citaat:
los van het feit of het helpt, blackle ziet er (naar mijn mening) veel beter uit dan google. Genoeg reden om het te gebruiken dus.
Toch werkt het nog niet helemaal super. Ik heb al een paar searches gedaan waar ik in google wel resultaat krijg en in blackle niet. Je zou zeggen dat ze dezelfde gegevens raadplegen, dus iets is er nog niet helemaal in de haak
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:22
Verwijderd
Inderdaad beter investeren in schonere/zuinigere technologie dan zo iets triviaals.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 14:23
Luki
Luki is offline
Natuurlijk scheelt het alleen maar peanuts. Maar toch is het goed als je toch al liever naar zwart kijkt. Er komt ook geen investering bij kijken behalve het veranderen van je startpagina. Waar kun je anders voor zo weinig moeite iets wellicht dan triviaals doen voor het milieu. Kortom het offer wat je moet brengen hiervoor is veel kleiner dan om spaarlampen aan te schaffen. Net zoals

- Apparatuur uitschakelen als je het niet nodig hebt.
- Flessen en andere kneut recyclen.
Zo ver kom ik dan nu even.

Helaas is het alleen dat milieuvriendelijkheid lijnrecht staat tegenover comfort. Comfort is dikwijls milieuvervuilend. Wat betekend dat je voor milieuvriendelijkheid bijna altijd comfort moet inleveren. pfff
Oud 08-09-2007, 22:08
Inanis
Inanis is offline
tsja.. k had een tijdje een zwarte achtergrond.. maar dat vonden wat mensjes raar.
dan maar niet milieuvriendelijk..

soms moet je een kwade kiezen om geen last te hebben van andere kwaden
Oud 10-09-2007, 14:01
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
tsja.. k had een tijdje een zwarte achtergrond.. maar dat vonden wat mensjes raar.
dan maar niet milieuvriendelijk..

soms moet je een kwade kiezen om geen last te hebben van andere kwaden
vonden ze je er depri door ofzo?

neeserieus, T_ID had in zijn eerste post gewoon gelijk, nare man heeft het bewezen met pure wiskunde, einde verhaal.

edit: ik zag net trouwens dat blackle aangeeft hoeveel energie op deze wijze gespaard is. Ik hoop wel dat ze compenseren voor mensen met een witte achtergrond die blackle in een niet-gemaximaliseerd venster openen.
Oud 11-09-2007, 02:54
Verwijderd
Hmm, ik hou het op Google.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 09:25
Verwijderd
sowieso doet een wit scherm pijn aan mijn ogen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten