Ik ben vorig jaar 4 weken met ef in oxford geweest. De lessen zijn erg gezellig (de computerlessen vond ik niet zo leerzaam en saai, maar je kunt altijd op internet dan natuurlijk), en er zijn ook leuke buitenschoolse activiteiten. De klassen zijn niet erg groot, en een groot pluspunt vond ik dat bij ef de mensen echt vanuit de hele wereld komen. Ik raad iedereen aan niet bij een gastgezin te gaan, maar in de residentie. In gastgezin is geweldig leuk en leerzaam als je bij een goed gasgezin terecht komt. Het geval is echter dat volgens mij bijna alle gastgezinnen het alleen om het geld doen (mijn host zei letterlijk dat ze van het geld van mij en mijn roommate ging winkelen in NY). Je denkt dat je in een gastgezin meer van de taal leert, maar juist op de residentie kun je veel met mensen praten (mijn host was nooit thuis

) Ook vond ik de organisatie van de gastgezinnen niet erg goed (het adres klopte niet, ze nam geen contact op met mij wat wel de bedoeling was, je komt er pas erg laat achter waar je zit). Ik vond het super leuk om met ef te gaan, alleen is het nog veel leuker als je in een residentie gaat!