Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 00:22
Thanatios
Thanatios is offline
Ik kom oorspronkelijk van het VMBO-TL, en ik doe nu ruim 3 weken HAVO. En vraag ik me daadwerkelijk af, of ik het wel zou redden of niet?

Want ik heb aantal dingen gelezen op deze forum, die mij best doen schrikken. Namelijk dat VMBO leerlingen het meestal niet redden op de HAVO.
Ik zelf loop aardig op schema, en snap de meeste dingen. Maar waar ik dus bang voor ben, is dat ik tijdens de bufferweek opeens alemaal onvoldoendes haal, terwijl ik dacht dat ik alles toch wel begreep.

Wat weten jullie hiervan?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2007, 01:34
Vice
Vice is offline
Als ik jou was zou ik me niet te veel zorgen maken. Er zijn genoeg mensen met een Havo-diploma, dus waarom zou jij het niet kunnen.
Oud 22-09-2007, 09:00
Verwijderd
De mensen die dat zeggen zijn meestal mensen die die overstap zelf niet gemaakt hebben, natuurlijk is de uitspraak soms wel ergens op gebaseerd, maar ik zou me er toch niet al te veel van aantrekken, iig niet zoveel dat je gaat denken dat je het niet kunt.

Als ze je hebben toegelaten op de havo, dan is dat een teken dat de school er vertrouwen in heeft dat je het kunt. En dat je zelf die keuze hebt gemaakt, is ook een teken dat je zelf ergens denkt dat je het kunt. En als je dan ook nog eens het meeste snapt...dan zou ik er voorlopig maar van uit gaan dat het gewoon gaat. Gewoon proberen, als het toch niet blijkt te gaan, dan kun je altijd nog stoppen.

Zelf ben ik van de vroegere mavo (nu dus vmbo-t) overgestapt naar de HAVO. In mijn klas waren er nog vier die dat hadden gedaan. We hebben het alle vijf gehaald. Eén van de vijf met de beste cijfers van de school voor natuur- en scheikunde en ik met de beste cijfers voor Duits en het hoogste eindexamencijfer voor wiskunde. Het kan dus net zo goed prima aflopen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 11:49
Tripp
Tripp is offline
Ik heb ook VMBO-T gedaan en daarna HAVO. Echt heel erg moeilijk is het niet hoor, bij mij was het gewoon dat je de vakken bij moet houden. Maar het is zeker wel te doen. Gewoon voor gaan!
Oud 22-09-2007, 15:43
Melosz
Melosz is offline
Citaat:
Ik kom oorspronkelijk van het VMBO-TL, en ik doe nu ruim 3 weken HAVO. En vraag ik me daadwerkelijk af, of ik het wel zou redden of niet?

Want ik heb aantal dingen gelezen op deze forum, die mij best doen schrikken. Namelijk dat VMBO leerlingen het meestal niet redden op de HAVO.
Ik zelf loop aardig op schema, en snap de meeste dingen. Maar waar ik dus bang voor ben, is dat ik tijdens de bufferweek opeens alemaal onvoldoendes haal, terwijl ik dacht dat ik alles toch wel begreep.

Wat weten jullie hiervan?

Alvast bedankt!

Ikzelf kom ook van de mavo. Zit dus nu ook 3 weken op de havo. Het valt me best tegen eerlijk gezegd. Engels en geschiedenis waren altijd een van mijn sterkste vakken, en nu juist één van de slechtste. Ik twijfel nu wel echt de goede beslissing heb genomen of niet....
Oud 22-09-2007, 16:16
sanloves24
sanloves24 is offline
hoi allemaal!
ik heb ook eerst op VMBO-(G)TL gezeten, zit nu in 3 HAVO,
in het begin was ik ook heel erg aal het twijfelen, had op GTL altijd hele hoge cijfers, op HAVO opeens niet meer dat was wel ff schrikken, helemaal omdat 'k toen ook nog in een k*t klas terecht kwam, geen vrienden enz. 'k d8 toen ook dat het te hoog gegrepen was. de vakken waar ik heel goed in was stond ik opeens heel laag voor, na een tijdje ging het iets beter... iedere dag een beetje stp voor stap.
nu gaat het echt super, gister nog een 8.7 gehaald! duzz every one, don't worry! hoge cijfers kan je ook op HAVO halen!!!!!!!!!!!!!!!!

greetzz san

p.s. als iemand vragen heeft, vraag maar raak
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 16:30
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb vroeger op de mavo gezeten (vmbo tl nu) en heb daarna ook de havo gedaan. Het was even wennen, omdat ik voor het eerst wat moest doen, en ook moest leren plannen, maar het is me prima afgegaan. Alle mede mavo studenten die met mij naar de havo zijn gegaan doen nu ook allemaal Hbo of Universiteit.
Het kan dus wel degelijk. Laat je niet afschrikken door verhalen, doe gewoon je best.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 16:34
Iduna
Iduna is offline
Het ligt er maar net aan hoeveel je ervoor wilt doen (motivatie) en wat je aankunt. Als je iets niet goed snapt, kun je natuurlijk altijd een soort van bijles nemen of natuurlijk die dingen aan je docent/medeleerlingen vragen. Misschien is de manier van toetsing ook anders dan je gewend bent, maar daar kun je dus aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:40
Qwen
Qwen is offline
Het jaar vóór het eindexamen jaar is altijd het moeilijkst; 4Havo is even bikkelen (vooral doordat men ook nog voortgangscijfers krijgt). Maar 5Havo is daarentegen weer gemakkelijk, omdat je gericht naar je SE's toewerkt. Bijvoorbeeld, 1ste semester van Engels doe je enkel luisteren en schrijven (met aan het einde van het semester SE's over beide), en in het 2de semester eerst mondeling en dan leesvaardigheid (en dan een SE en CE om het af te ronden). Zo werkt het voor de meeste vakken. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je het wil, dan kan je het.

Als je het mij vraagt is het verschil tussen VMBO/HAVO en (vooral-) HAVO/VWO overrated anyway.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten