Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 18:06
Verwijderd
[writhersblock doorbreken wil]

Je zult haar herkennen. Rode jas. Rode schoenen, pumps. Een overdaad aan eau de cologne. Een sigaret op een stokje, alsof ze in een Franse film speelt. Mocht ze willen.
Je zult haar niet mogen. Eerst wel. Ze lacht. Ze praat zacht en vriendelijk en geeft suptiele complimenten over je werk, of over je uiterlijk als dat is waar je onzeker over bent. Later besef je dat je fout zat. Neplach. Nepcomlimenten. Nepvriendschap. Ze schreeuwt, krijst zelfs als ze niet gekregen heeft wat ze wilde. Jouw lach, jouw complimenten, jouw vriendschap. Maar bovenal: jouw devotie.
Wanneer ze komt weet niemand. Is ook niet nodig om te weten, je zult immers meteen op de hoogte zijn zodra ze in je buurt is. Je nekharen gaan overeind staan, maar toch voelt dat prettig. Je ruikt haar natuurlijk ook, van verre al. Je hoort het geroezemoes om je heen. Ze praten over haar. Waar zouden ze anders over moeten praten? Men vraagt zich af waar ze al die tijd was. En voor hoe lang ze dit keer blijft. Maar dat ze komt, is nu zeker.
Eigenlijk wist je al veel langer van haar komst, alleen besefte je het niet. Ze toonde zich in je dromen. Bijna echt, alleen smaakvoller dan ze daadwerkelijk is. Ze dwingt je over haar te denken, dag na dag, maandenlang. Tot ze er dan eindelijk is en je haar onmiddellijk herkent. Dit is je droomvrouw! Ze bestaat echt.
Wat je niet weet is dat ze in ieders dromen verschijnt. Op elk netvlies gebrand staat. Ieders liefde wil en dus nooit exclusief is.
Nee, daar kom je pas later achter. Na een dag, als je mensenkennis hebt, of een goed instict bezit. Na een jaar, als je, zoals ik, je blind staart op al dat rood en doof bent door al dat gevlei. Als je maar wat graag iemand wil kennen zoals zij. Zorg dat je haar snel kent, haar echt kent, ziet hoe ze werkelijk is. Dan zul je haar niet mogen. Dan blijft het gekrijs je gespraard. Blaas je eigen kringen rook, stik niet in die van haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 22:35
niña
niña is offline
Gaaf. Lekker. In een trant die ik zelf ook wel gebruik. Zie die trut ook zo voor me

Verdere diepgravender commentaar is niet echt aanwezig op het moment.
Oud 30-09-2007, 13:35
Tink*
Tink* is offline
Subtiel en gespaard.

Verder kan denk ik iedereen zich wel een beeld voor zich halen van wat Nina ook al zegt: die trut. De laatste zin vind ik wel leuk en sommige andere woorden/zinnen ook. Alleen ik hou niet zo van korte zinnen, soms dan past het erbij in dit stukje, maar soms dan zie ik liever een komma. Maar goed, dat is subjectief. Soms wordt er wat veel herhaald, maar over het algemeen zitten er goede dingen in.
Oud 11-10-2007, 22:20
Touché
Touché is offline
Suptiele complimenten.
Oud 11-10-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Suptiele complimenten.
Als ik om ieder spelfout die ik maakte zou gaan janken zou ik nooit meer vrolijk zijn. Vergeef me, maar het is toch echte -weliswaar lichte- dyslexie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 03:57
Touché
Touché is offline
Ik vind het een hele erge, en als je stukjes op Letteren plaatst mag je dit soort verbeteringen verwachten.
Reageren

Regels voor berichten