Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2007, 07:40
Dave123
Dave123 is offline
Ik word de laatste tijd af en toe wakker met een soort van dampige plek op mijn t-shirt ter hoogte van mij borst ook is soms de nekkraag van de t-shirt dampig...wel heb ik de laatste tijd gemerkt dat ik meer borsthaar heb gekregen, zou dat ermee te maken kunnen hebben ?

Het rare is dat ik meestal tussen 01:00 en 01:15 wakker word ik zat te denken dat ik het misschien altijd al heb gehad maar omdat ik nu rond die tijd steeds wakker word , het nu pas merk...
Heb ergens gelezen dat iedereen 's nachts zweet en dat het pas echt ongewoon is en ook onderzocht moet worden als je helemaal zeikant wakker word , wat ik dus niet heb..

Nja weet iemand hier misschien wat het zou kunnen zijn ?

Dave
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 10:05
Verwijderd
Het klopt dat je 's nachts zweet, veel zelfs, ik geloof dat je haast een liter vocht kwijt raakt tijdens je slaap. Dat je t-shirt wat nat wordt lijkt me niet heel bijzonder dus.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 13:22
Dave123
Dave123 is offline
Hmm ok , nja ik was er vergeten bij te zeggen dat ik dan vaak 's ochtens een verstopte neus, droge mond en een wat pijnlijke keel heb. Heb dit een beetje doorgezocht en kwam uit op slaap apneu , ik was een maand of 2 geleden naar de HA geweest vanwege vergroote neusamandelen (adenoid) en die zei dat de zwelling hoogst waarschijnlijk van zelf zou weggaan en dat verwijdering geen nut had Misschien ben ik hier te veel aan het doordenken maar alle dingen die ik heb : soms een beetje nachtzweten , 's ochtens ijnlijke keel , verstopte neus en een droge mond komen toch heel erg overeen met slaap apneu ..

Nja zal ik terug gaan naar de HA of toch maar ff afwachten ?

Dave
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 14:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer eens of het helpt als je met je raam op een kiertje open slaapt. Dan is het iig minder warm en ga je ook minder snel zweten. Een verstopte neus, droge mond en pijnlijke keel komen denk ik doordat je in je slaap door je mond gaat ademen (omdat je neus dichtzit) en daardoor krijg je een droge mond en pijnlijke keel. Zelf heb ik altijd een flesje water bij m'n bed zodat ik ff wat kan drinken, dat scheelt al een hoop.
Oud 02-11-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Hmm ok , nja ik was er vergeten bij te zeggen dat ik dan vaak 's ochtens een verstopte neus, droge mond en een wat pijnlijke keel heb.
Rook je?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 18:13
Dave123
Dave123 is offline
Hm nee, maar ben er waarschijnlijk achter gekomen wat de oorzaak is. Na mijn training drink ik thuis vaak een whey-eiwit milkshake , dit is dan vaak rond 19:00 uur , een grote inname van eiwit voor het slapen gaan kan zorgen voor nachtzweten in lichte maten , ook kan overtraining zorgen voor nachzweten. Klopt ook eigenlijk want ik had in de vakantie ( week geleden) niet getrained (dus ook geen whey-eiwit ingenomen) en toen had ik voor zover ik weet, ook geen last van het zweten 's nachts...

Nja zal er nog wel ff opletten maar ben nu wel een stuk geruster iig

Dave
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 18:34
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Het klopt dat je 's nachts zweet, veel zelfs, ik geloof dat je haast een liter vocht kwijt raakt tijdens je slaap. Dat je t-shirt wat nat wordt lijkt me niet heel bijzonder dus.
een liter is wat veel. De gemiddelde persoon verliest ongeveer 300 ml vocht
Is alsnog genoeg, is zo veel als een blikje cola!

iig fijn dat je achter de oorzaak bent

edit: En dave, slaapapneu komt ook met andere verschijnselen. zoals overdag ook ontzettend moe zijn en 's nachts plotseling wakkerschrikken

Laatst gewijzigd op 03-11-2007 om 18:35. Reden: aanvulling :)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me bij nader inzien belachelijk veel ja. Vraag me af hoe ik daar op kwam, verschil tussen deciliters en liters even kwijt of zo?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 10:58
Dave123
Dave123 is offline
Citaat:

iig fijn dat je achter de oorzaak bent

edit: En dave, slaapapneu komt ook met andere verschijnselen. zoals overdag ook ontzettend moe zijn en 's nachts plotseling wakkerschrikken

Hm ja ik weet dat er meestal ook andere symptomen zijn. Ik dacht er alleen aan omdat ik dus die vergroote neusamandelen heb en dat die dus voor een lichte slaap apneu kunnen zorgen (dus ook weinig symptomen), maarja waarschijnlijk ligt het daar dus niet aan

Dave
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 05:43
Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
Lijkt me bij nader inzien belachelijk veel ja. Vraag me af hoe ik daar op kwam, verschil tussen deciliters en liters even kwijt of zo?
Liter klinkt niet eens zo heel gek vind ik. ik zweet ongeveer 600ml op een nacht
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Liter klinkt niet eens zo heel gek vind ik. ik zweet ongeveer 600ml op een nacht
slaap jij in n teil owso?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten