Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2007, 13:31
Chique'
Chique' is offline
Ik heb net de vruchtenmousse ontdekt van de Albert Heijn.
Het is een bakje van 150 gran aardbei-framboos vruchtenmousse
En "maar"54 kcal , geen suiker toegevoegd en 0% vet.

Wie weet er nog meer van zulke toetjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2007, 14:02
Verwijderd
Waarom is alles cursief?

Fruit.
of yoghurt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:24
Chique'
Chique' is offline
Citaat:
Waarom is alles cursief?

Fruit.
of yoghurt.
Omdat ik dat een mooiere lettertype vind.

Maar ik bedoelde toetjes van zuivel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:25
Yana
Yana is offline
Is dat nog een speciaal merk? Klinkt wel goed.
Oud 14-10-2007, 15:25
Verwijderd
Want yoghurt is geen zuivel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:53
Chique'
Chique' is offline
Citaat:
Is dat nog een speciaal merk? Klinkt wel goed.
Eigen merk van AH
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 15:53
Chique'
Chique' is offline
Citaat:
Want yoghurt is geen zuivel.
Jawel,maar graag ook de naam enz
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 18:44
Verwijderd
wel met zoetstoffen of ook niet? ik haat het dat ze dat overal in stoppen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 18:46
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Een zoetig yoghurtje dat 'maar' 45 calorieen bevat, staat waarschijnlijk inderdaad stijf van de zoetstoffen..yugh, ik ben daar ook echt tegen. Heb een tijdje Optimel gedronken (tja, weinig kcal en lekker enzo), maar ben daar vanaf gestapt door de zoetstoffen: die troep niet meer voor mij!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 20:44
xxChange
xxChange is offline
Wat is er dan zo mis met zoetstoffen?

Ik ben heel erg pro-optimel ^^ vooral de aarbei-kersen drink en perzik kwark zijn errug lekker! (en calorie-arm)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:19
Verwijderd
Citaat:

Ik ben heel erg pro-optimel ^^ vooral de aarbei-kersen drink en perzik kwark zijn errug lekker! (en calorie-arm)
owja, want alles in het leven moet calorie-arm zijn
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 21:42
AlopiA
AlopiA is offline
Waarom hebben jullie het zoveel over kcal? En dan vooral dat 'maar' 54 kcal. Dat is echt niet zoveel, eet nou gewoon eens wat je lekker vind als je honger hebt, maar eet met mate. Je hoeft echt niet overal het etiketje van te lezen en al je calorietjes op te tellen

Ontopic: lekkere toetjes vind ik van Zuivelhoeve (25 cent oid bij de AH) de vanille-rijstdeserts. Kersenyoghurt vind ik ook lekker en vanillevla of -yogurt met vers fruit is ook geweldig. Alleen eet ik tegenwoordig bijna nooit toetjes meer maar neem ik een glas aanmaaklimonade oid.
Oud 14-10-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn ongezond.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 10:19
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ze zijn ongezond.
En smerig, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Oud 15-10-2007, 10:32
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Ze zijn ongezond.
Dat is al lang achterhaald
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 10:59
Iduna
Iduna is offline
Ik heb altijd het idee gehad je lichaam echte suiker goed wel kan verwerken/afbreken of wat dan ook en zoetstoffen niet goed of helemaal niet herkent, maar ik weet niet waar dit op gebaseerd is.
Maar goed, ik vind dingen met zoetstoffen (lightproducten) veel minder lekker of gewoon smerig.
Maar een lekker toetje voor mij is gewoon tiramisu, vla, yoghurt, fruit, ijs. Niet allemaal even gezond, maar het hoeft ook niet elke dag.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Oja? Wat is er dan zo gezond aan stoffen die je lichaam niet als lichaamseigen herkend? Wat is er zo fijn aan synthetsche, onnatuurlijke dingen in je lijf, waar we het effect op lange termijn nog niet eens van weten? Wat doet je lichaam met al die dingen die het niet kan afbreken? Waarom zou je geen suiker (met mate) mogen eten?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 11:13
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
haha. bron?
Oud 15-10-2007, 13:08
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
haha. bron?
Zoetstoffen krijgen steeds weer kritiek te verduren, omdat ze niet altijd onschadelijk zijn. Sommigen mogen niet voorkomen in voedsel dat speciaal bestemd is voor baby's, peuters en kleuters.

Een recent onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (2005) gaf aan dat 96% van de producten die zoetstof bevatten, de toegestane doses niet overschrijden[1]. Indien die producten echter naast elkaar worden gebruikt, kan uiteraard wel overschrijding plaats vinden.

Met name voor cyclamaat werd gevonden dat het gebruik bij kinderen van 1 tot 4 jaar tot een inname boven de ADI kan leiden als ze meer dan 1 a 2 glazen (van een kwart liter) per dag drinken; voor kinderen tussen 4 en 8 wordt maximaal 3 glazen aanbevolen door het Nederlandse voedingscentrum, voor volwassenen maximaal 7 glazen. De meeste 'light' frisdranken worden overigens niet met cyclamaat maar met aspartaam gezoet.

Verder is bekend dat de polyolen bij overmatig gebruik diarree kunnen veroorzaken.

Van aspartaam wordt wel beweerd dat het kankerverwekkend zou zijn, maar dit wordt o.a. door het Koningin Wilhelmina Fonds met stelligheid ontkend. Ook de EFSA (European Food Safety Authority), de wetenschappelijke adviesraad van de EU heeft in mei 2006 opnieuw bevestigd dat er geen reden is om de huidige ADI van 40 mg/kg/dag te verlagen[2] [3]. Andere instanties, zoals het Voedingscentrum en vergelijkbare instanties in andere Europese landen beschouwen aspartaam als volledig veilig. Alleen voor fenylketonurie-patiënten wordt aspartaam afgeraden omdat een van de afbraakproducten, fenylalanine, voor hen gevaarlijk is.

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof)

Hieruit kun je dus veronderstellen dat zoetstoffen in gewoon dagelijks gebruik geen kwaad kan. Ja, als je er teveel van binnenkrijgt kan het schadelijk zijn, maar voor welk soort additief geld dit nou niet? Dus als je ervoor zorgt dat je bijv. niet een paar liter cola light op een dag op drinkt, kan dit gewoon weg geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:13
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Oja? Wat is er dan zo gezond aan stoffen die je lichaam niet als lichaamseigen herkend? Wat is er zo fijn aan synthetsche, onnatuurlijke dingen in je lijf, waar we het effect op lange termijn nog niet eens van weten? Wat doet je lichaam met al die dingen die het niet kan afbreken? Waarom zou je geen suiker (met mate) mogen eten?
Daar is niks gezonds aan nee. Maar omdat het niet gezond is, hoeft het niet gelijk ongezond te zijn. Ons lichaam maakt ook niet zelf conserveermiddelen, stabilisators, antioxidanten (die wél gezond zijn) en wat al niet meer aan, maar toch eten we dit dagelijks, is het bijna onmogelijk om deze te vermijden, en worden we er ziek van? nee.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 13:18
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
uh, niets wat je eet is toch lichaamseigen? en dat je lichaam het niet kan afbreken betekent niet dat het daarom slecht voor je is (neem bijv. vezels) Niet dat ik vind dat zoetstoffen goed voor je zijn, maar dit zijn wel rare argumenten.
Oud 15-10-2007, 15:32
Lilium
Lilium is offline
Ik vind yoghurt met appel, kaneel, krenten en suiker heel lekker.
Oud 15-10-2007, 17:42
Verwijderd
Ik probeer melkproducten te vermijden dus het aanbod is een beetje beperkt (en dit is dus technisch gezien geen zuivel), maar ik vind zelf de Alpro Soya Yofu naturel erg lekker, zeker met wat fruit/muesli/krenten/kaneelsuiker er door heen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 18:53
Verwijderd
Citaat:
uh, niets wat je eet is toch lichaamseigen? en dat je lichaam het niet kan afbreken betekent niet dat het daarom slecht voor je is (neem bijv. vezels) Niet dat ik vind dat zoetstoffen goed voor je zijn, maar dit zijn wel rare argumenten.
Ik heb misschien een verkeerde term gebruikt, maar ik bedoel ''vreemd'' voor je lichaam. Itt tot zoiets als eiwitten etc, die nodig zijn delen van je lichaam op te bouwen, zijn zoetstoffen meer te vergelijken met gif of zo, daar kan je lichaam niet bepaald iets mee. Er is een term voor, maar ik kom er nu even niet op. Het is wel slecht als je lichaam het niet kan afbreken maar wel opslaat ipv zoals vezels, weer naar buiten werkt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, als je er teveel van binnenkrijgt kan het schadelijk zijn, maar voor welk soort additief geld dit nou niet?
Daarom heb ik ook in het algemeen iets tegen additeiven. Hoe minder hoe beter. Je gaat ook niet iedere dag ''even hardlopen langs de snelweg'' als je een bospad als alternatief hebt, omdat ''een beetje uitlaatgassen per dag geen kwaad kan''.
Als je dan toch geen liters cola dringt, is het nog altijd beter de hoeveelheid suiker die in een glas cola zit binnen te krijgen, dan al die additieven. Bovendien drink je niet alleen maar cola op een dag, je eet ook nog allerlei dingen, waar meestal ook vanalles inzit, als je niet oplet. Alles bij elkaar geteld kan de hoeveelheid stoffen in die voedingsmiddelen zeker de maximale hoeveelheid overschrijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2007, 19:08
Verwijderd
men koopt een bak aardbeien en een pak yoghurt, tadaa

en voor die paar keer per week dat je een toetje eet maken die 100 kcal meer of minder ook niet uit, als je elke dag een toetje moet eten zou ik mijn eetpatroon nakijken en misschien wat meer avondeten of fruit naar binnen werken
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 13:27
Verwijderd
Ik eet niet vaak toetjes, maar als ik ze eet is het vla, yoghurt, kwark (met fruit, bv. stukjes banaan of appel, soms ook wat walnootjes) of pudding. Als je gewoon een bakje eet, kan het echt geen kwaad. Ik vind die '0%-vet, veel zoetstoffen'-toetjes nooit erg lekker, ze smaken fabriekig en vullen ook voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
men koopt een bak aardbeien en een pak yoghurt, tadaa

en voor die paar keer per week dat je een toetje eet maken die 100 kcal meer of minder ook niet uit, als je elke dag een toetje moet eten zou ik mijn eetpatroon nakijken en misschien wat meer avondeten of fruit naar binnen werken
Wat is er mis met toetjes? Ik eet dan wel niet elke avond een toetje, maar eigenlijk doe zou ik dat wel doen.
Na mijn avond eten (1 tot 2 uur later) heb ik gewoon nog behoefte aan een beetje voedzaams. Als ik goed avond eet en dan een poosje later een toetje ben ik echt verzadigd en eet de rest van de avond niks. Dat lijkt me gezonder dan snacken zoals de meesten doen.

Daarnaast, aardbeien hebben een bepaald seizoen en dat is inmiddels afgelopen. (Tenzij je het van de andere kant van de wereld wilt halen, maar daar worden ze niet lekkerder van).

Ik heb laatst zo'n rijstdessert met vanille gehad, dat was echt vies.

Als ik bij de AH ben, zal ik nog wel even kijken naar dat toetje van de TS, want ik ben ook wel op zoek naar toetjes die niet al te vet zijn ed.
Oud 17-10-2007, 17:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik eet thuis bijna elke avond een toetje, meestal yoghurt met fruit. Ik vind het echt heerlijk en een lekkere afsluiting van het avondeten. Meestal hoef ik in de avond dan ook niet meer veel eten, alleen een koek of een bakje chips als ik tv kijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:50
Verwijderd
de griesmeel en de rijstenpap (met suiker) van de campina uit zon ronde beker (meerdere porties) zijn ook echt heel lekker

Maar als ik een toetje eet, eet ik 's avonds na het eten door de week, en meestal in t weekend, eigenlijk niets meer..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Wat is er mis met toetjes? Ik eet dan wel niet elke avond een toetje, maar eigenlijk doe zou ik dat wel doen.
Na mijn avond eten (1 tot 2 uur later) heb ik gewoon nog behoefte aan een beetje voedzaams. Als ik goed avond eet en dan een poosje later een toetje ben ik echt verzadigd en eet de rest van de avond niks. Dat lijkt me gezonder dan snacken zoals de meesten doen.

Daarnaast, aardbeien hebben een bepaald seizoen en dat is inmiddels afgelopen. (Tenzij je het van de andere kant van de wereld wilt halen, maar daar worden ze niet lekkerder van).

Ik heb laatst zo'n rijstdessert met vanille gehad, dat was echt vies.

Als ik bij de AH ben, zal ik nog wel even kijken naar dat toetje van de TS, want ik ben ook wel op zoek naar toetjes die niet al te vet zijn ed.
er is niks mis met een toetje maar ik ken mensen die 7 dagen per week tiramisu en chocolademousse en pudding met saus naar binnen werken en daar word je echt nutteloos vet van, eet dan gewoon meer gezond dan dat je een bak chocola naar binnen werkt. dan kan je beter een stuk fruit pakken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet dan wel niet elke avond een toetje maar dat is eigenlijk wel m'n bedoeling Dat is dan in de meeste gevallen (vruchten)yoghurt of vla of iets van cruesli ofzo. Zelf vind ik aardbeienyoghurt erg lekker of vla in 'bijzondere' smaken en die vanille-caramelrijsttoetjes van de Aldi zijn echt geweldig
Oud 19-10-2007, 07:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
er is niks mis met een toetje maar ik ken mensen die 7 dagen per week tiramisu en chocolademousse en pudding met saus naar binnen werken en daar word je echt nutteloos vet van, eet dan gewoon meer gezond dan dat je een bak chocola naar binnen werkt. dan kan je beter een stuk fruit pakken.
Dat is iets heel anders als wat je net postte. Dit topic gaat juist over gezonde toetjes en niet over al die vette troep.
Oud 19-10-2007, 08:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Haha, dat is inderdaad echt slecht voor je. Ik hoef dat niet eens elke dag. Misschien een keer per week. Ik heb veel liever yoghurt met fruit, cruesli enz. <3
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 17:08
Verwijderd
true miracle

oh en trouwens, aardbeien in de aanbieding bij de super dus ik eet vanavond weer yoghurt met aardbeien
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Ik eet in principe elke dag een toetje en dat is dan meestal chocolademousse (met caramelsaus), een klein ijsje, yoghurt, kwark etc. En nee hier word ik niet nutteloos vet van. Ik heb het zelfs nodig om op gewicht te blijven. Vind deze reactie een beetje kort door de bocht eerlijk gezegt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 15:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik eet in principe elke dag een toetje en dat is dan meestal chocolademousse (met caramelsaus), een klein ijsje, yoghurt, kwark etc. En nee hier word ik niet nutteloos vet van. Ik heb het zelfs nodig om op gewicht te blijven. Vind deze reactie een beetje kort door de bocht eerlijk gezegt.

ik eet ook elke dag een toetje, elke dag wel een bakkie van zon 200gram.. heel veel mensen in mn omgeving
vrij normaal volgens mij
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 16:09
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar de trend op dit moment is dat veel mensen te zwaar zijn/worden en daar sloeg haar reactie dus op.
Oud 28-10-2007, 16:32
Verwijderd
@ sonho: daar is ook niks mis mee. Maar wel als iedere avond chocolademousse of pudding inhoudt dat je dus een hele bak in je eentje naar binnen werkt ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:33
Verwijderd
Vrijwel alles is gezond als je het maar met mate eet.

Ik eet zelden toetjes, maar geef mij maar (water)ijs of 'griesmeelpudding met rode bessensaus' van Mona. Danoontjes zijn ook erg lekker en bevatten geen suiker en geen zoetstoffen (ik heb geen flauw idee hoeveel kcal ze bevatten, interesseert me eerlijk gezegd ook niet zo).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:39
Verwijderd
danoontjes zijn geweldig, vooral die ze bij de mac hebben en de sticks want die kan je eten als je met iets anders bezig bent
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:03
Dreams
Dreams is offline
Yoghurt met muesli!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 07:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
danoontjes zijn geweldig, vooral die ze bij de mac hebben en de sticks want die kan je eten als je met iets anders bezig bent
Wat voor danoontjes hebben ze bij de mac dan?

Ik koop ze ook wel eens, omdat ze lekker zijn, lang houdbaar en individueel verpakt.
Oud 31-10-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Wat voor danoontjes hebben ze bij de mac dan?

Ik koop ze ook wel eens, omdat ze lekker zijn, lang houdbaar en individueel verpakt.
in de vorm van een breaker maar dan kleiner, een beetje als die fristi yoghurt snacks...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 13:20
alibabba
alibabba is offline
Ah, die dingen zijn wel lekker ja
Oud 03-11-2007, 20:59
Droomz
Droomz is offline
Ik eet eigenlijk altijd yoghurt met zoetstof en kaneel soms Maar zo vaak eet ik geen toetje. En Danoontjes zijn lekker
Oud 03-11-2007, 21:47
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik eet lekker ook elke avond een toetje Niks mis mee
Meestal vla/kwark en soms iets van ijs/pudding.
Oud 07-11-2007, 08:56
freds
freds is offline
Ik eet elke dag een toetje hoor.
Pff ik weet best dat het overgewicht toeneemt enzo, maar ligt het aan mij of gaan mensen nu echt onnodig te veel met eten bezig zijn?
Echt, ik kan nergens meer lopen of je hoort gezeik over calorieeen en "o wat eet jij veel"!
En helemaal als ik een toetje neem.
haha frustratie
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 09:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je een gezondere variant wil van een toetje kan je ook yoghurt en vla mixen, is vast gezonder dan alleen vla en wel erg lekker
Oud 12-11-2007, 19:45
xxceline
xxceline is offline
Optimel Kwark, Optimel Yogurt, Optimel Vla (A) ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten