Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2008, 23:47
Kitten
Kitten is offline
Hoi mensen,

Ik heb een nieuwe computer en als ik daar Medieval 2 op probeer te spelen gaat mijn scherm onregelmatig zwart-gewoon flitsen. Dit lijkt erger te worden als ik meer speel. Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen en hoe ik het oplos?

Alvast bedankt
Oud 09-06-2008, 16:53
Verwijderd
Videokaart drivers up to date ?
Updates voor het spel gedownload & geinstalleerd ?
Welke windows gebruik je ?

Meer info is altijd handig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 06:27
Kitten
Kitten is offline
Ik heb mijn videokaart geupdate, probleem is er nog steeds. Ik heb een GeFOrce 8600 GT kaart en Windows Vista.

Updates zijn Patch 1.3, als ik het goed heb.
Oud 10-06-2008, 06:29
Kitten
Kitten is offline
Ik heb het nu ook bij Rome: Total War.
Oud 10-06-2008, 21:26
dutch gamer
dutch gamer is offline
Dit is het zeer waarschijnlijk niet, maar als je een laptop hebt moet je mogelijk instellen dat hij NIET van framerate wisselt afhankelijk van de activiteit. Dit levert namelijk ook een kort knipperend scherm op.
Oud 12-06-2008, 13:05
x117x AnthraX
x117x AnthraX is offline
infinite loop of death.
Euhm, het beste wat je kan doen is alle instellinge van de grafische kaart op gewoon zetten (dus niet maximale prestaties) en als je pc overclocked is, moet je die weer laten un-clocken als dat van de grafische kaart niet werkt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 20:32
Kitten
Kitten is offline
Ik heb ondertussen mijn computer via de computerwinkel weer terug gehad, maar het probleem is niet op te lossen volgens hen: de spellen zijn niet compatible met Vista. Dat zou alleen niet gelden voor NWN2... en die doet het ook gewoon...

Heeft iemand enig idee hoe ik kan testen welke spellen incompatible zijn en welke niet? En zijn er patches ofzo die het oplossen? Ik heb al genoeg met Vista moeten vechten om niet elke stap van me te controleren....
Oud 07-08-2008, 00:15
T_ID
T_ID is offline
Mwo, google de naam van het spel plus "Vista compatible", en als er dan hordes fora met pissige reacties van opgelichte mensen die hun software niet langer kunnen gebruiken tevoorschijn komen, dan is het niet compatible, of tenminste problematisch.

Maar Medieval 2 draait grafisch gezien als een blok beton en het is niet bepaald een spel waar makkelijk mee te rommelen is. Ik ken er zelf slechts 2 errors in, en die lijken beiden op geen manier op wat jij net beschreef.

Een is waarschijnlijk een loop waarbij het spel domweg stil gaat staan, waarna niets meer reageert, behalve weer in windows komen forceren door de computer te suspenden en weer actief te laten worden.
De tweede is als ik de Fransen speel. Bij de tweede op de derde beurt loopt het ding een seconde na het indrukken van de beurtknop vast, maakt niet uit wat ik doe.
In beide gevallen wil Medieval daarna niet meer starten totdat het gehele systeem gereset is.

Maar goed, die loop error is verrekte zeldzaam. Het gebeurd me misschien eenmaal per 30-50 uur spelen op volledig willekeurige momenten, en van een flitsend scherm is daarbij al helemaal geen sprake.

NWN 2 schijnt overigens op Vista een nachtmerrie te zijn. Ik zit een beetje in de NWN 1 community, en iedereen die deel twee is gaan spelen met Vista schrijft horrorverhalen over de meest vreemde patronen aan errors en fouten, of gewoon helemaal niet opstarten. Als Neverwinter Nights 2 bij jou op Vista wel werkt heb je duidelijk erg veel geluk.

Laatst gewijzigd op 07-08-2008 om 00:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten