Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2008, 18:26
Duitsers
Duitsers is offline
Vrienden en vriendinnen van Scholieren.com,

Nu ben ik een nieuwe computer aan het bouwen. Het is mijn eerste keer en alles loopt voorspoedig op één ding na; de harde schijf. Ik weet niet waar ik hem moet mounten. Ik kan de SATA kabeltjes wel vinden en zo, maar ik weet niet hoe ik het ding vast moet zetten. Klojo's op internet vertellen me dat het ongelooflijk makkelijk is om hem te mounten maar ik krijg hem niet in de floppy bay en hij is te smal voor die open ruimte daaronder (waar je logischerwijs de harde schijven visualiseert). Mijn vader vertelt me dat je van die slides nodig hebt zoals deze tjappie gebruikt: http://www.youtube.com/watch?v=vpvCa...eature=related

Ik heb die dingen er alleen niet bij gekregen, alleen 4 schroefjes.

Mijn kast is een Antec Sonata III 500 (foto) en de schijf is een Samsung Spinpoint T166 van 320 GB, maar kasten en HD's hebben standaard maten volgens mij.

Kan ik het doen zonder dat glijdingetje? Waar moet ik de schroefjes in steken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg aeeeeee.jpg (62.3 KB, 17x gelezen)
Bestandstype: jpg aeeeeee 001.jpg (60.9 KB, 19x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2008, 02:29
BlackWolf
BlackWolf is offline
Aha. Ik weet het. Uhm.. Verwijder eens de faceplates waar je dvd-roms in zouden moeten komen. Als het goed is heb je daar aan de binnenkant paarse of roze brackets. Weet niet meer welke kleur. Niet in je kast zelf, maar op de faceplates. Had een systeem samengesteld voor een vriend en die had ook die kast. Die schroeven heb je niet nodig. Je moet twee brackets aan de zijkanten van de harde schijf hangen, en dan kun je die zo erinklikken. Het kan zijn dat je de brackets om moet draaien zodat de aansluitingen van de harde schijven naar buiten wijzen en niet naar binnen. Mocht het onduidelijk zijn moet je het maar nogmaals vragen.
Oud 06-01-2008, 18:16
Duitsers
Duitsers is offline
Citaat:
Aha. Ik weet het. Uhm.. Verwijder eens de faceplates waar je dvd-roms in zouden moeten komen. Als het goed is heb je daar aan de binnenkant paarse of roze brackets. Weet niet meer welke kleur. Niet in je kast zelf, maar op de faceplates. Had een systeem samengesteld voor een vriend en die had ook die kast. Die schroeven heb je niet nodig. Je moet twee brackets aan de zijkanten van de harde schijf hangen, en dan kun je die zo erinklikken. Het kan zijn dat je de brackets om moet draaien zodat de aansluitingen van de harde schijven naar buiten wijzen en niet naar binnen. Mocht het onduidelijk zijn moet je het maar nogmaals vragen.
Ja, heel erg bedankt. Ik zat ook al met die paarse brackets te kloten maar kon geen plek vinden om ze vast te maken aan de schijf. Ik liet ze met rust omdat ik dacht dat het bedoeld was voor de DVD-speler. Nu zit ik nog steeds te kloten als een motherfucker en de enige constructie die een beetje stabiel is een monster. Het ding past er dan precies in, maar je kunt hem er nog steeds naar boven toe uit schuiven, dat lijkt me ook niet okee. Het is ook een beetje onconventioneel, en het lijkt me sterk dat ze er niks over in de handleiding zetten, terwijl er wel dingen instaan als: stop de stekker in het stopcontact.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg aeeeeee 004.jpg (72.9 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg aeeeeee 005.jpg (53.6 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg aeeeeee 007.jpg (42.3 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg aeeeeee 009.jpg (40.1 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg aeeeeee 010.jpg (40.7 KB, 6x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 18:55
Duitsers
Duitsers is offline
Oh, ballen. Ik ben er achter gekomen dat er vier van die rubbertjes in zitten die corresponderen met vier gaatjes in die tray en ik heb er ook 4 lange schroeven bij gekregen. Nu zit-ie MUURVAST.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 08:53
M@rco
M@rco is offline
Hehe

Inderdaad 4 uitschuifbare brackets, die je vastschroeft aan de onderkant de van de schijf.
Reageren

Regels voor berichten