Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2007, 17:04
palindrome
palindrome is offline
Welke vinden jullie de lekkerste en welke vinden jullie niet lekker?
Advertentie
Oud 03-11-2007, 17:16
Bloem
Bloem is offline
Ik dig de kant en klare maaltijdsalade met geitenkaas van AH, verder kook ik liever mijn eigen prutjes. Wat ik overhoud en in te vriezen is vries ik in, als ik geen tijd heb om te koken eet ik dat, of brood, of soep ofzo.
Oud 03-11-2007, 18:02
xxChange
xxChange is offline
De chili con carne van de appie heijn vind ik erg lekker.
De maaltijden met krieltjes zijn écht niet te eten, net zoals ristorante pizza's trouwens, echt te nep en vies voor woorden, lijkt in níets op een italiaanse pizza
Oud 03-11-2007, 18:08
Verwijderd
de lasagne bolognese van de super is wel te kanen maar lekker is een te grote eer
Oud 03-11-2007, 18:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik dig de kant en klare maaltijdsalade met geitenkaas van AH, verder kook ik liever mijn eigen prutjes. Wat ik overhoud en in te vriezen is vries ik in, als ik geen tijd heb om te koken eet ik dat, of brood, of soep ofzo.
dattem .

+ laatst groente lasagne van de AH gegeten en ik vond het weinig bijzonder dus dat gaat em niet meer worden. gewoon zelf koken en anders brood/tosti/gebakken ei/restjes/vriezer
Oud 03-11-2007, 18:48
Miracle
Miracle is offline
Ik vind het nooit echt lekker gekruid ed.

Laatst had ik lasagne gekocht bij de aldi en niet goed op het etiket gezeten. Bleek dat ze in plaats van gehakt, spekreepjes er in hadden gedaan. Dat was echt verschrikkelijk vies!
Oud 03-11-2007, 19:23
Mmmber
Mmmber is offline
Idd de geitenkaas salade van AH, eigenlijk van alle supermarkten is de geitenkaassalade wel =)!
Erhm, de quiches van de AH zijn ook goed te doen.. al is eigengemaakte lekkerder.
Er zijn niet heel veel vega-kant en klaar maaltijden.. opzich jammer, maar je maakt wel makkelijker gezonde keuze!
Oud 04-11-2007, 11:54
FrantiC
FrantiC is offline
hm, de tagliatelle met kip en pesto en de penne met tonijn van de AH zijn best te doen
Oud 04-11-2007, 13:57
Verwijderd
ik vind die magnetronmaaltijden en kant en klaar dingen van AH opzich wel lekker, maar vaak toch net iets te weinig. de maaltijdsalades zijn wel goed, maar zo duur..

in de diepvries heb je eenpersoonslasagne van Euroshopper, die is best lekker en niet zo duur

de magnetronmaaltijden van andere supermarkten (Dirk, Hoogvliet, COOP) durf ik niet te eten

niet goed gekruid is op te lossen door kruiden zelf toe te voegen natuurlijk
Oud 04-11-2007, 13:58
palindrome
palindrome is offline
Ik vind over het algemeen de magnetronlasagnes nog best te eten.
En de meeste pastamaaltijden van de AH ook.

De kant-en-klare stamppotten van de AH vind ik over het algemeen erg smaakloos.
Oud 04-11-2007, 14:09
Ellesdee
Ellesdee is offline
Magnetron maaltijd van Unox <3
en de lasagnes van de ah zijn prima te doen
Oud 04-11-2007, 14:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
niet goed gekruid is op te lossen door kruiden zelf toe te voegen natuurlijk
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het meestal te zout vind of dat het te pittig is.
Dat kun je er helaas niet meer uit halen.
Oud 04-11-2007, 14:29
Verwijderd
Ik vind zo af en toe (3x per jaar ofzo ) die hele goedkope driepvrieslasagne van Euroshopper lekker. Zeker met wat sla erbij, echt goed te eten.
Wat vaker eet ik de lasgne bolognese van de AH, beetje slijmerig maar goed te eten De lasagnette is overigens ook lekker.
Diepvriespizza's eet ik ook wel eens, en dan vooral de Pizza Crossa (of zoiets) en de Big American Pizza's. Ze lijken absoluut niet op echte italiaanse pizza's, maar ik vind ze wel goed te eten.

Verder heb ik ook ooit eens een grote bak stamppot boerenkool gehaald bij de AH, die vond ik verrassend lekker.
Salades haal ik ook wel eens, van die bakken bij de AH, met croutons en dressing. Goed te eten
Oud 04-11-2007, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het meestal te zout vind of dat het te pittig is.
Dat kun je er helaas niet meer uit halen.
daar is niet zoveel aan te doe nee..
Oud 04-11-2007, 18:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had van de week bij de Lidl zo'n maaltijd met aardappels, rode kool en speklapjes gehaald. Kost niet zo veel en het was nog best lekker ook. Vooral de jus.
Hij scheen ook als beste getest te zijn door Kassa.

Ik denk niet dat ik het heel vaak ga eten, maar aangezien ik zowat leef op pasta en rijst, en ik maar in m'n eentje ben, is zo'n aardappel maaltijd toch wel eens handig.

Die van de AH vind ik een beetje klef, en hun speciale stoom maaltijden vind ik wel lekker, maar veels te duur. Evenals de kip maaltijdsalade.
Oud 05-11-2007, 09:09
coopergirl
coopergirl is offline
de lasagna van de aldi vind ik wel goed te doen. Verder eet ik bijna nooit kant en klaar maaltijden. Heb een jachtschotel-achtige maaltijd van de aldi geprobeerd, maar die was zo ranzig dat ik 'm niet heb opgegeten. De lasagna van super de boer vind ik overigens ook smakeloos.
Oud 05-11-2007, 16:27
Verwijderd
ik heb laatst trouwens rode kool met goulash en aardappelpuree gehaald bij de super de boer en de goulash er maar uitgegooid want dat was echt te goor.
Oud 06-11-2007, 14:32
Lilything
Lilything is offline
De Ristorante pizza's vind ik juist super lekker. En ook de pizza Crossa (inderdaad Andijvie, hoe schrijf je dat?) Daarnaast vind ik de kant en klaar lasagna's meestal wel goed te doen, met veel sla etc. En verder als ik haast heb eet ik vaak die (dure) diepvries maaltijden van de iglo, waar ze rond de 4/5 euro voor durven vragen. Als ik snel wil zijn is een blik soep natuurlijk ook superlekker. En dan kaiserbroodjes erbij die al klaar zijn ofzo. Daarnaast heeft Grand Italia ook van die handige kant en klaar pasta's die je met een beetje warm water kunt maken (maar dat lijkt wel te groeien in je buik daarna, wat een beetje een opgeblazen gevoel geeft)

ow het ging over magnetronmaaltijden
Oud 06-11-2007, 19:22
goeltje
goeltje is offline
groentenmix stoomzakjes van de Aldi! Vooral die met spruitjes, worteltjes en stukjes paprika... Mmmmm
Verder eet ik ook graag de vegetarische paellia (met quorn) van euhm...koop hem altijd bij Delhaize.
En dan ook nog de quornvol-au-vent...van quorn ^^

Oh oh en voor ik het vergeet, de aller, maar echt allerlekkerste magnetronmaaltijd die ik ooit gegeten heb (en soms nog steeds eens eet) is de gebakken courgette en aubergine met parmezaan/mozarrella van Linda McCartney!!
Oud 06-11-2007, 19:42
Bloem
Bloem is offline
Het klinkt alsof men in België in ieder geval op vegetarisch gebied véél meer keuze heeft in kant&klaar eten dan in Nederland!
Oud 06-11-2007, 20:05
goeltje
goeltje is offline
Dat vind ik dan weer niet hoor Bloem ^^ Ik vind dat jullie precies meer diepvriesdingen hebben voor vegetariërs. Vreemd dat we dat van elkaar vinden.
Kennen jullie in Nederland de Greenway? Of is dat echt uitsluitend in België? Want daar hebben ze nu ook 3 gerechten van als kant-en-klaarmaaltijden. Kheb ze nog niet geprobeerd, dus kan er nog niets over zeggen, maar ze zien er wel goed uit. Enkel een beetje duur.
Oud 06-11-2007, 21:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik in Belgie op vakantie was kon ik daar juist bijster weinig vegetarische dingen vinden, was echt een drama om iets te vinden voor op de barbecue, uiteindelijk zijn we op kaassoufle's uitgekomen

Ontopic: Ik vind kant en klare lasagne van tijd tot tijd wel te eten maar vooral omdat het makkelijk en snel is. Kant en klare bami of nasi uit zo'n kilobak vind ik lekker met wat sate, kroepoek en komkommer erbij Van de diepvriespizza's vind ik vooral die ristorante pizza's lekker. De quiches van de AH vind ik ook nog wel te eten maar vielen me wel een beetje tegen. Verder eet ik nooit kant en klaar maaltijden, dan maak ik liever zelf wat meer waar ik dan wat van invries.
Oud 06-11-2007, 23:31
goeltje
goeltje is offline
Nochtans verkopen ze hier in de Match vegetarische brochettes enzo en ook van die vegetarische worstjes die je heel makkelijk op de BBQ kunt leggen.
Oud 07-11-2007, 11:28
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
de maaltijdsalades van de ah met garnalen en die met zalm/dille zijn goed te eten vind ik

Laatst gewijzigd op 07-11-2007 om 11:45.
Oud 13-04-2008, 16:51
dennis018
dennis018 is offline
Ik ga volgende week 1x een magnetron of een stoommaaltijd eten, zijn er bepaalde dingn die jullie aan/afraden?
Advertentie
Oud 13-04-2008, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ga volgende week 1x een magnetron of een stoommaaltijd eten, zijn er bepaalde dingn die jullie aan/afraden?
ik raad aan: zo'n stoomzakjes van iglo. ik at op kot al eens ne schone keer die alaska pollak met kerstomaatjes enzo, echt superheerlijk (gewoon een zakje rijst bijkoken)
Oud 13-04-2008, 17:14
AzN
AzN is offline
Citaat:
Bij de AH hebben 'gezonde' K&K-maaltijden 'n klavertje vier-logo. Ik denk dat dat best handig is voor jou, omdat je zo onzeker bent over 'ongezonde' voeding .

Zelf vind ik die zuurkoolstamppot met stukjes bacon lekker, daar kwakken ze dan 'n enorme rookworst bovenop .
Oud 13-04-2008, 17:21
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Bij de AH hebben 'gezonde' K&K-maaltijden 'n klavertje vier-logo. Ik denk dat dat best handig is voor jou, omdat je zo onzeker bent over 'ongezonde' voeding .

Zelf vind ik die zuurkoolstamppot met stukjes bacon lekker, daar kwakken ze dan 'n enorme rookworst bovenop .
Nja ik wil ook een beetje lekkere maaltijd
ik zag bijv hachee met aardappelpuree en rode kool, lijkt me best lekker (van de ah) heeft iemand ervaring met die ??
Oud 14-04-2008, 13:29
Verwijderd
Gisteren Griekse mousaka gehad van de AH, heel goed te eten
Oud 14-04-2008, 13:59
xxChange
xxChange is offline
Van iglo heb je ook van die paarse zakjes 'wereldgrechten' geloof ik dat het heet. Ligt in de diepvries. De tandoori daarvan is zoooooooooo lekker!!
Oud 14-04-2008, 15:33
Darkness_Slut
Darkness_Slut is offline
@ Dennis: Ja die hachee heb ik weleens op maar is niet heel erg bijzonder: wel oké maar vind zelf de ( ja, ze zijn duurder ) excellent stoommaaltijden erg lekker: die ''trio van haasjes met aard.puree'' is echt lekker en ook die met varkensvlees en champignons ofzo
Oud 16-04-2008, 08:40
dennis018
dennis018 is offline
Heb gisteren even alle Magnetronmaaltijden in de AH bekeken, maar ligt het nou aan mij of zijn het allemaal vrij kleine maaltijden? er staat wel op dat het 500gram is.. maar k vraag me af wat zo zwaar weegt dan

Bijv de aardappelpuree/spruiten/hamburger
ik zie niet meer dan 15 spruitjes en 2 eetlepels aardappelpuree... of bedriegt de verpakking me nou?
Oud 16-04-2008, 19:19
Miracle
Miracle is offline
Zet het eens op de groente/fruit weegschaal zou ik zeggen.
Oud 17-04-2008, 17:05
dennis018
dennis018 is offline
Ik zag net een kant en klaar maaltijd van unox >> Hutspot met hachee en augurkjes
heeft iemand die welis gegeten>??
Oud 17-04-2008, 17:07
Calyx
Calyx is offline
Dennis018, probeer het gewoon eens. Iedereen heeft een andere smaak dus Stel dat iemand het heeft geproefd dan weet je het nog niet 100% zeker.

Doe'ns gek en koop iets wat je nog niet eerder hebt gehad.

En ja natuurlijk mag je het vragen, maar bij elk product...?
Oud 17-04-2008, 20:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En ja natuurlijk mag je het vragen, maar bij elk product...?
Dat is precies wat ik dacht
Oud 17-04-2008, 21:43
Verwijderd
Ik ben vegetariër, dus heel veel keus heb ik niet als het gaan om kant-en-klaarmaaltijden. De geitenkaassalade van Super de Boer vind ik lekker (precies hetzelfde als die van AH, trouwens) en verder alleen opwarmpannekoeken, want de enige vegetarische kant-en-klare pastamaaltijd die de AH heeft is werkelijk niet te eten.
Oud 18-04-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Heb gisteren even alle Magnetronmaaltijden in de AH bekeken, maar ligt het nou aan mij of zijn het allemaal vrij kleine maaltijden? er staat wel op dat het 500gram is.. maar k vraag me af wat zo zwaar weegt dan

Bijv de aardappelpuree/spruiten/hamburger
ik zie niet meer dan 15 spruitjes en 2 eetlepels aardappelpuree... of bedriegt de verpakking me nou?
Zelf zit ik na zo'n maaltijd meestal goed vol, maar ja; sommige mensen eten meer dan anderen, dus misschien is het bij jou anders. Maar goed, probeer het gewoon eens, er is vast wel eens een dag waarop je alleen eet en mocht je na die maaltijd nog niet helemaal vol zijn, dan eet je gewoon een extra toetje en weet je voor de volgende keer dat die maaltijd voor jou iets te klein is
Oud 19-04-2008, 13:12
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
De chili con carne van de appie heijn vind ik erg lekker.
De maaltijden met krieltjes zijn écht niet te eten, net zoals ristorante pizza's trouwens, echt te nep en vies voor woorden, lijkt in níets op een italiaanse pizza
gisteren de chili con carne van de ah genomen en was zeer goed te doen

vanavond ga ik denk ik voor de zuurskoolschotel
Oud 19-04-2008, 13:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor mij zijn de meeste kant en klaar maaltijden te klein maar ik ben ook wel een flinke eter Zelfs na een toetje heb ik meestal nog echt honger. Ik eet meestal alleen kant en klaarmaaltijden als ik heel laat eet of even snel tussendoor en dan heb ik vaak al minder honger dus dan kan het net wel.
Oud 21-01-2010, 13:20
Koen12
Koen12 is offline
Ik vind ook dat er erg veel verschil in magnetronmaaltijden zit.

De ene is lekker, en de andere minder.

Op de website 'reclame' kun je recensies van maaltijden lezen en plaatsen!

Wellicht handig als je een maaltijd wilt kiezen.

Laatst gewijzigd op 22-01-2010 om 17:41. Reden: reclame
Oud 21-01-2010, 13:21
surimeid
surimeid is offline
kipfilet met rozemarijn van de ah die is lekker...
Oud 21-01-2010, 13:26
Koen12
Koen12 is offline
Citaat:
kipfilet met rozemarijn van de ah die is lekker...
Bedoel je *reclame* ? Je kunt er daar ook een review over schrijven.

Laatst gewijzigd op 23-01-2010 om 11:26. Reden: reclame link verwijderd
Oud 21-01-2010, 17:22
annBIZARRE
annBIZARRE is offline
Iglo en Aviko maaltijden zijn vaak wel lekker.
Oud 21-01-2010, 19:18
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Wij hebben sinds de kerst een magnetron en ik was altijd een beetje vies bij het idee van opgewarmd eten. Maar ik heb toevallig woensdag voor het eerst zo'n kant en klaar maaltijd gegeten: kip met rijst en een of andere tiki malassa blablabla saus met koriander. Ik heb echt genoten!
Oud 22-01-2010, 00:38
sicilion
sicilion is offline
Ik eet ook niet zo vaak kant-en-klaarmaaltijden, maar de chili van de appie is heerlijk (verschrikkelijk, maar waar) en de stoommaaltijd met krieltjes, boontjes en kip. Verder vind ik van die voorgebakken pannenkoeken vies (behalve de amerikaanse versie). Qua pizza koop ik meestal de goedkoopste van de ah (kaas/tomaat) en dan gooi ik er zelf nog wat overheen.

Grappig, ieder zo zijn eigen ding.

Ow, en Dennis, als het niet genoeg is gooi je er toch een emmertje boer'nvla tegen aan
Oud 22-01-2010, 17:41
Calyx
Calyx is offline
Up van 2 jaar en 3 maanden is niet echt nodig.

Regels voor berichten