Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 10:09
Myuki
Myuki is offline
Ik heb afgelopen zomer een backup gemaakt van de bestanden op mijn laptop (op een losse harde schijf) Nu heb ik nodig wat op die backup staat, mijn laptop is gestolen. Daarom heb ik mijn backup op een dvd gezet. (vanaf die harde schijf lukte het mij ook niet om het bestand te openen, maar dat leek mij van latere zorg)

Het probleem is dat ik hem niet kan openen. De backup bestaat uit één bestand van 3,63 GB en de naam van het type is "bestand" geen wonder dus dat mijn computer niet weet hoe hem te openen.

Het lukt mij niet om verder te komen dan het ene icoontje met de naam backup. Terwijl ik weet dat erin vanalles 'verstopt' is.

Iemand een idee van wat ik zou kunnen doen?
Oud 14-04-2008, 10:33
M@rco
M@rco is offline
Met welk programma heb je die backup gemaakt?
Oud 14-04-2008, 11:44
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Wat is de bestandsextentie? Misschien mis je die?
Extenties zijn dingen als afbeelding.jpg of notities.txt (alleen het vetgedrukte deel.)
Oud 14-04-2008, 12:20
freyk
freyk is offline
Om die extensies weer te kunnen geven, ga je naar mijn computer, Extra, Mapopties, tabblad Weergave en in de lijst "Vink aan de optie De inhoud van systeemmappen weergeven." aanvinken
Oud 14-04-2008, 21:22
Myuki
Myuki is offline
Wat fijn dat jullie allemaal zo snel reageren! ik hoop dat het nog gaat lukken...

@M@rco: Dat weet ik niet, ik probeer er achter te komen. Het kan goed een standaard programma geweest zijn dat op mijn (acer) laptop stond. Ik vraag het nog na. Dus misschien weet ik dat later.

@Kingofthemall: Dat is een probleem. Waar normaal het bestandstype staat staat nu alleen "bestand". Daarom kan ik ook geen programma op 't web opsporen om 't te openen.

@freyk: Dat heb ik nu gedaan, maar ik kan nog steeds niet zien welke extentie de backup heeft (ook niet via verkennen). Misschien als ik de computer opnieuw opstart (?) dat probeer ik zo.
Oud 14-04-2008, 22:17
Vinniebar
Vinniebar is offline
Start > alle Programma's > Bureau-accessoieres > Systeemwerkset > Back-up
?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 13:58
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Wat fijn dat jullie allemaal zo snel reageren! ik hoop dat het nog gaat lukken...
@Kingofthemall: Dat is een probleem. Waar normaal het bestandstype staat staat nu alleen "bestand". Daarom kan ik ook geen programma op 't web opsporen om 't te openen.
Ik denk dat je extentie eraf is gevallen, komt '.iso' je bekend voor? Het handigste is wel om het programma te achterhalen waarmee je het gebackupt hebt. Dan weet je meteen de extentie, maar kan je hem ook openen mocht dat niet zonder dat programma gaan

edit:
Mocht je niet achter de naam van het programma kunnen komen kan je er een extentie achter plakken om te testen. Ik zou wel eerst het backupbestand backuppen, je weet maar nooit.

Eventuele extenties die je erachter zou kunnen plakken zijn '.iso' of '.nrg' of '.ccd' of '.mdf'.
Dit is een wilde gok, aangezien er heel veel extenties van backupbestanden zijn. Dit zijn wel enkele bekende:
'.iso' en '.nrg' zijn van het programma Nero, ('.iso' is wel een algemene extentie, meerdere programma's gebruiken dit)
'.ccd' is van het programma CloneCD,
'.mdf' is van het programma Alcohol 120%.

Ook zou je Deamon Tools kunnen gebruiken om dit soort bestanden te kunnen openen, maar ik weet niet hoeveel ervaring je hebt op dit (en bovenstaand) gebied

Laatst gewijzigd op 15-04-2008 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 10:13
Myuki
Myuki is offline
Volgens mijn vader is de backup gemaakt met een standaard windows-xp programma. En volgens google betekent dat de bestandsetentie bkf is. Daarom heb ik "reapair my BKF" gedownload om het te openen. En ik heb er een .bkf file van gemaakt. Maar 't openen lukt nog steeds niet.
't is trouwens ook geen .iso (dat heb ik daarvoor nog geprobeerd)

oh en ik heb een kopietje gemaakt van de file voordat ik er bkf of iso van maakte...

Deamon Tools heb ik ook maar gedownload, maar dat kon ik ook niet openen... (uh tsja) en ik wist verder ook niet wat ik daarmee moest doen.

nog ideeën?
Oud 16-04-2008, 11:08
freyk
freyk is offline
Als ik filext.com mag geloven, is de .bkf -extensie van de standaard backupoptie van windows xp professional.
Als je windows xp professional hebt, kan je ntbackup opstarten via Start -> uitvoeren -> ntbackup
Oud 16-04-2008, 13:02
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Start > alle Programma's > Bureau-accessoieres > Systeemwerkset > Back-up
?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 13:03
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
/care! Goede gok hoor
Oud 17-04-2008, 21:42
Myuki
Myuki is offline
@Vinniebar: ik weet niet wat ik met die informatie kan (?)

Hmmm, maar 't lijkt me niet dat 't een Bkf file is. Want met een "bkf open programma" kan ik 'm ook niet openen.

@freyk: ntbackup?

Het is een backup vanaf een computer die ik niet meer heb, vandaar dat ik niet weet met welk programma hij gemaakt is. Dat kan ik ook niet vinden op 't net.

Misschien is 't voor één van jullie makkelijker?
Oud 18-04-2008, 13:36
Gunkan
Gunkan is offline
Als je iemand kent met een Unix systeem (Linux, Mac OS X, BSD, enz), dan kan die je misschien ook helpen met het uitvinden van de juiste software. We hebben namelijk wat handige trucjes om in bestanden te poeren

Bijvoorbeeld door'ns te zoeken door de header van het bestand (de eerste paar "regels" informatie), of door te zoeken naar herkenbare/leesbare tekst. Soms zet software die een bestand maakt namelijk in het bestand door wie/wat 't is gemaakt.

Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar dit bewijst maar weer dat je altijd je backups moet -testen-. Dat jullie ze hebben gemaakt is al fantastisch (want dat doet bijna niemand), maar nu hebben we dus een kleine uitdaging

Wat kan helpen om vast te stellen welke software er is gebruikt:
* Kan je je ook maar iets herinneren van hoe de software er uit ziet?
* Wat voor vragen je worden gesteld?
* Wat je allemaal hebt gebackupped? (een paar bestanden? de hele schijf?)
* Iets van logo's? Kleuren? Teksten?

EDIT:

Applaus trouwens voor je nadenkendheid: het is -heel- slim van je geweest om een kopie van de backup te maken! Dit heen en weer getrek met die file zou'm best kunnen kapot maken, dus dan is het heel slim om het origineel ongemoeid te laten
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 21:30
Myuki
Myuki is offline
@CailinCoilleach: Oh ik zal aan een vriend van mij met een Mac eens vragen of hij me kan helpen om de backup te openen. Goede tip!

Ik heb de backup naast dat hij op mijn computer staat trouwens ook op DVD en hij staat ook nog eens op de harde schijf waar ik in eerste instantie de backup op gemaakt heb. Dus dat zit wel snor.

Ik heb alleen maar bestanden uit mijn documenten op de backup staan. Dat zijn eigenlijk vooral veel word documenten van mijn studie, foto's en muziek. (alles wat in mijn documenten staat) daarom past het ook op 1 dvd

Volgende keer zal ik meteen nadat ik een backup heb gemaakt kijken of ik hem ook kan openen. Deze keer ging ik er gewoon vanuit dat dat goed zat.

Bedankt allemaal ik hoop dat het me nog gaat lukken. Dat zal ik jullie dan nog wel laten weten. Zelf kan ik volgens mij niet meer zoveel doen of proberen, dus ga ik die vriend met Mac eens vragen om hulp. (die weet sowieso veel meer van computers dan ik)
Oud 19-04-2008, 09:22
dutch gamer
dutch gamer is offline
Je zou ook nog de extensies .zip en .rar kunnen proberen. Zijn officieel geen backup bestanden, maar ze kunnen er natuurlijk wel voor gebruikt worden.
Oud 19-04-2008, 09:55
Gunkan
Gunkan is offline
Als die vriend van je een beetje thuis is op de commandline, dan kan hij leuke dingen doen met commando's als "head", "strings" en "file". Dat zouden de eerste dingen waar ik mee aan de slag zou gaan (vooral "file", welke probeert te bepalen wat voor file het om gaat).

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten