Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2007, 09:46
PV
PV is offline
't is november, dan mag het wel toch?

*gooit kruidnootje tegen M@rco's hoofd*
Advertentie
Oud 01-11-2007, 10:05
Ieke
Ieke is offline
We hadden het idee om dat een aantal dagen voor de intocht aan te maken
Oud 01-11-2007, 10:10
Verwijderd
Wanneer is de intocht?
Oud 01-11-2007, 10:13
Ieke
Ieke is offline
17 november.
Oud 01-11-2007, 10:51
Verwijderd
Ik vind het kut genoeg dat ze begin oktober al beginnen met reclame maken in de winkels.
Oud 01-11-2007, 15:03
PV
PV is offline
Citaat:
Ik vind het kut genoeg dat ze begin oktober al beginnen met reclame maken in de winkels.
correctie, eind augustus

maar nu heeft het al gevroren en al!
Oud 02-11-2007, 23:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Is het niet verstandig om de richtlijn van het Sint-Nicolaasgenootschap in acht te nemen? Die luidt: t/m 11 november: Sint Maarten, t/m 6 december: Sint Nicolaas, en t/m 26 december: de Kerstman.

Hoewel het Sint-Nicolaasgenootschap de Kerstman als zodanig niet toejuicht, gedoogt het hem wel, aangezien hij nu eenmaal deel is gaan uitmaken van de decembertraditie in ons land.

Het wisselforum kan ook starten op de dag van de intocht. Voor dit jaar is dat 17 november.
Oud 03-11-2007, 08:46
coopergirl
coopergirl is offline
Ik zie trouwens al winkels die geheel in de kerststijl zijn met complete kerstmarkten
Oud 03-11-2007, 10:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Is het niet verstandig om de richtlijn van het Sint-Nicolaasgenootschap in acht te nemen? Die luidt: t/m 11 november: Sint Maarten, t/m 6 december: Sint Nicolaas, en t/m 26 december: de Kerstman.

Hoewel het Sint-Nicolaasgenootschap de Kerstman als zodanig niet toejuicht, gedoogt het hem wel, aangezien hij nu eenmaal deel is gaan uitmaken van de decembertraditie in ons land.

Het wisselforum kan ook starten op de dag van de intocht. Voor dit jaar is dat 17 november.
Ik heb toch al gezegd dat het vlak voor de intocht komt en dat die op 17 november is? (Een paar dagen ervoor is wel zo leuk) Als de Sint het land uit is wordt het feestdagen dus ik denk dat we redelijk op die richtlijn zitten.
Oud 03-11-2007, 10:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik zie trouwens al winkels die geheel in de kerststijl zijn met complete kerstmarkten
Afgrijselijk. Geen kerst voor de Sint op bezoek geweest is
Oud 03-11-2007, 19:10
Verwijderd
Tja, bij ons in de buurt is een redelijke supermarkt (niet groot en niet klein) die een schap van 4 meter vol heeft staan met kerstspullen en ik zie helemaal niets meer van sinterklaas daar.
Oud 03-11-2007, 19:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Afgrijselijk. Geen kerst voor de Sint op bezoek geweest is
Juist. En geen Sint Nicolaas voordat Sint Maarten voorbij is.
Oud 03-11-2007, 20:40
Missy
Missy is offline
Citaat:
Sint Maarten is een plezier voor jonge kinderen. Sinterklaas eigenlijk ook, maar daar doet heel volwassenland ook aan mee. Ik denk niet dat forumers op Sint Maarten zitten te wachten.
Oud 03-11-2007, 21:59
Verwijderd
Alsof het ontwikkelde deel van Nederland überhaupt iets merkt van de kindertjes die gans aan de andere kant van het land één voor één de boerderijen langsgaan voor een blokje kaas.
Oud 04-11-2007, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Alsof het ontwikkelde deel van Nederland überhaupt iets merkt van de kindertjes die gans aan de andere kant van het land één voor één de boerderijen langsgaan voor een blokje kaas.
In Utrecht is een heel Sint-Maarten feest hoor, en volgens mij doen ze het in het Gooi ook wel.
Oud 04-11-2007, 13:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
die slaan sinterklaas gewoon over
Oud 05-11-2007, 10:27
Verwijderd
Wordt het weer gewoon een feestdagen wisselforum? dan kan kerst en oud en nieuw er ook bij in!
Oud 05-11-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Wordt het weer gewoon een feestdagen wisselforum? dan kan kerst en oud en nieuw er ook bij in!
Eerst een Sinterklaasforum, tot de Sint het land weer heeft verlaten, dan wordt het een Feestdagenforum
Oud 05-11-2007, 16:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Eerst een Sinterklaasforum, tot de Sint het land weer heeft verlaten, dan wordt het een Feestdagenforum
Dat en dat het Sinterklaasforum dan gewoon een naamsverandering krijgt zodat je ook nog even door kan gaan op de sinterklaasdingen
Oud 06-11-2007, 08:59
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Nog ff wachte dus
Oud 07-11-2007, 20:22
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik wil nu wel sint. Ik vind het er wel tijd voor. Hoelang zijn "een paar dagen", Ieke?
Oud 07-11-2007, 21:15
Ieke
Ieke is offline
Ergens volgende week. Maar ik zal wel even kijken
Oud 14-11-2007, 12:35
drukknoopje
drukknoopje is offline
Please? *kijkt heel lief*
Oud 14-11-2007, 12:40
Ieke
Ieke is offline
Dat kan ik natuurlijk niet weerstaan. Ik zal het vandaag aanmaken
Oud 14-11-2007, 13:15
drukknoopje
drukknoopje is offline
dankjewel!
Oud 14-11-2007, 13:25
Ieke
Ieke is offline
Staat
Oud 14-11-2007, 14:35
Nona
Nona is offline
Citaat:
Vorig weekend was de eerste st. Maarten die ik meemaakte; waar ik vandaan kom vierden we dat nooit. Waarom zou je ergens op wachten dat maar in de helft van het land gevierd wordt?
Oud 14-11-2007, 14:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Vorig weekend was de eerste st. Maarten die ik meemaakte; waar ik vandaan kom vierden we dat nooit. Waarom zou je ergens op wachten dat maar in de helft van het land gevierd wordt?
Omdat je dan die helft van het land ook een beetje tegemoet komt, en niet absurd vroeg met een sinterklaasforum gaat starten.

Overigens is de "geen sinterklaas voor sint maarten" richtlijn meer een ongeschreven regel, die niet zo zeer met het vieren van Sinterklaas te maken heeft, maar dat je gewoon niet te vroeg met Sinterklaas begint.
Oud 14-11-2007, 14:47
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Oh, dát waren die jengelende kinderen voor mijn deur? Echt geen idee wat ik ermee aanmoest
Oud 14-11-2007, 15:17
Nona
Nona is offline
Citaat:
Omdat je dan die helft van het land ook een beetje tegemoet komt, en niet absurd vroeg met een sinterklaasforum gaat starten.

Overigens is de "geen sinterklaas voor sint maarten" richtlijn meer een ongeschreven regel, die niet zo zeer met het vieren van Sinterklaas te maken heeft, maar dat je gewoon niet te vroeg met Sinterklaas begint.
Veel eerder met sinterklaas beginnen lijkt me ook onzinnig, gewoon omdat het nog lang niet zo ver is. Maar de kerstrichtlijn geldt volgens heel veel mensen ook gewoon voor versieringen in huis en dergelijke, het is niet of je met lootjes trekken moet wachten tot sint maarten over is. Zeker als je daar nog nooit van gehoord hebt.
Oud 14-11-2007, 18:59
PV
PV is offline
Oud 16-11-2007, 12:47
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Oh, dát waren die jengelende kinderen voor mijn deur? Echt geen idee wat ik ermee aanmoest
Snoep in stoppen
Oud 17-11-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Piem0l in stoppen
Oud 17-11-2007, 20:42
M@rco
M@rco is offline

Regels voor berichten