Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 22:13
zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoi, ik heb een vraagje: hoe zit het nu precies met vliegtickets? Als je een retourvlucht met een tussenstop boekt, mag je dan ook op de terugweg op de tussenstop instappen, ipv het beginpunt?
Oud 04-04-2008, 19:24
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Weet ik niet precies, ik gok van niet. Althans, niet in mijn ervaring. Toen wij in 2004 naar Sarajevo gingen moesten we overstappen in Wenen. En op de terugweg ook. Dus Amsterdam => Wenen, Wenen => Sarajevo en vice versa.
Oud 04-04-2008, 19:45
Verwijderd
Kan je dan niet beter twee enkele vluchten boeken? Neem aan dat dat duurder is, maar anders heb je misschien kans dat je er op de terugweg niet in mag. Anders even bellen of mailen met de maatschappij.
Oud 05-04-2008, 17:28
Verwijderd
Vaak kan dat niet en in principe ook wel logisch. Een voorbeeld: KLM wil ook concurreren met Duitse maatschappijen op vluchten naar b.v. New York dan is Duitsland - Amsterdam - New York goedkoper dan Amsterdam - New York. Je mag dan als zuinige Hollander niet inchecken op Ams als je via de Duitse manier een ticket koopt. Wat jij kan doen is een retourtje kopen van je vertrekpunt tot het punt dat je weer op de terugweg wil instappen en voor dat andere kleine stukje een enkeltje kopen.
Oud 07-04-2008, 22:37
zoemzoem
zoemzoem is offline
De situatie:
Ik wil naar Kaapstad, bijna alle vluchten gaan van Amsterdam via Johannesburg naar Kaapstad. Hier blijven we drie maanden. Hierna wil ik naar het Krugerpark (bij Johannesburg in de buurt) dus daarvoor is een binnenlandse vlucht wel makkelijk. Nu wil ik daarna terug naar huis (ik ben dan dus al in Johannesburg) en het zou een beetje omslachtig zijn om eerst naar Kaapstad terug te reizen om daar vervolgens op een vlucht te stappen die een overstap in Johannesburg heeft.

Maar ik zag dat British Airways, KLM en SAA de optie hebben om een multicityflight te boeken, dus dat is misschien wel een goede oplossing.

Iig bedankt voor jullie antwoorden
Oud 07-04-2008, 22:45
wallflower
wallflower is offline
Je kunt toch ook gewoon een ticket boeken naar Kaapstad en terug van Johannesburg
Oud 08-04-2008, 16:31
zoemzoem
zoemzoem is offline
Natuurlijk kan dat maar twee losse enkeltjes A'dam-Kaapstad + A'dam-Jo'burg zijn veel duurder dan twee retourtjes A'dam-Kaapstad + Kaapstad-Jo'burg.
Oud 08-04-2008, 19:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Enkeltjes boeken is met vliegtuigen niet zo makkelijk. De prijs van een enkeltje ligt namelijk (hoe raar het ook klinkt) hoger dan de prijs van een retourtje. En dan heb ik het niet over verhoudingen, maar over echte prijzen. (Kijk het maar eens na op de website van bv KLM).
De enige manier om dan twee "enkeltjes" te kunnen boeken is dan om twee retourtjes te kopen en geen gebruik maken van de heen- of terugvlucht. En dat kost je dus twee keer zoveel
Oud 08-04-2008, 23:30
wallflower
wallflower is offline
Nee ik bedoel niet twee enkeltjes. Op sites als cheaptickets.nl en vliegtickets.nl kun je gewoon verschillende steden invullen.
Oud 09-04-2008, 10:52
Breg
Breg is offline
Bij veel maatschappijen kan je een multi-city ticket kopen. Zo ben ik pas naar Shanghai gevlogen, met de trein naar Beijing en vervolgens vanuit Beijing teruggevlogen. Dit was even duur als een retourtje Shanghai.
Oud 11-04-2008, 20:02
Fantôme
Fantôme is offline
volgens mij kun je wel selecteren. bijv: heenweg via "..." naar "..."
en dan terugweg niet via een andere plaats.
Oud 11-04-2008, 21:53
Breg
Breg is offline
Kijk eens op cheaptickets.nl, de site vult automatisch dezelfde plaatsen op de heen- en teruegweg in, maar je kan handmatig de vertrekplaats op de terugweg veranderen. Ik zocht op willekeurige data in juni en dan was terugvliegen vanuit Johannesburg zelfs nog goedkoper dan een retourtje Kaapstad. Je zou dan alleen nog een enkeltje Kaapstad - Johannesburg moeten kopen.

Regels voor berichten