Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2007, 15:36
Judy2
Judy2 is offline
Heeej

Ik ben 19 jaar, een V en wil gtaag een bijbaantje. Het liefst wil ik iets technisch doen. Dit omdat ik wat ervaring wil opdoen in de techniek en dan weet ik ook gelijk of ik hierna nou echt wel een technische vervolgopleiding wil doen ( en om geld te verdienen). Ik vind het namelijk niet al te makkelijk om als meid een technische opleiding te doen (qua dat mensen in m`n omgeving of mensen in de praktijk er misschien anders tegenaan kijken of het genant vinden of ik denk dat alleen maar...blablabla)

Nu vroeg ik mij dus af wat ik dan voor soort werk kon doen en of iemand nog ideeen had. Ik heb een paar eisen:

-er moet een en dezelfde werkplek zijn.
-het moet eenvoudig zijn/routinewerk waar je af en toe weer is wat nieuws leert.
-in avonduren mogelijk? of anders maar late middaguren...

Nu zijn er misschien mensen die denken dan moet je gewoon langs uitzendbureau of op internet kijken bij jou in de buurt, maar ik ben wat dit betreft gewoon best wel een leek en voor mij ligt het best gevoelig vanwege bovenstaande. IK hoop dat mensen een paar (concreet) algemene voorbeelden hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2007, 16:01
deoxyribose
deoxyribose is offline
Naja, het lijkt me handig als je al ervaring hebt in de techniek of een opleiding hebt gevolgd die daarop aansluit? As for de technische opleiding: go for it. Waarom zou het moeilijker zijn als meisje?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:30
Ivo
Ivo is offline
Tja, de techniek is heel erg breed. Elektrotechniek, voertuigtechniek, bouw en dan daarbinnen ook nog allerlei onderverdelingen. Als je een beetje weet wat je wil moet je gewoon op bedrijven in de buurt afstappen. Meisjes in de techniek zijn over het algemeen wel geaccepteerd. Je zal af en toe wel je 'mannetje' moeten staan vanwege wat opmerkingen, maar dat moet je eigenlijk altijd wel als nieuweling. In een bedrijf waar op de technische afdelingen nog geen vrouwen werken zullen ze in het begin misschien wat raar opkijken, maar dat werkt snel genoeg.

Je zal niet bij het eerste bedrijf waar je langs gaat worden aangenomen, het solliciteren zul je ook moeten leren. En het belangrijkste: Als je naar een sollicitatie gesprek toe gaat, zorg dan dat je zo min mogelijk zenuwachtig bent. Denk gewoon "als ze me hier niet aannemen, dan doen ze het wel bij de buren". Doe alsof je niets te verliezen hebt, want dat heb je tenslotte ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:32
Al Murphy
Al Murphy is offline
Toch maar eens bij een interimbureau binnenstappen, misschien... Of waarom het niet eens proberen bij een garagist? Of eender welk bedrijf in de buurt? Spontaan solliciteren kan ook helpen, trouwens.
Oud 03-10-2007, 11:09
Maccie
Maccie is offline
Een technische functie is inderdaad erg breed. Maar als je bij Google intypt technisch bijbaantje komt er ongetwijfeld wat uitrollen

En qua een wat concreter voorbeeld..Bedoel je misschien zoiets???

http://www.scholierenwerk.nl/vacatur...sten+des+lands
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten