Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2007, 19:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Hoi allemaal,

Ik heb net een kitten opgehaald, en ik heb al een oudere kat uit het asiel.
Nu is het zo dat die oudere kat het niet erg vindt en nieuwsgierig is. Hij blaast of gromt niet, hij doet dus helemaal niks, en kijkt alleen maar.
Maar die kitten, jeetje. Die gromt en blaast als een gek naar hem. Ik weet dat ze even moeten wennen, maar ik vraag me toch echt af of dit wel goed komt.
Iemand hier ervaring mee, of tips voor mij?

liefs, Dolce
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2007, 23:17
Verwijderd
Ik weet dat toen ik mijn katje na een maand of 2/3 weer terug naar zijn moeder bracht, omdat ik op vakantie moest, hij ook blies en gromde. Maar na een paar dagen waren ze weer helemaal gehecht aan elkaar. Wat een naaistreek dat ik hem toen weer weg bij zn moeder haalde. Zucht
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 07:11
Verwijderd
Hetzelfde geldt als wanneer de andere kat lelijk had gedaan: lastig te zeggen of het goed komt.

Katten moeten aan elkaar wennen, voor zo'n klein beestje is zo'n grote kat natuurlijk maar eng, logisch dat ie lelijk doet, daarnaast zal hij waarschijnlijk ook willen laten zien dat hij ook wel iets kan ed.

Ik zou het een tijdje aankijken, de eerste dagen/weken/soms zelfs maanden zeggen meestal weinig over hoe het 'later' zal gaan.

Zorgen dat je allebei de katten aandacht geeft is iig erg belangrijk, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 07:20
EleventhHour
EleventhHour is offline
Zolang je kitten geen ADHD heeft, is het niet zo'n ramp. Wennen ze wel aan mekaar duurt wel effe. Heb ook meegemaakt dat een jong katje op valium gezet moest worden, omdat-ie uit elke mogelijke hoek (en zelfs van kasten enzo) de oudere kat aanviel
Oud 05-11-2007, 17:33
Poeperd
Poeperd is offline
Het kleine katje is nieuw? Dan denk ik dat hij gewoon nog even moet wennen en aan het opscheppen is/bang is.
Oud 05-11-2007, 18:30
Verwijderd
Ik denk dat je even geduld moet hebben, maar dat het uiteindelijk wel goed komt. Het is natuurlijk even eng voor zo'n jonge kat dat er opeens een (waarschijnlijk grotere) oudere kat rondloopt die daar al langer loopt. Vind het al bijzonder dat je oudere kat het goed vind. Hij schiet gewoon ff in de verdediging.
Wij hebben sinds dit voorjaar twee jonge katten erbij terwijl we nog een kater van 7 jaar hebben. In het begin liep de oudere steeds voor de jonkies weg, maar na een maand of 2 begon hij ze toch te accepteren en nu trekken ze samen op. Is wel situatie andersom dan bij jou, maar toch ook goed gekomen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 19:58
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Wat een ramp

Die oudere kat is inderdaad een stuk groter etc etc.
Maar hij doet helemaal niks. Hij laat dat kleintje gewoon met rust.
Maar ik heb echt zo'n spijt,ik weet dat ik geduld moet hebben maar, die kleine die gromt en blaast zo erg..
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet..
iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 21:30
Verwijderd
Idd gewoon geduld hebben.

En de katten eventueel eerst uit elkaar houden (aparte kamers). Dan kunnen ze eerst aan elkaars geur wennen. Dan de katten omwisselen (dus de één in de kamer waar de ander zat en omgekeerd). En dan eventjes bij elkaar ed.

En altijd zorgen voor voldoende uitwijkmogelijkheden.

En verder idd geduld hebben. Dat is, wat je verder ook doet, vrijwel altijd noodzakelijk. 't is vervelend, maar dat is echt niet anders...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 23:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Idd gewoon geduld hebben.

En de katten eventueel eerst uit elkaar houden (aparte kamers). Dan kunnen ze eerst aan elkaars geur wennen. Dan de katten omwisselen (dus de één in de kamer waar de ander zat en omgekeerd). En dan eventjes bij elkaar ed.

En altijd zorgen voor voldoende uitwijkmogelijkheden.

En verder idd geduld hebben. Dat is, wat je verder ook doet, vrijwel altijd noodzakelijk. 't is vervelend, maar dat is echt niet anders...
thnx
ja, ik heb als ik weg ben die kleine in de woonkamer, daar zit vooral de geur van Tommy,
Als ik thuis ben dan laat ik de kamers open zodat ze gewoon heen kunnen waar ze willen. Als die kleine heel erg gaat grommen en blazen wil Tommy zich nog weleens terugtrekken, ik lok hem dan juist langs het kleintje heen zodat die kleine ziet dat tommy niks doet.
Nou, k ga geduld hebben, ik hoop dat t goed komt..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 10:03
zeep007
zeep007 is offline
Mijn ouders hebben ook een kitten bij onze oudere kat ingenomen. Het begin viel mee, maar al vrij snel bleek dat ze elkaar niet mochten. En nu 5 jaar later hebben ze nog regelmatig ruzie! Het schijnt ook niet verstandig om te doen. Je moet ze meteen vanaf kitten zijnde bij elkaar hebben en het liefst uit hetzelfde nest.

Het is iig bij mijn ouders tot nu toe nooit goed gegaan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:59
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Mijn ouders hebben ook een kitten bij onze oudere kat ingenomen. Het begin viel mee, maar al vrij snel bleek dat ze elkaar niet mochten. En nu 5 jaar later hebben ze nog regelmatig ruzie! Het schijnt ook niet verstandig om te doen. Je moet ze meteen vanaf kitten zijnde bij elkaar hebben en het liefst uit hetzelfde nest.

Het is iig bij mijn ouders tot nu toe nooit goed gegaan.
Wij hebben al minstens 4x een kitten/kittens bij een oudere kat/katten gezet, en altijd gaat dat goed. Je moet ze gewoon op een goede manier aan elkaar introduceren, niets forceren en vooral geen enkele kat in bescherming nemen. Dan worden ze jaloers en krijg je ruzies.
Zolang er geen bloed vloeit of ze écht enorme ruzie maken spring ik er niet tussen en zoeken ze het maar mooi zelf uit. Als je meerdere katten neemt krijg je nu eenmaal rangorde bepaling en een klein beetje ruzie op zijn tijd hoort erbij. 99% van de tijd liggen ze hier lekker tegen elkaar aan te slapen en wassen ze elkaar
Oud 10-11-2007, 12:21
Verwijderd
Het nadeel als ze even sterk zijn of als één die rangorde niet accepteert er steeds opnieuw gevechten zijn. Maar dat is iets wat de eerste dagen/weken/maanden nog niet van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 23:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
eigenlijk gaat nu erg goed.
na een aantal dagen stopte die kleine met grommen en blazen. Toen was Tommy een beetje boos ofzo en deed heel afstandelijk, ook naar mij.
Nu begint dat ook weg te gaan, hij slaapt weer op bed (en die kleine ook) hij komt weer op me schoot etc.
Ook likken ze elkaar nu en op dit moment zijn ze heerlijk aan t spelen. En dat is goed voor tommy want die moet ook afvallen

Ik zal eens proberen wat foto's te plaatsen.

Laatst gewijzigd op 10-11-2007 om 23:36.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 09:56
Verwijderd

En foto's ook . 'k ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 17:50
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:

En foto's ook . 'k ben erg benieuwd.
t lukt niet, met foto's erop zetten..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
t lukt niet, met foto's erop zetten..
Mail ze maar, zet ik ze wel online en mail je dan de links terug?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 16:57
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Mail ze maar, zet ik ze wel online en mail je dan de links terug?
Ik kan je niet mailen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten