Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2008, 14:59
Axel11
Axel11 is offline
Ook binnen als het 20 graden is. Wat kun je daaraan doen?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 15:01
Verwijderd
wanten en sokken aan en in beweging blijven, kruik, sloffen, warme dingen vasthouden , vloerverwarming..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 15:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
warme dingen vasthouden

Geen aandoening waartegen medicijnen bestaan? Wordt het veroorzaakt door iets...?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 15:55
marrel
marrel is offline
Blijkbaar vind je lichaam dat je het koud hebt en dan worden je vaten iets kleiner waardoor er minder bloed (en warmte) naar de uiteinde van je lichaam komt. Gewoon dus idd warmer aankleden of de verwarming onmhoog. En nee het koud hebben is geen aandoening waar medichijnen voor zijn.
Oud 05-04-2008, 19:44
weetweinig
weetweinig is offline
meer eten. Dan krijg je a) meer brandstof en b) een beter isolerende vetlaag.
Iets warms drinken (thee) helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 20:53
Vinniebar
Vinniebar is offline
't Kan betekenen dat er wat met je schildklier mis is...
Veel meer weet ik er niet van, dus misschien toch even langs huisarts ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 22:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Herkenbaar! Ik heb altijd last van ijskoude voeten. Het 'warmer aankleden' of 'kachel aan' helpt daar geen moer bij, want zelfs al draag ik 10 paar sokken, m'n voeten blijven ijspegels terwijl de rest van m'n lichaam wel warm is.
Bij mij is het denk ik een probleem van slechte doorbloeding, want als ik de hele avond heb gestaan en ik ga meteen in bed liggen heb ik er geen last van. Als ik eerst ga zitten en m'n voeten laat 'afkoelen' zijn ze ook niet meer warm te krijgen.
Ik slaap daarom meestal met een fles heet water tegen m'n voeten aan, want anders slaap ik gewoon níet.
Mss ligt het bij jou ook aan de doorbloeding en moet je veel gaan rondlopen ofzo om je voeten warm te krijgen? Zo niet, dan raad ik je ook een fles/kruik aan. Of zo'n ikea-kussen waar je je voeten in kan steken.
Oud 05-04-2008, 23:30
Roos
Roos is offline
Vervelend probleem dit.. en het zit een beetje in de aard van het beestje.
Sommige mensen hebben een iets minder goede bloedtoevoer naar handen & voeten. Daardoor hebben die mensen al snel koude handen en voeten, wanneer andere mensen nergens last van schijnen te hebben.
Paar huis, tuin en keukentips....
- Voorkomen is beter dan genezen: pak je goed in, en draag buiten sokken en handschoenen
- Warm stromend water als je het koud hebt (warme kraan/douche)
- Wisselbaden (afwisselend warm en koud water) schijnen de bloedtoevoer te bevorderen.. zoek op Google voor de precieze methode

Hopelijk wordt het snel écht lente
Oud 06-04-2008, 01:16
Metal
Metal is offline
Hey, Roos!

Ot: Flikker je pakje peuken uit het raam. En niet snel nieuwe gaan kopen.
Oud 06-04-2008, 10:37
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ot: Flikker je pakje peuken uit het raam. En niet snel nieuwe gaan kopen.
Ik rook niet
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 11:02
Flijn
Flijn is offline
Ik had dat vroeger ook vaak, door een slechte doorbloeding. Sinds ik regelmatig sport heb ik er veel minder last van.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 13:02
Bloem
Bloem is offline
Roos!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 14:30
Vinniebar
Vinniebar is offline
OT:
Je kan trouwens ook eerst tarwekiemolie proberen. (te verkrijgen bij de drogist)
'sOchtends en 'sMiddags voor het eten 2 capsules.
(niet de gebruiksaanwijzing volgen)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 14:37
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
OT:
Je kan trouwens ook eerst tarwekiemolie proberen. (te verkrijgen bij de drogist)
'sOchtends en 'sMiddags voor het eten 2 capsules.
(niet de gebruiksaanwijzing volgen)
Heb je ervaring daarmee? (Omdat je zegt niet de gebruiksaanwijzing te volgen?)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 14:51
Vinniebar
Vinniebar is offline
Is mij verteld door "een man van de alternetieve geneeswijzen" (hoe noem je zo iemand eigenlijk )

Begon er zelf aan om andere redenen, maar 't is multifunctioneel spul... (o.a. dus ook voor betere doorbloeding).

(en als je het stukje "alternatieve geneeswijze" niet ziet zitten: In het plaatselijke ziekenhuis is er al een doktor die letterlijk zijn schoen zou moeten opeten, omdat hij niet in de behandeling van deze man geloofde... )
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 20:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Overigens wil het ook nog wel eens helpen om in plaats van je handen en voeten je romp te verwarmen. Als je namelijk moeite hebt met het warm houden van je lichaam zal de warmte zoveel mogelijk rond je romp geconcentreert worden (ivm vitale organen). Als dus je romp warm genoeg is, gaat er vanzelf warmte naar je extremiteiten.
Oud 06-04-2008, 21:18
Verwijderd
Trimm trabb: wat jij beschrijft is echt precies wat ik ook heb, inclusief het niet kunnen slapen van de koude voeten.
@TS: heb je ook vaak last van dode vingers/ tenen (dan worden ze helemaal wit omdat er geen bloed meer door stroomt)? Dat zou namelijk kunnen wijzen op het syndroom van Raynaud. Mijn moeder heeft/had dat (sinds de overgang in ieder geval veel minder last van). Zij heeft er nooit actie mee ondernomen, maar daar zijn wel medicijnen voor dacht ik (een of ander medicijn dat de bloedvaten verwijdt geloof ik). Als dat niet het geval is heb je hier niks aan.

Heb je wel een goed BMI en eet je goed? Dunne mensen hebben hier namelijk veel meer last van en dan wil het wel eens helpen meer te eten en aan te komen. Maar goed, toen ik overgewicht had had ik er ook last van en nu zit ik op gezond gewicht en ik heb er nog steeds last van. Dus bij mij heeft het geen invloed.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 11:07
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heb je wel een goed BMI en eet je goed? Dunne mensen hebben hier namelijk veel meer last van en dan wil het wel eens helpen meer te eten en aan te komen. Maar goed, toen ik overgewicht had had ik er ook last van en nu zit ik op gezond gewicht en ik heb er nog steeds last van. Dus bij mij heeft het geen invloed.
Ik heb geen ondergewicht, maar het zit op het randje: 18,3

Van meer eten kom ik niet echt aan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 13:40
Verwijderd
Ik heb dat ook. Soms worden m'n vingers en voeten helemaal blauw, echt best eng Op aanraden van m'n huisarts slik ik knoflooktabletjes, dat zorgt voor een betere doorbloeding
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 15:15
Metal
Metal is offline
Citaat:
Van meer eten kom ik niet echt aan.
Dat, is een fabeltje.
Oud 07-04-2008, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Overigens wil het ook nog wel eens helpen om in plaats van je handen en voeten je romp te verwarmen. Als je namelijk moeite hebt met het warm houden van je lichaam zal de warmte zoveel mogelijk rond je romp geconcentreert worden (ivm vitale organen). Als dus je romp warm genoeg is, gaat er vanzelf warmte naar je extremiteiten.
klopt
of je handen in de mouwen van je andere arm steken
snappie waddikbedoel? linkerhand in je rechtermouw op je arm leggen, en rechterhand in je linkermouw dus

voeten heb ik zo direct geen trukje voor, die hou ik altijd tegen m'n vriend z'n heeerlijk warme blote buik ( )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 17:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat, is een fabeltje.
Bij mij niet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 21:23
Salo
Salo is offline
Ik heb de laatste dagen ook echt last van een koude poot. Komt denk door mindere doorbloeding en uiteraard behoorlijk koude nachten. Wat meer sporten en eten, wat warmer weer en me voet zal weer een stuk warmer zijn.

Hoop ik althans
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 08:48
knijtert
knijtert is offline
Ik heb inderdaad altijd koude handen. Mijn voeten misschien ook wel, maar daar heb ik nooit last van, en slapen doe ik sowieso altijd wel.

Buiten dat ik altijd koude handen heb. Worden ze ook nogal snel klam. Koude klamme handjes, niet echt ideaal met handjes geven.

Bij een sollicitatie gesprek ga ik ook vaak mn handen over mn been wrijfen om proberen warme droge handjes te krijgen.
Oud 13-04-2008, 10:45
supahmen!
supahmen! is offline
niet met sokken slapen in bed!
Oud 15-04-2008, 13:03
niekjuh
niekjuh is offline
Erg herkenbaar!
Als je handen (en voeten) zo koud zijn, trekken ze dan ook wit weg en doen ze dan zeer? Want dat kan inderdaad wijzen op Raynaud. Ik heb het zelf ook en heb er een tijdje medicijnen voor geslikt, maar uiteindelijk gingen mijn voeten daardoor vocht vasthouden dus toen moest ik ermee stoppen.

Als je naar buiten gaat, altijd zorgen dat je handschoenen bij hebt, ook al lijkt het niet zo koud. Je kunt beter voorkomen dat je handen zo koud worden, want anders duurt het (bij mij iig) een eeuwigheid voor ze weer warm zijn.
Oud 16-04-2008, 15:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb dat ook. Ik heb een slechte doorbloeding denk ik dan, en ik ben ook nog redelijk lang. Lange armen, lange benen, lange vingers. Dunne polsen, ook. Iemand had eens gezegd dat het daar ook mee te maken kon hebben.
Oud 16-04-2008, 22:35
George
George is offline
Ik heb er ook een tijd last van gehad, bij mij was het gewoon bloedarmoede. Ben wat beter op m'n eetgewoontes gaan letten en nu heb ik nergens meer last van.
Oud 17-04-2008, 21:42
Wheelie
Wheelie is offline
Oefening zorgt voor een betere doorbloeding, maar da's moelijker als je al volgroeid bent.
Oud 19-04-2008, 20:23
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Ik heb dat ook. Ik heb een slechte doorbloeding denk ik dan, en ik ben ook nog redelijk lang. Lange armen, lange benen, lange vingers. Dunne polsen, ook. Iemand had eens gezegd dat het daar ook mee te maken kon hebben.
Dat moet bij de verklaring zijn!

Ik ben zo een lange slungel van bijna 2 meter
Oud 20-04-2008, 21:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dan is het bloed al koud voordat het in de uiteinden van je lichaam aankomt.
Oud 07-05-2008, 15:48
Verwijderd
in de winter enzo heb ik t eigenlijk bijna altijd koud.. ook als de rest t lekker vind enzo
Daar doe je volgens mij niks tegen, behalve je overdreven dik aankleden!
Waarschijnlijk zijn je handen en voeten in de zomer wel op fatsoenlijke tempratuur...
Tis balen, maar ach er zijn ergere dingen in t leven nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 15:48
Verwijderd
of winterdepressie
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 23:15
Verwijderd
[onzinnige reactie] Ik heb al een paar dagen warme voeten! Zelfs in bed![/onzinnige reacties]
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten