Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien kom je pas na 10 jaar erachter wat de reden was van een bepaalde gebeurtenis. Dus tja, zou het niet erg simpel zijn als we van alles al meteen de reden wisten? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
oorzaak - gevolg is belangrijk.
Het regent niet omdat de bloemen water nodig hebben, de bloemen hebben water nodig om te groeien, dus staan ze daar waar water valt. Het regent omdat er water in de lucht zit, wat komt door de zon enz enz... Sublime, ook nare dingen hebben een reden. Als we geen nare dingen zouden hebben (iedereen blijft maar leven, niemand word ziek...) dan zou dat echt niet alleen maar goeds hebben. "ellek nadeel heb ze voordeel" alleen is het moeilijk om te zien
|
![]() |
geloven jullie hier echt in of bedoelt aristoteles dit??
want alles is toch juist hardstikke zinloos?? ik bedoel, ik heb lol in m'n leven hoor, maar volgens mij is alles toch wel uitermate aan toeval te danken... toch?? waar was het goed voor dat de dinosaurussen uitstorven??? gewoon toeval toch? door een of andere stomme astroide, en dat de mens is ontstaan is ook maar net toevallig door gunstige omstandigheden voor ons, wat heeft het grotere (heelal ofzo) aan ons leven??? wat is de bedoeling van vlooien op een hond... dat ie zich goed kan leren krabben??? of is de bedoeling van de hond dan dat de vlooien hun bloed kan drinken?? het maakt toch eigenlijk totaal niks uit hoe alles gaat??
||
Citaat:
opzich denk ik ook dat alles wat in je leven gebeurd een bepaalde betekenis zal hebben in je leven, maar geef je die betekenis er niet zelf aan? of ligt alles ind. van te voren vast? |
![]() |
||
Citaat:
En niet over "dingen" die in je hele leven zinloos lijken. Gebeurtenissen gebeuren meestal maar 1 keer in je leven. Oftewel; gebeurtenissen zijn nooit hetzelfde. Ik had het dus alleen over gebeurtenissen. Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 18:22. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en wereld van sophie zeker lezen. heb nu helemaal de neiging te streven naar een harmonieus leven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat heeft mijn hele leven veranderd. Ik ben dus grotendeels opgegroeid zonder vader, en ik weet niet hoe het gegaan zou zijn als me vader er dus nog wel zou zijn. Ik weet wel dat het anders gegaan zou zijn zoals het nu is gegaan. ![]() En ik kan nu wel een mooi verhaaltje ophangen dat dat mijn gevormd heeft zoals ik nu ben. Blablabla en zo, maar dat is maar gegis ![]() Maar het is maar hoe je het bekijkt hoor. Als je vader er nu nog zou zijn zou je een ander pad bewandelen dat je nu bewandelt. En zou je waarschijnlijk ook ergens anders uitkomen ![]() Maar stel je maar eens voor hoe je nu zou zijn als je vader er nog zou zijn. Of wat je nu zou doen ![]() En het antwoord "hetzelfde" hoort niet bij de antwoorden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() woei! ga vanavond meteen maar eens lezen ghi
||
Citaat:
Maar de reden achter de gebeurtenis. Alles gebeurt met een reden. Of het nut heeft ligt geheel aan jou. En die griekse filosofen van een paar duizend jaar terug zijn wijzer dan/als jou. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Filosoferen genaamd... |
![]() |
||