Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mijn vader is de backup gemaakt met een standaard windows-xp programma. En volgens google betekent dat de bestandsetentie bkf is. Daarom heb ik "reapair my BKF" gedownload om het te openen. En ik heb er een .bkf file van gemaakt. Maar 't openen lukt nog steeds niet.
't is trouwens ook geen .iso (dat heb ik daarvoor nog geprobeerd) oh en ik heb een kopietje gemaakt van de file voordat ik er bkf of iso van maakte... Deamon Tools heb ik ook maar gedownload, maar dat kon ik ook niet openen... (uh tsja) en ik wist verder ook niet wat ik daarmee moest doen. nog ideeën?
|
Als ik filext.com mag geloven, is de .bkf -extensie van de standaard backupoptie van windows xp professional.
Als je windows xp professional hebt, kan je ntbackup opstarten via Start -> uitvoeren -> ntbackup
|
@Vinniebar: ik weet niet wat ik met die informatie kan (?)
Hmmm, maar 't lijkt me niet dat 't een Bkf file is. Want met een "bkf open programma" kan ik 'm ook niet openen. @freyk: ntbackup? Het is een backup vanaf een computer die ik niet meer heb, vandaar dat ik niet weet met welk programma hij gemaakt is. Dat kan ik ook niet vinden op 't net. Misschien is 't voor één van jullie makkelijker?
|
![]() |
Als je iemand kent met een Unix systeem (Linux, Mac OS X, BSD, enz), dan kan die je misschien ook helpen met het uitvinden van de juiste software. We hebben namelijk wat handige trucjes om in bestanden te poeren
![]() Bijvoorbeeld door'ns te zoeken door de header van het bestand (de eerste paar "regels" informatie), of door te zoeken naar herkenbare/leesbare tekst. Soms zet software die een bestand maakt namelijk in het bestand door wie/wat 't is gemaakt. Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar dit bewijst maar weer dat je altijd je backups moet -testen-. Dat jullie ze hebben gemaakt is al fantastisch (want dat doet bijna niemand), maar nu hebben we dus een kleine uitdaging ![]() Wat kan helpen om vast te stellen welke software er is gebruikt: * Kan je je ook maar iets herinneren van hoe de software er uit ziet? * Wat voor vragen je worden gesteld? * Wat je allemaal hebt gebackupped? (een paar bestanden? de hele schijf?) * Iets van logo's? Kleuren? Teksten? EDIT: Applaus trouwens voor je nadenkendheid: het is -heel- slim van je geweest om een kopie van de backup te maken! Dit heen en weer getrek met die file zou'm best kunnen kapot maken, dus dan is het heel slim om het origineel ongemoeid te laten ![]() |
![]() |
|
@CailinCoilleach: Oh ik zal aan een vriend van mij met een Mac eens vragen of hij me kan helpen om de backup te openen. Goede tip!
Ik heb de backup naast dat hij op mijn computer staat trouwens ook op DVD en hij staat ook nog eens op de harde schijf waar ik in eerste instantie de backup op gemaakt heb. Dus dat zit wel snor. Ik heb alleen maar bestanden uit mijn documenten op de backup staan. Dat zijn eigenlijk vooral veel word documenten van mijn studie, foto's en muziek. (alles wat in mijn documenten staat) daarom past het ook op 1 dvd Volgende keer zal ik meteen nadat ik een backup heb gemaakt kijken of ik hem ook kan openen. Deze keer ging ik er gewoon vanuit dat dat goed zat. Bedankt allemaal ![]()
|
![]() |
Als die vriend van je een beetje thuis is op de commandline, dan kan hij leuke dingen doen met commando's als "head", "strings" en "file". Dat zouden de eerste dingen waar ik mee aan de slag zou gaan (vooral "file", welke probeert te bepalen wat voor file het om gaat).
Succes! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Het grote PS3 topic Verwijderd | 205 | 06-12-2008 13:39 | |
Software & Hardware |