Advertentie | |
|
![]() |
|
hoi allemaal!
ik heb ook eerst op VMBO-(G)TL gezeten, zit nu in 3 HAVO, in het begin was ik ook heel erg aal het twijfelen, had op GTL altijd hele hoge cijfers, op HAVO opeens niet meer dat was wel ff schrikken, helemaal omdat 'k toen ook nog in een k*t klas terecht kwam, geen vrienden enz. 'k d8 toen ook dat het te hoog gegrepen was. de vakken waar ik heel goed in was stond ik opeens heel laag voor, na een tijdje ging het iets beter... iedere dag een beetje stp voor stap. nu gaat het echt super, gister nog een 8.7 gehaald! duzz every one, don't worry! hoge cijfers kan je ook op HAVO halen!!!!!!!!!!!!!!!! greetzz san p.s. als iemand vragen heeft, vraag maar raak |
![]() |
|
Ik heb vroeger op de mavo gezeten (vmbo tl nu) en heb daarna ook de havo gedaan. Het was even wennen, omdat ik voor het eerst wat moest doen, en ook moest leren plannen, maar het is me prima afgegaan. Alle mede mavo studenten die met mij naar de havo zijn gegaan doen nu ook allemaal Hbo of Universiteit.
Het kan dus wel degelijk. Laat je niet afschrikken door verhalen, doe gewoon je best. ![]() |
![]() |
|
Het ligt er maar net aan hoeveel je ervoor wilt doen (motivatie) en wat je aankunt. Als je iets niet goed snapt, kun je natuurlijk altijd een soort van bijles nemen of natuurlijk die dingen aan je docent/medeleerlingen vragen. Misschien is de manier van toetsing ook anders dan je gewend bent, maar daar kun je dus aan wennen.
|
![]() |
|
![]() |
Het jaar vóór het eindexamen jaar is altijd het moeilijkst; 4Havo is even bikkelen (vooral doordat men ook nog voortgangscijfers krijgt). Maar 5Havo is daarentegen weer gemakkelijk, omdat je gericht naar je SE's toewerkt. Bijvoorbeeld, 1ste semester van Engels doe je enkel luisteren en schrijven (met aan het einde van het semester SE's over beide), en in het 2de semester eerst mondeling en dan leesvaardigheid (en dan een SE en CE om het af te ronden). Zo werkt het voor de meeste vakken. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je het wil, dan kan je het.
![]() Als je het mij vraagt is het verschil tussen VMBO/HAVO en (vooral-) HAVO/VWO overrated anyway. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
VMBO Azuro | 3 | 10-11-2014 00:14 | |
Eindexamens 2014 |
[VMBO] Examen economie vmbo gt/tl 2014 lisapizzatjee | 4 | 27-05-2014 18:28 | |
Algemene schoolzaken |
Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij? Thanatios | 61 | 07-05-2008 11:50 | |
Eindexamens 2005 |
Onderscheid maken tussen bepaalde niveau´s Poster | 107 | 01-07-2005 19:49 | |
Algemene schoolzaken |
Steeds minder brugklassen in Nederland Verwijderd | 42 | 19-10-2003 20:51 | |
Algemene schoolzaken |
Aantal blijven zitters hoog! Mindfields | 53 | 14-08-2003 13:18 |