Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 21:49
Verwijderd
Ok, normaal zet ik dit soort intieme dingen niet zo snel ergens op internet neer maar ik ben toch wel benieuwd of iemand mij kan helpen.

Ik heb het idee dat ik een sperma - allergie heb. Toen wij begonnen met seks ging het in het begin allemaal best goed. Na een tijd begon ik steeds meer klachten te krijgen en dacht ik dat ik een schimmel infectie had. Na een kuur had ik geen klachten meer maar bij de seks wel.
Dit hield in dat ik tijdens de seks nergens last van had, maar daarna begon het super te branden. Omdat ik dan soms toch nog een keer wilde (of de volgende dag) begon ik de pijn te negeren. Hierdoor heb ik 1 keer zo veel pijn gehad dat ik er de hele nacht niet van kon slapen.
Na een tijd heb ik toch weer seks gehad maar kwam mijn vriend niet in mij klaar. Het ging toen echt weer stukken beter maar ik dacht dat ik daarvoor gewoon te gespannen was.
Dit hebben we zo een hele tijd volgehouden. Gisteren kwam hij toch weer in mij klaar.
Dit zorgde weer voor een heel erg branderig gevoel en nog wat vervelende klachten.

Nu kunnen we een condoom gebruiken.. maar dit vind ik zelf toch wat minder.
Kan het echt een sperma- allergie zijn en is hier iets aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 06:10
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar ik denk dat je dat dan inderdaad moet uitproberen. Gewoon een aantal keer met condoom doen dus, en dan kijken of het branderige gevoel weggaat?
Oud 17-10-2007, 18:15
ekki
ekki is offline
Wel bizar, ja. Valt te proberen, is er niets anders waar het toevalligerwijs door kan komen?
Oud 17-10-2007, 19:02
Verwijderd
Geen allergie, denk ik, wel verschillende Ph-waardes ofzo. Met een ander joch heb je waarschijnlijk weer nergens last van, maar goed, dat helpt je niet echt vooruit.

Volgens mij zijn er wel dingen op bedacht, maar ik weet verder niet wat en hoe. Je zou de huisarts er eens over kunnen bellen, misschien dat hij/zij iets weet. Nouja, of aan de condooms, maar dat zijn krengen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:46
Verwijderd
Ik heb echt alleen last als er sperma in mij komt. Als hij niet in mij klaar komt heb ik daarna echt helemaal nergens last van. Een condoom zou dus een 'oplossing' kunnen zijn maar dat zie ik toch niet zo zitten.

Ik vind het echt vervelend omdat mijn vriend op deze manier nooit in mij klaar kan komen. Of ik heb daarna echt uren pijn en dat is ook geen pretje.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:47
coopergirl
coopergirl is offline
Zou er op artsvoorschrift een ph-waarde-neutraliserend spul te verkrijgen zijn?
Oud 08-11-2007, 20:58
Verwijderd
Een paar dagen geleden vertelde mijn zus dat ze nogal wat klachten had na het vrijen en dat ze dacht dat ze een sperma allergie heeft.
Ik was hier echt heel erg verbaast over omdat ik hier echt nooit met haar over gepraat heb, ze kon dus ook niet weten dat ik dat vermoeden bij mijzelf ook heb.
Binnenkort ga ik naar de huisarts om wat meer info enz. te krijgen, ik ben benieuwd wat er uit komt.
Als ik meer weet zal ik er ook met mijn moeder over praten want misschien is het iets wat in de familie zit.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 10:42
Poepkind
Poepkind is offline
tsja, dat worden dan toch condooms vrees ik!
Oud 14-06-2008, 20:29
Verwijderd
Nogal een grote up natuurlijk maar ik wilde even laten weten hoe het er nu voor staat.
Vooral voor mensen die ook denken dit te hebben en niet weten wat ze er mee moeten doen.
Na heel wat huisarts bezoeken van mij en mijn zus hebben we eindelijk een doorverwijzing gekregen. Nadat mijn zus ook langs is geweest was onze huisarts er ook erg van overtuigd dat de kans groot is dat we en sperma allergie hebben.
Ik heb zelf ziekenhuizen gebeld om er achter te komen waar de test wordt uitgevoerd.
Ik ben bij het UMC uitgekomen en 5 september hebben mijn zus en ik alletwee een afspraak voor de allergie test! (Zelfs dezelfde tijd dus dat is wel erg fijn, kunnen we elkaar steunen )

(Wat mij betreft mag er best een slotje op als de up echt te groot is. Anders is het misschien fijn voor geinteresseerden/lotgenoten om het nog even open te houden omdat ik zelf echt maar heeel weinig info op internet heb gevonden).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 22:08
deoxyribose
deoxyribose is offline
Het is niet zo raar om een sperma-allergie te hebben, sperma bevat nl veel prostaglandines, die zijn betrokken bij afweerreacties
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 10:49
Passievruchtje
Passievruchtje is offline
Hey Shining.

Ik heb echt exact hetzelfde probleem. Hoe is het gegaan in het UMC? Ben erg benieuwd. MIsschien dat ik daar dan ook een afspraak kan maken. Want dit probleem frustreert ook mij.

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten