Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2007, 09:14
marrel
marrel is offline
Ik heb een paar maanden geleden candida infectie gehad in m'n mond. Spruw dus. Van de huisarts een gel en een pil gekregen waarna het over ging. Nu komt het alleen weer terug. Wat op internet gezocht en dat schijnt niet abnormaal te zijn. Wat ik er ook vaak bij zie staan is dat je suikervrij moet eten/ minder suiker. Hoelang moet ik dat gaan volhouden? Het is nogal een radicale verandering vergeleken wat ik normaal eet. En gaat die schimmel dan ook echt helemaal weg en is het dan weer goed of blijft ie nog ergens in een hoekje zitten wachten tot ik weer elke dag mijn glaasjes ranja en dosis chocola eet om dan weer terug te komen?

Het is echt heel irritant en doet ontsettend pijn, bovendien daarnaast nog eens erg vermoeiend dus hoop er eigenlijk wel z.s.m. helemaal vanaf te komen. Is het raadzaam nog eens naar de dokter te gaan? Ben er eigenlijk niet zo wild op maja.
Oud 14-09-2007, 09:17
marrel
marrel is offline
Oeps ik dacht op L&G te zitten
Oud 14-09-2007, 09:26
Bloem
Bloem is offline
Verplaatst
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 10:07
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb het een aantal jaar geleden ook een paar keer vlak achter elkaar gehad. Het is erg pijnlijk en vervelend ja, de eerste keer kreeg ik er zelfs ruim 40 graden koorts bij en voelde ik me echt heel beroerd. Ik heb idd ook gel gehad van de huisarts (geen pil voor erbij trouwens) en daarmee ging het snel over. Maar helaas kwam het ook heel snel weer terug ja. Ben toen gelijk weer langs de huisarts geweest en die heeft een recept uitgeschreven voor een grote lading van die gel, dat is gewoon altijd in huis had en ik gelijk kon beginnen als ik het weer op voelde komen. Na een paar maanden is het toen vanzelf weggebleven.

Over een suikervrij dieet heb ik destijds niks gehoord, dus dat heb ik ook niet uitgeprobeerd. Het lijkt me idd nogal een radicale verandering en ik zou dus niet weten of het ook helpt... Ik heb destijds van de huisarts begrepen dat het idd vrij hardnekkig kan zijn, maar vaak na lang genoeg die gel gebruiken, vanzelf weer over gaat. Bij mij werd het trouwens veroorzaakt door medicijnen die ik voor mijn astma gebruikte (zo'n inhaler, waarbij de medicijnen rechtstreeks je keel in gaan) en sinds ik daar nu een jaar helemaal vanaf ben, heb ik er dus sowieso geen last meer van. Jij gebruikt toevallig geen medicijnen ofzo?
Oud 14-09-2007, 10:10
marrel
marrel is offline
Ik had het toen ook bij m'n vagina dus misschien dat die pil daarvoor was. Had daar ook nog zalf voor. Ik gebruik geen medicijnen, zelfs geen parasetemol de laatste tijd voorzover ik me kan herinneren. Ik zal het dit weekend nog eens aan kijken en het laatste restje gel uit m'n tube van de vorige keer persen en anders na het weekend de dokter nog eens bezoeken dan. Ik hoop er toch ook echt vanaf te komen.

Laatst gewijzigd op 14-09-2007 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 13:26
flyaway
flyaway is offline
Er bestaan wel speciale candida-dieten, maar die zijn echt niet grappig. Komt neer op een halve grape-fruit per dag (ofzo). Maar met suiker minderen helpt wel, zolang je niet de hele dag hagelslag en koekjes eet lijkt het me geen probleem om gewoon te eten wat je normaal eet, maar als je dus wel enkel suiker eet zou verandering daarin wel kunnen helpen om het eerder te laten verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 16:04
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
candida-dieten zijn best heavy maar zeker niet zo zwaar als jij denkt. ik heb het een aantal jaren gevolgd en het viel best mee. ja als je roggebrood en zuurdesembrood niet lekker vindt en niet van yoghurt of kehfir houdt dan heb je een probleem

bij die dieten gaat het overigens niet alleen om het niet binnenkrijgen van suikers, maar ook van gisten. dat zijn al net zulke giftige monsters als suikers namelijk.

@ TS: ik zou je toch aanraden om de chocola even te laten liggen. niet alleen omdat suiker gewoon ontzettend slechts is bij overdaad, maar ook omdat het veel bacterien in de mond veroorzaakt. en die kun je dan net niet gebruiken.
Oud 15-09-2007, 16:57
flyaway
flyaway is offline
sorry dan heb ik niets gezegd
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 18:28
marrel
marrel is offline
Nou ja ik eet dus eigenlijk dag en nacht chocola Op brood altijd hazelnootpasta met hagelslag erover, of pindakaas met hageslag en een glas ranja bij het eten. Das al een behoorlijke dosis. Echt zo'n dieet lijkt me toch wel heel zwaar want ben toch wel gehecht aan het nergens over na denken en gewoon eten wat ik tegen kom. Maar ik merk al enigzinds verbetering nu, doet minder pijn dan gisteren, alleen nu opeens wel hoesten maar das minder erg. Hoop dat ik het een beetje weg kan houden. Bedankt voor de tips en geruststelling !!

Regels voor berichten