Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 20:31
stylez
stylez is offline
Ik heb altijd na de zomer last van droge lippen, vooral nu het slechte weer er weer aan komt, ik smeer ze helemaal vol met vaseline maar helpt dat wel goed?
het prikt gigantisch en ik ben bang dat als ik morgen wakker word, ik z'n hele mooie korst aan me smoelwerk heb hangen. en dat is niet echt de bedoeling.

heeft iemand nog een tip hoe je dit het beste kan verzorgen?

alvast bedankt=]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 02:27
Verwijderd
Labello med.

Lekker zacht en werkt ook goed.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 06:07
Verwijderd
Vaseline prikt...?

Vaseline is naar mijn idee juist hetgene dat het 'zachtst' is.

Labello, de lipbalsemdingen van de drogist ed en misschien vaseline ook wel, maar dat weet ik niet zeker, schijnen het alleen maar erger te maken (ik weet niet of dat met alle 'versies' zo is), omdat het het vocht uit je lippen 'onttrekt'. Bv. Dr. Swaab schijnt daarom beter te zijn, alleen prikt dat wel meer als het al kapot is.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 06:35
Verwijderd
Het komt niet door de kou maar door de droge lucht binnenshuis door de verwarming . Je zou bakjes met water aan de radiator kunnen hangen zodat dat water langzaam verdampt en de luchtvochtigheid beter blijft. Daar zijn speciale bakjes voor te koop, ik weet niet waar (misschien bij het tuincentrum? Want het is ook goed voor planten).

En ik vind het zelf goed helpen om voor ik ga slapen een dikke laag neutrale crème (niveablikje of soortgelijke varianten) op m'n lippen te smeren, zo dik dat het wit ziet, de volgende ochtend is dan alle vocht en olie daaruit ingetrokken (en heb je kleine witte stukjes ingedroogde creme op je lippen die je er makkelijk met een tissue af veegt).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 09:23
Verwijderd
Purol
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 10:34
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
En ik vind het zelf goed helpen om voor ik ga slapen een dikke laag neutrale crème (niveablikje of soortgelijke varianten) op m'n lippen te smeren, zo dik dat het wit ziet, de volgende ochtend is dan alle vocht en olie daaruit ingetrokken (en heb je kleine witte stukjes ingedroogde creme op je lippen die je er makkelijk met een tissue af veegt).
ghehe, ik dacht dat ik de enige was die dat deed
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:01
Dolores
Dolores is offline
Purol inderdaad
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:10
Ellesdee
Ellesdee is offline
Blistex <3
Oud 18-10-2007, 13:09
Flip!
Flip! is offline
@ Sarah ; zit je hele bed dan niet onder de nivea?
Oud 18-10-2007, 14:06
stylez
stylez is offline
maar weetje wat het is,

ik ben een jongen, en als je dan de hele dag met allemaal glimmende troep op je gezicht loopt ziet dat er ook een beetje raar uit. niet dat ik er erg op let wat andere mense van me vinden, maar straks komt net de ware voorbij
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 14:36
Verwijderd
Sowieso juist niet té veel smeren, al helemaal geen labello. Je lippen raken daar zo gewend aan dat ze niet meer zonder kunnen, zegmaar ''verslaafd'' zijn. Af en toe kan natuurlijk wel, maar geen gewoonte van maken.
Als mijn lippen echt kapot zijn smeer ik er Calendulan (zalf of crème) van VSM op. Is wel iets duurder dan de rest wat hier genoemd wordt, maar werkt ontzettend goed. (en als je de crème variant neemt heb je ook geen glimmende lippen )
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 15:18
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Sowieso juist niet té veel smeren, al helemaal geen labello. Je lippen raken daar zo gewend aan dat ze niet meer zonder kunnen, zegmaar ''verslaafd'' zijn. Af en toe kan natuurlijk wel, maar geen gewoonte van maken.
Als mijn lippen echt kapot zijn smeer ik er Calendulan (zalf of crème) van VSM op. Is wel iets duurder dan de rest wat hier genoemd wordt, maar werkt ontzettend goed. (en als je de crème variant neemt heb je ook geen glimmende lippen )
Oud 18-10-2007, 18:11
foefighter
foefighter is offline
het witte potje van blistex werkt bij mij wel en me lippen poetsen voor het slapen gaan en dan inderdaad goedinsmeren
Oud 18-10-2007, 18:35
Verwijderd
Als ik droge lippen heb, dan ga ik aan de blistex medex (blauw potje), iedere ochtend, middag en avond even smeren een paar dagen lang
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:36
Fieneke
Fieneke is offline
ik zweer bij de echinaforce lippenbalsem, stukje duurder en ruikt een beetje raar maar mijn lippen voelen de hele dag alsof er engeltjes overheen lopen.
Oud 18-10-2007, 19:07
Iduna
Iduna is offline
Wat je kunt doen is af en toe je lippen borstelen met een zachte tandenborstel. Zo kun je de velletjes er zachtjes van afpoetsen, breng je de doorbloeding beter op gaan en je krijgt er zachte volle lippen van.
Daarnaast voor het slapen je lippen dik in smeren met bijvoorbeeld vaseline of lippenbalsem. Maar het lijkt me niet goed dat het prikt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:55
ekki
ekki is offline
Ik smeer idd ook bijna geen spul. Alleen als m'n lippen echt zeer doen, dan een keertje Calendulanzalf, maar daar blijft het bij. Anders gaat je lichaam er inderdaad aan wennen = niet handig.
Oud 18-10-2007, 20:47
Verwijderd
Ik gebruik altijd Honey Trap Ruikt lekker en is vet genoeg. En tegen de velletjes af en toe even scrubben met een zachte tandenborstel. Niet te hard en te vaak, want dan gaan je lippen juist pijn doen!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 07:06
Verwijderd
Citaat:
@ Sarah ; zit je hele bed dan niet onder de nivea?
nee nooit last van eigenlijk maar ik slaap ook vrij rustig
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 14:51
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Blistex <3
Oud 21-10-2007, 15:46
waves
waves is offline
beetje olijfolie op je lippen smeren werkt ook goed. boter kan ook maar olijfolie is lekkerder. Nivea op mijn lippen doe ik ook .

Niet je lippen likken in ieder geval, dat maakt het alleen maar erger.
Oud 21-10-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Is dat echt zo, want ik dacht altijd dat ik alleen maar een zelfbenoemde labelloverslaafde was?
Wat is er mis met Labello dan, wat er niet mis is met Blistex e.d. (want volgens mij maken ze niet zoveel verschil).
iig handig topic, ik ga dat met nivea en met tandenborstel eens proberen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Is dat echt zo, want ik dacht altijd dat ik alleen maar een zelfbenoemde labelloverslaafde was?
Wat is er mis met Labello dan, wat er niet mis is met Blistex e.d. (want volgens mij maken ze niet zoveel verschil).
iig handig topic, ik ga dat met nivea en met tandenborstel eens proberen
Er is niks mis met die spulletjes, er is iets mis met het te vaak smeren. In principe kunnen je lippen gewoon zonder, net als dat je gewoonlijk ook zonder dagcrème etc. kunt. Alleen iets er op doen als ze écht kapot zijn is voldoende. En gaat dus ook niet om Labello in het speciaal, maar om alles wat je op je lippen smeert.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 00:58
Little Sister
Little Sister is offline
Citaat:
ik zweer bij de echinaforce lippenbalsem, stukje duurder en ruikt een beetje raar maar mijn lippen voelen de hele dag alsof er engeltjes overheen lopen.
Ja, die zoek ik dus al heeeel lang! Waar koop jij die?
Oud 22-10-2007, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik altijd Honey Trap Ruikt lekker en is vet genoeg. En tegen de velletjes af en toe even scrubben met een zachte tandenborstel. Niet te hard en te vaak, want dan gaan je lippen juist pijn doen!
ja lush spul
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, die zoek ik dus al heeeel lang! Waar koop jij die?
Hebben ze dat niet gewoon bij de Tuinen ofzo? Ik heb het daar geloof ik wel eens gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:38
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:
<3
Oud 23-10-2007, 12:34
Verwijderd
Blistex lip relief crème werkt als je lippen al echt kapot zijn gesprongen (sneetjes enzo). De rest van de tijd gebruik ik purol.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 17:53
jipjuh
jipjuh is offline
heb ook vaak last van droge lippen, veel soorten labello's geprobeerd maar heb nu de beste liprepair van garnier, speciaal voor velletjes/kloofjes enzow. mijn lippen zijn denk ik ook wel een beetje 'verslaafd' maarja, gewoon lekker blijven smeren vind ik...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:52
Fieneke
Fieneke is offline
Die echinaforce koop ik gewoon bij de etos of kruitvat of zo. MAAR vroeger zaten ze in een groene verpakking en nu in een blauwe, daar moet je eventjes op letten, ik ben m ook heel lang kwijt geweest.
Oud 25-10-2007, 16:59
Lorelei
Lorelei is offline
Labello is rotspul. Hier in Zweden hebben ze hele fijne lipbalsem maar daar heb je niets aan

Echinaforce van Kruidvat is inderdaad wel fijn. En die waterbakjes waar Sarah het over had, kan je volgens mij gewoon bij Blokker kopen

Daarnaast: liever een man die smeert dan van die korsten
Oud 25-10-2007, 17:32
Meadow
Meadow is offline
Hooray voor Blistex indd, of de prut van de bodyshop . Labello is indd heel naar, verslavend en shit...

Mensen die 's avonds prut op hun lippen doen: hoe houd je dat in godesnaam vol? Hoe slaap je dan? Ik kan me dat echt niet voorstellen.. Ik denk dat ik na 5 seconden helemaal geschift zou zijn van dat gevoel...
Oud 25-10-2007, 23:21
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Blistex <3
Oud 26-10-2007, 16:10
Verwijderd
Ik smeer gwn vaseline of purol,, en als het prikt... ik denk dat het dan werkt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 16:25
A red rose
A red rose is offline
Purol
Labello is veel minder vet, en werkt (vind ik) veel minder goed bij droge lippen.
En ja, vooral om de zoveel tijd purol er op doen...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 08:34
Verwijderd
probeer es de minivaseline. Een klein vaseline dingetje die bij de andere labello dingen enzo ligt. Niet zo dik als gewone vaseline, maar ik zweer erbij

En de kleine verpakking is erg handig vergeleken met zo'n grote pot.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hooray voor Blistex indd, of de prut van de bodyshop . Labello is indd heel naar, verslavend en shit...

Mensen die 's avonds prut op hun lippen doen: hoe houd je dat in godesnaam vol? Hoe slaap je dan? Ik kan me dat echt niet voorstellen.. Ik denk dat ik na 5 seconden helemaal geschift zou zijn van dat gevoel...
nou kijk je hoeft er geen laag van hier tot tokio op te doen... en als je goeie prut hebt trekt t snel in en voel je er niks van.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:10
Roosje
Roosje is offline
De allerbeste lippenbalsem die er is is voor mij nog altijd de cheapass geel-blauwe van de Etos. Weet ff niet welk merk dat ook weer is, maar ik ga kijken! (a)

Oh ja het is Dr Swaab. Maar dat was hierboven ook al ergens genoemd. Iig, twee euro bij de Etos en je hebt nooit meer ergens last van.

Regels voor berichten